Even voorstellen: V40 D4 Ocean Race

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
MCN
2nd Gear member

Hallo allemaal, heb me ook zojuist aangemeld voor dit forum aangezien ook ik mag gaan profiteren van Volvo's fantastische aanbieding met de V40. Heb enkele weken geleden het volgende besteld bij de leasemaatschappij:

Volvo v40 D4 Ocean Race uitvoering in Ocean Race Blue II met als extra's:
- Business Pack Connect
- 18" Ailos velgen
- Dakspoiler

Aangezien de Ocean Race uitvoering al zo vol met opties zit, heb ik er verder geen extra lines bij hoeven bestellen. Standaard in Ocean Race zitten al veel prettige opties als panorama dak, leren interieur, etc etc.

Auto wordt halverwege september geleverd. Even afwachten dus nog. Ben zeer benieuwd!
tescione
1st Gear member

Welkom op het forum MCN!

Ik heb vorige week dezelfde auto besteld, alleen een ander type velg. Inderdaad een erg complete uitvoering die weinig extra's nodig heeft. Succes met wachten! Ik mag pas in de eerste week van november wisselen van auto, dus ik ben benieuwd naar jouw ervaringen in september.
V50 R
6th Gear member

Welkom! Dat wordt een erg chique verschijning! Zijn de alios velgen niet 19inch? Wel prachtige velgen trouwens. :D
lint
Geartronic member

Welkom.
Sterkte met wachten op die mooie V40.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MCN
2nd Gear member

Dank allen! Warm welkom. Het ging me inderdaad om een beetje chique verschijning, zonder daarbij sportiviteit in te boeten. Vandaar de afwijkende velgen en dakspoiler, maar weer expres niet voor de styling kit gekozen, want dat extra plastic langszij doet me dan weer te getuned over komen. Velgen zijn 18", volgens mij is 19" niet te harden. Kom van Golfjes 5 en nu momenteel Altea XL, dus binnenruimte zal wennen zijn. Net verhuisd, dan is zo'n pakezel Seat toch wel lekker. Maja, alles went. Trekhaak beetje vergeten te bestellen, die zal ik wel eens missen. Ach. 1st world problems. @Tescione: waarom koos jij specifiek voor de Ocean Race, los van het feit dat ie zo lekker vol opties zit?
tescione
1st Gear member

MCN schreef: @Tescione: waarom koos jij specifiek voor de Ocean Race, los van het feit dat ie zo lekker vol opties zit?
ik stond eigenlijk op het punt om een summum te bestellen maar ik wilde ook erg graag het glazen dak en de xenon :). Vervolgens liep ik bij Broekhuis in Zeist tegen een Ocean Race aan in de showroom en toen was ik verkocht. Het enige puntje waar ik niet helemaal over te spreken ben, is het oranje stiksel. Maar dit valt met het blonde leer erg mee (inderdaad 1st world problems :) ).

Daarbij was het voor mij voordeliger in de lease om een dik aangeklede editie te nemen dan een simpelere versie te pimpen met opties.
Laatst gewijzigd door tescione op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
MCN
2nd Gear member

Ah ja, herkenbaar. Ik heb gekozen voor het donkere interieur, en het is me opgevallen dat daarin die oranje stiksels juist minder aanwezig zijn. En inderdaad, geldt voor mij ook dat een totaal dikkere editie gunstiger uitvalt. Xenon is zeker een eis, wil niet meer zonder. Welke velgen heb jij eronder? Want ten tijde van het bestellen, had de leasemaatschappij moeite om die Ocean Race Velgen te bestellen, die Portunus. Wilde sowieso al Ailos met witte bies, maar heb jij wel die schoepen eronder dan?
tescione
1st Gear member

Wat een proces he dat bestellen van een auto :) Ben blij dat dat achter de rug is.

Ik heb nog geen ervaring met Xenon, maar ik hoor goede verhalen dus ik ben erg benieuwd. Die Portunusvelgen konden volgens mij wel geleverd worden maar de dealer had het over een prijs boven de 2000 euro. Ik heb dat verder nergens kunnen staven, maar ik had ze als ze redelijk geprijsd waren wel genomen. Nu heb ik de Freja Dark Matte, ook niks mis mee trouwens.
MCN
2nd Gear member

Vond het proces juist prachtig. M'n werkgever, de leasemaatschappij en de Volvo dealer een beetje in mijn richting manoeuvreren, vond het wel leuk. Iedereen moet scoren, iedereen wil jouw deal, dus iedereen helpt je waar ze kunnen... Je hebt gelijk over die prijs voor die Portunus velgen, erg duur. Hoewel m'n Ailos 1495 zijn, ook geen koopje. Freja vond ik ook erg mooi, was m'n tweede keuze. Wellicht wijzer geweest ook, want ontdek laatst dat sneeuwkettingen met de Ailos afgeraden worden door Volvo. Oeps. Ga als het even kan twee keer per jaar op wintersport. Ah well, wie dan leeft... Xenon gaat je bevallen, dat verzeker ik je. :)
V50 R
6th Gear member

