Hoi iedereen,
Ik heb een aantal vraagjes over de veiligheid van de 460 vooraleer ik de beslissing maak tussen deze wagen of een andere.
- Waren dubbele airbags een optie? (Waren ze standaard vanaf een bepaald jaar?)
- Volgens wikipedia had de 460 gordelspanners, klopt dit? En zijn er driepuntsgordels voor de middelste achterzetel beschikbaar?
- Is er ABS?
- Dat de 460 nooit door euroNCAP getest is, weet ik. Maar zijn er andere statistiek of dergelijke over de veiligheid van deze wagen?
- Welke andere veiligheidsdingetjes zijn er? (Buiten SIPS).
Bedankt!
460 veiligheid
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24357
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Vergeet niet dat je spreekt over auto's die tussen 1987 en 1997 gebouwd zijn. Dubbele airbags zijn er nooit geweest, stuurairbag was een optie. Gordelspanners waren vanaf volgens mij 93 standaard. Sips vanaf my95. Vergeleken met auto's uit dezelfde tijd zijn de 460's vooral veilig door de stevigheid en de kreukelzones. Balken in de deuren zijn altijd standaard geweest. EuroNCap was er toen nog niet... Abs is altijd optie geweest, op sommige snelle uitvoeringen kan het standaard gemonteerd zijn. De spanners zitten btw alleen op de voorstoelen. Achter is de middelste gordel volgens mijn alleen een heupgordel. En je hebt zelfs kans dat er oudere erg kale versies zijn zonder achtergirdels.
met welke auto vergelijk j e de 460?
met welke auto vergelijk j e de 460?
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15.09.2013 - 23:16
Met een audi 80 of Volvo S/V40 van de eerste generatie en phase 1 . Maar wanneer je het zo zegt ga ik voor die tweede gaan. Bedankt!Walter schreef: Vergeet niet dat je spreekt over auto's die tussen 1987 en 1997 gebouwd zijn. Dubbele airbags zijn er nooit geweest, stuurairbag was een optie. Gordelspanners waren vanaf volgens mij 93 standaard. Sips vanaf my95. Vergeleken met auto's uit dezelfde tijd zijn de 460's vooral veilig door de stevigheid en de kreukelzones. Balken in de deuren zijn altijd standaard geweest. EuroNCap was er toen nog niet... Abs is altijd optie geweest, op sommige snelle uitvoeringen kan het standaard gemonteerd zijn. De spanners zitten btw alleen op de voorstoelen. Achter is de middelste gordel volgens mijn alleen een heupgordel. En je hebt zelfs kans dat er oudere erg kale versies zijn zonder achtergirdels.
met welke auto vergelijk j e de 460?
- volvo-s40
- 4th Gear member
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32
Nou... eerste generatie s/v40 was ook saai ...
1996/1997 hadden o.a. ook maar 1 airbag. Halverwege 1997 kwam er een 2e in.
Stuurairbag was standaard.
Evenals airbags in de voorstoelen.
Maar dan moest je wel een auto zover in je wagen krijgen dat ie de druksensor van je stoel kon indrukken... anders bleef deze lekker zitten waar die zat.
Gordelspanners hadden ze wel weer, zowel voor als achter.
1996/1997 hadden o.a. ook maar 1 airbag. Halverwege 1997 kwam er een 2e in.
Stuurairbag was standaard.
Evenals airbags in de voorstoelen.
Maar dan moest je wel een auto zover in je wagen krijgen dat ie de druksensor van je stoel kon indrukken... anders bleef deze lekker zitten waar die zat.
Gordelspanners hadden ze wel weer, zowel voor als achter.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15.09.2013 - 23:16
Passagiersairbags waren in phase 1 wagens steeds een optie, ook in de eerste wagens, en in phase 2 standaard. SIPSbags zijn in phase 1 standaard geweest, in phase 2 gecombineerd met gordijnairbags.volvo-s40 schreef: Nou... eerste generatie s/v40 was ook saai ...
1996/1997 hadden o.a. ook maar 1 airbag. Halverwege 1997 kwam er een 2e in.
Stuurairbag was standaard.
Evenals airbags in de voorstoelen.
Maar dan moest je wel een auto zover in je wagen krijgen dat ie de druksensor van je stoel kon indrukken... anders bleef deze lekker zitten waar die zat.
Gordelspanners hadden ze wel weer, zowel voor als achter.
- volvo-s40
- 4th Gear member
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32
Klopt die waren een optie, later zijn ze er standaard bij gekomen.
Weinig wagens uit 1998 of 1999 die geen passagier airbag hadden.
1996, was de 2e airbag geen optie, in 1997 wel.
phase 2 is idd gecombineerd met gordijnairbags.
stuur en stoel (sips) waren idd verder standaard.
Weinig wagens uit 1998 of 1999 die geen passagier airbag hadden.
1996, was de 2e airbag geen optie, in 1997 wel.
phase 2 is idd gecombineerd met gordijnairbags.
stuur en stoel (sips) waren idd verder standaard.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24357
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat bedoel ik, lijkt me niet helemaal een relevante vergelijking. S/V40 is in vergelijk met een 400 in alles een modernere auto. Niet zo gek, zit 10 jaar tussen... Audi's waren over het algemeen in die tijd niet zo rijk uitgerust maar wel solide.Ishipbi schreef:Met een audi 80 of Volvo S/V40 van de eerste generatie en phase 1 . Maar wanneer je het zo zegt ga ik voor die tweede gaan. Bedankt!Walter schreef: met welke auto vergelijk j e de 460?
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!