Allen,
Nu mijn goede gevoel bij de V40 langzaamaan minder wordt, ben ik op zoek naar een vergelijkbare, liefst betere versie. Hierbij ben ik uitgekomen bij een V70.
Echter heeft deze auto een zeer hoog kilometrage achter de kiezen :(343.000).
Het is een V70 D5 automatic uit 2002 (prijs om en nabij 4500eur)
In zijn mailing wordt ook aangegeven dat recentelijk vervangen is:
•Intercooler
•Airco gevuld en geperst + magneetkoppeling
•Distributie + toebehoren
•Grote beurt
•Wiellagers achter vervangen
In alles krijg ik het gevoel dat het een liefhebber is. De vraag is natuurlijk (naast een Volvo aankoopkeuring), waar nog meer op te letten en welke mogelijk zware kosten komen.
Tevens de vraag; hoe lang gaat zo'n blok mee...??...
Graag de reacties.
Dank!!
Aanschaf Volvo V70
- hogie
- 3rd Gear member
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 10.07.2005 - 14:59
- Locatie: Brabant
Om te vergelijken misschien
http://www.autotechniekraalte.nl/gebrui ... olvo-v70-4
Iets duurder maar bij een garage met 6mnd garantie
Succes
http://www.autotechniekraalte.nl/gebrui ... olvo-v70-4
Iets duurder maar bij een garage met 6mnd garantie
Succes
Volvo XC40 Inscription MY 2021
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Het blok gaat lang mee, ik zou goed kijken naar de automaat. Schakelt deze zonder haperen en is hij misschien al eens geflusht?
Kijk verder of er regelmatig normaal onderhoud is gepleegd. Boekjes zijn fijn maar zeggen niet alles. Ik doe zelf bijvoorbeeld het reguliere onderhoud en heb dus geen stempels. Maar ik weet wel zeker dat alles wordt ververst dat moet worden ververst.
Vandaag nog alle filters en olie ververst, remmen gangbaar gemaakt/gehouden en dat voor €97
Kilometerstand is 443000 met een D5 uit 2002
Kijk verder of er regelmatig normaal onderhoud is gepleegd. Boekjes zijn fijn maar zeggen niet alles. Ik doe zelf bijvoorbeeld het reguliere onderhoud en heb dus geen stempels. Maar ik weet wel zeker dat alles wordt ververst dat moet worden ververst.
Vandaag nog alle filters en olie ververst, remmen gangbaar gemaakt/gehouden en dat voor €97
Kilometerstand is 443000 met een D5 uit 2002
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 29.05.2014 - 20:59
http://www.autoweek.nl/video/3523/klokje-rond-volvo-v70
Zoals je hier ziet kan je nog even vooruit als je echt wilt. Dit gaat zelfs nog over een Audi TDI blok en ik vindt het aannemelijk dat je met een common-rail, en daardoor mooie vermogensloop en verbranding dit minimaal ook zou moeten kunnen halen. Of je dat haalt hangt af van alle mogelijke trauma's die het blok kan oplopen door de jaren heen. Gaat er een keer een schoep kapot van de inlaatturbine ben je gauw klaar. Het moet door de jaren heen wel mee zitten.
Belangrijk is dat je zoveel mogelijk weet over de auto, idd een gevuld boekje is niet veel zeggend over wat er daadwerkelijk is vervangen. Dit jaartype heeft wel eens naderhand opgebouwde roetfilters, die zo te horen wel eens voor malleur zorgen. Je geeft aan de de verkopende partij een liefhebber is, laat hem maar vertellen wat hij weet over de auto. Wervelkleppen zorgen nog wel eens voor problemen, de stelmotor raakt dan los van de unit. (Kan overigens met een Ty-strap of ijzerdraadje vastgezet worden) Is dit bij deze auto onder controle? Ook een schoon EGR traject kan problemen voorkomen, was hij liefhebber genoeg? Draagarmen van de voorwielophanging is een zwak punt, als de auto tijdens de overgang van uitbollen en daarna weer optrekken nog al zoekt en niet lekker recht blijft, kunnen deze aan vervanging toe zijn.
Dat de intercooler is vervangen scheelt, dit zit nogal "in het zicht" voor steenslag. Je hebt al gauw dutsen en deuken in het aluminium door kiezels en stenen die door de frontopeningen hun weg vinden naar binnen. (bij mijn auto aandachtspuntje). Je hebt leuke topics hier om racegaas in die openingen te bouwen.
Succes met je keuze. gr Martijn
Zoals je hier ziet kan je nog even vooruit als je echt wilt. Dit gaat zelfs nog over een Audi TDI blok en ik vindt het aannemelijk dat je met een common-rail, en daardoor mooie vermogensloop en verbranding dit minimaal ook zou moeten kunnen halen. Of je dat haalt hangt af van alle mogelijke trauma's die het blok kan oplopen door de jaren heen. Gaat er een keer een schoep kapot van de inlaatturbine ben je gauw klaar. Het moet door de jaren heen wel mee zitten.