Ah jah die zijn idd 18inch! In de war met artio velgen, alios is met de kunstof discs in de velg. Qua sneeuwkettingen passen dénk ik alleen de centrax door de beperkte ruimte in de wielkast. Even de winteraanbiedingen van volvo afwachten of elders goedkoper de RUD centrax aanschaffen tzt.
MCN
2nd Gear member

In het ergste geval pakken we eens andermans auto op de wintersport hoor... Ben altijd al aan de beurt, being the lease rijder and all...
V50 R
6th Gear member

Hah jah dat herken ik :) .. Daarom zijn wij dit jaar met het vliegtuig gegaan, simpel op innsbruck, en tweede keer op chambery. Alleen taxi was duurder dan de vlucht :) .
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MCN
2nd Gear member

Lijkt me ook heerlijk luxe inderdaad, met het vliegtuig! Wel eens met de nachttrein naar Saas Fee in Zwitserland geweest, dat was ook machtig. Om 20.00 uur 's avonds aan het bier en volgende ochtend met een kater arriveren op bestemming, hele reis amper meegemaakt. Ideaal! Maar back ontopic, over Volvo's enzo.....;)
pdw
2nd Gear member

Even terug naar die Ocean Race... Op een of andere manier heb ik telkens gemist dat die gewoon ZO compleet is inderdaad... Maar hoe zit dat nou met die stoelen? Bij de Ocean Race uitvoering hebben ze het als enige in de hele V40 brochures over "sportief geprofileerde voorstoelen". Klinkt interessant. R-Design achterbumper eronder en gaan ;) (of heeft hij sowieso twee uitlaten?)...
Afbeelding - V40 D4 Business, Ocean Race, Black Sapphire metallic, Zwart interieur + zwarte hemel, Business Pack Connect, Scandinavian Line, Security Line, 18" Ixion...
V50 R
6th Gear member

D4 heeft std twee uitlaten, ook op de ocean race. De stoelen zijn hetzelfde als in de reguliere v40. Mogelijk dat doordat de bekleding anders is, de stoel marketingtechnisch anders in de markt wordt gezet. ;) De ocean race is een erg mooie uitvoering, alleen vind ik de interieuropties beperkt, maar dat is vaker met dit soort tijdelijke aanbiedingen.
MCN
2nd Gear member

De stoelen zijn anders qua design, maar de vorm en het type stoel is hetzelfde als bij andere uitvoeringen. Alleen andere, oranje stiksels. En in geval van Ocean Race, altijd leder. @V50R, waarom vind je de interieur opties beperkt bij Ocean Race? Qua wat bedoel je dat? En tijdelijk? Ocean Race is toch geen tijdelijke uitvoering?
V50 R
6th Gear member

Persoonlijk heb ik voor de summum gekozen omdat ik de interieur samenstelling, zwart met oranje stiksels iets minder vond, en bij licht interieur niet een p10g optie (lichte stoelen donker interieur) mogelijk was. Je kan dus maar uit twee interieur varianten kiezen. De opties zijn daarentegen wel briljant. Dus erg gewtijfeld, maar in de lease was de summum bij mij iets goedkoper dus toen gebleven bij mn keuze. En de ocean race is wel degelijk een tijdelijk uitvoering. Net als de r editions destijds op de c30/v70 en de limited editions op de s80/v70/xc70 betreft het een actiemodel, dus tijdelijk.
MCN
2nd Gear member

Goh, wist niet dat het tijdelijke actiemodellen waren. Overigens, voor de liefhebber een leuk artikel gevonden op Autozine over de V40, waarin tevens een Ocean Race besproken en afgebeeld wordt. Zie http://www.autozine.nl/text/1224.html
pdw
2nd Gear member

Tja, als ik die foto's zo zie, vind ik het weer jammer dat ik alleen een zwarte mag rijden. Maar goed, zwart/zwart/zwart is een prima combinatie... Ocean Race staat op het lijstje. Qua prijs doen ze elkaar weinig onder, volle R-Design of volle Ocean Race. Maar eens zien wat de lease prijs doet...
Afbeelding - V40 D4 Business, Ocean Race, Black Sapphire metallic, Zwart interieur + zwarte hemel, Business Pack Connect, Scandinavian Line, Security Line, 18" Ixion...
MCN
2nd Gear member

Restwaarde verhaal... Waarom mag je alleen zwart? Ik koos uiteindelijk voor Ocean Race mede doordat ik t kontje van R Design gewoon te hard vind schreeuwen, maar bovenal omdat ik de liggende LED lampen mooier vindt dan de staande van R Design. En vanwege de opties ook...
Plaats reactie

Terug naar “V40”