Belangrijk is dat je zoveel mogelijk weet over de auto, idd een gevuld boekje is niet veel zeggend over wat er daadwerkelijk is vervangen. Dit jaartype heeft wel eens naderhand opgebouwde roetfilters, die zo te horen wel eens voor malleur zorgen. Je geeft aan de de verkopende partij een liefhebber is, laat hem maar vertellen wat hij weet over de auto. Wervelkleppen zorgen nog wel eens voor problemen, de stelmotor raakt dan los van de unit. (Kan overigens met een Ty-strap of ijzerdraadje vastgezet worden) Is dit bij deze auto onder controle? Ook een schoon EGR traject kan problemen voorkomen, was hij liefhebber genoeg? Draagarmen van de voorwielophanging is een zwak punt, als de auto tijdens de overgang van uitbollen en daarna weer optrekken nog al zoekt en niet lekker recht blijft, kunnen deze aan vervanging toe zijn.
Dat de intercooler is vervangen scheelt, dit zit nogal "in het zicht" voor steenslag. Je hebt al gauw dutsen en deuken in het aluminium door kiezels en stenen die door de frontopeningen hun weg vinden naar binnen. (bij mijn auto aandachtspuntje). Je hebt leuke topics hier om racegaas in die openingen te bouwen.
Succes met je keuze. gr Martijn
Volvo V70 D4 Summum
Volvo V70NN D5 momentum (verkocht)
Volvo V70 D5 Edition I (verkocht)
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Tja, ik moet Martijn-A toch echt tegenspreken.
De aftermarket roetfilters zijn half doorlatend en zorgen amper voor problemen. De verhalen die je hier tegenkomt over roetfilters zijn grotendeels de regenererende filters en die vind je niet op een model uit 2002.
Ook heeft de eerste uitvoering van de D5 geen wervelklep. Ook niets om je zorgen om te maken.
Wat je wel tegen kan komen zijn slechte verstuivers. De motor zal dan slecht starten wanneer deze warm is.
De aftermarket roetfilters zijn half doorlatend en zorgen amper voor problemen. De verhalen die je hier tegenkomt over roetfilters zijn grotendeels de regenererende filters en die vind je niet op een model uit 2002.
Ook heeft de eerste uitvoering van de D5 geen wervelklep. Ook niets om je zorgen om te maken.
Wat je wel tegen kan komen zijn slechte verstuivers. De motor zal dan slecht starten wanneer deze warm is.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Verstuivers die lekken en vliegwielen die rammelen zijn de meest voorkomende en gelijk ook duurste problemen. Schokbreker hier en draagarm daar is allemaal te overzien en ook gewoon regulier onderhoud. De prijs is stevig, mag hopen dat hij er voor dat geld als nieuw uitziet en dik in de accessoires zit. Algemeen advies bij auto's met meer km's: stel onderhoud/reparaties niet uit, want dan gaat het op den duur flink in de papieren lopen. Die van mij staat inmiddels net boven de 3,5 ton en mankeert op dit moment niks aan. Ohw toch, rechter koplampwisser is (weer) defect. Dus die laten we gewoon voor wat het is.
Laatst gewijzigd door Oceanracer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 03.09.2009 - 16:08
- Locatie: Utrecht
D'r zijn genoeg D5 Volvo's te vinden met een ruim hogere kilometerstand, maar dat is natuurlijk geen garantie. Behalve het blok is met name de automaat een hele prijzige, mocht deze gereviseerd moeten worden. Om je risico op een miskoop te verkleinen raad ik je aan om een echte Volvo specialist ernaar te laten kijken en erin te laten rijden.
Een Volvo aankoopkeuring: ik weet niet of dat nog bestaat, maar een auto met deze km stand zou ik laten keuren door iemand die auto's met deze stand onderhoudt. Standaard checklisten zijn OK maar houden voor mijn gevoel onvoldoende rekening met wat je mag verwachten na 300k. Je zou de verstuivers nog kunnen laten testen (retour), of een afspraak kunnen maken over de kosten als dit de komende 6 maanden aan de beurt is. Eentje is al vrij prijzig, als je er 2 of drie moet laten vervangen dan had je net zo goed een auto van 5000 kunnen kopen.
Voor dit bedrag is er denk ik ik voldoende beschikbaar, kijk goed rond.
Een Volvo aankoopkeuring: ik weet niet of dat nog bestaat, maar een auto met deze km stand zou ik laten keuren door iemand die auto's met deze stand onderhoudt. Standaard checklisten zijn OK maar houden voor mijn gevoel onvoldoende rekening met wat je mag verwachten na 300k. Je zou de verstuivers nog kunnen laten testen (retour), of een afspraak kunnen maken over de kosten als dit de komende 6 maanden aan de beurt is. Eentje is al vrij prijzig, als je er 2 of drie moet laten vervangen dan had je net zo goed een auto van 5000 kunnen kopen.
Voor dit bedrag is er denk ik ik voldoende beschikbaar, kijk goed rond.
V70 D5 2002 AUT (ingeruild bij 450dkm)
V70 2010 2.0D, Caspian Blue
V70 2010 2.0D, Caspian Blue