Substantiële prijsverhogingen publiek laden

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

Tsja, ik vraag me af of dit wel door de beugel kan.
Als consument weet je nu niet meer waar je aan toe bent.
Volgens mij is er ergens een regeltje dat zij die aan consumenten verkopen vooraf duidelijke prijsinformatie moeten leveren.
Het is zelfs een economisch delict als er niet deugdelijk geprijsd wordt.

Gelukkig zie ik bij Essent nog geen beweging richting starttarief.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32867
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Wie tipt de telegraaf of autoblog?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ik heb aan Nuon gevraag hoe ik laadpalen van E-laad/EVnetNL kan herkennen, en hoe ik nu vooraf kan zien hoeveel ik ga betalen. Ze verwezen naar http://www.oplaadpalen.nl/ Ik vraag me af of dat juridisch afdoende is. Zoals eerder opgemerkt moeten prijzen vooraf eenduidig vaststaan. Dat doen ze op dit moment niet.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
knakworst
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 03.07.2013 - 22:56

De lijst met palen die je moet mijden:
http://www.e-laad.nl/uploads/files/Over ... 5-2014.pdf

Als je bij oplaadpalen.nl op de laadpaal klikt, zie je ook duidelijk wie de eigenaar is. Bij de paal zelf zie je het ook duidelijk. e-laad heeft het groene auto logo.
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

Tsss niet dat ik met een electrische stoel rondrij, maar de enige openbare "pomp" in scherpenzeel moet men mijden
Er is nog een 2e in dit gat aan de industrielaan bij het kantoor van interface, daar mag je na werktijd je eigen auto electrificeren
Ik dacht maar zo handig voor deze of gene...
keep calm!, your randomizer is running
Pim
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.10.2005 - 15:06
Locatie: Heemskerk

Jongens, heren,
ik heb een domme rekenfout gemaakt.
Dat komt door mijn onoplettendheid het transparante prijsmodel van New Motion.

Dit zijn de juiste cijfers bij een volle tank:

Voorheen: 11 kwh * 0,28 Euro per kwh = 3,08 Euro voor een volle tank
Nu: 11 * 0,35 Euro per kwh + 0,61 Euro starttarief + 0,35 Euro administratiekosten = 4,81 Euro
Een verhoging van 56 %

Juiste cijfers bij 3 kwh:

Voorheen: 3 kwh * 0,28 Euro per kwh = 0,84 Euro
Nu: 3 * 0,35 Euro per kwh + 0,61 Euro starttarief + 0,35 Euro administratiekosten = 2,01 Euro
Een verhoging van 139 %
Sunny
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05.02.2014 - 14:17

Beste Heren,

The New Motion volgt de prijzen die de aanbieders van publieke laadpunten vragen. We hebben hier geen invloed op. Als service aanbieder hanteren we een transactievergoeding van 0,35 cent per laadsessie. Bovendien maken we gebruik van een maximum van 7 euro per maand. Dat is gelijk aan 20 laadsessies. We vragen niet meer, maar we vragen iets anders dan voorheen. Toen maakten we een gemiddelde marge van bijna 3 cent per kWh. Per 1 juni maken we geen marge op het kWh, maar brengen transactiekosten in rekening.
Deze prijs is opgebouwd uit de hosting, de pas, de facturatie, de helpdesk, et cetera.

Om de inzichtelijkheid beter in kaart te brengen hebben we The New Motion app een update gegeven.
De app geeft per laadpunt weer wat de zijn kosten zijn om de Volvo op te laden.
De onderstaande link geeft meer informatie over de mogelijkheden van de nieuwe app.
http://www.thenewmotion.com/technologie ... aadkosten/

The New motion app en pas blijven gewoon gratis.

Voor meer vragen neem een kijkje op FAQ:
http://www.thenewmotion.com/faqs/catego ... er-1-juni/

Enjoy & Share Positive Energy!

Met vriendelijke groet,

Jos Thomaes
The New Motion
V60 D6 Summum
Pim
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.10.2005 - 15:06
Locatie: Heemskerk

Beste Jos,
Ik vind het dapper en stoer dat je durft te reageren, een compliment daarvoor!
Inhoudelijk kan ik het niet helemaal met je eens zijn.
De kosten van E-laad begrijp ik: starttarief en een hoger kwh tarief.
Echter lijkt New Motion op dit moment een van de weinige aanbieders te zijn die een administratiefee per transactie in rekening brengt.
Bijvoorbeeld Nuon doet dit niet (maar rekent wel het starttarief van Elaad door).

Verder biedt bv Movenience een korting van 10% op de kwh prijs (http://www.movenience.nl/pdf/laadpuntex ... _laden.pdf)
Dus ik zou niet weten waarom new motion toch significant duurder moet zijn.
Er zijn simpelweg geen USPs: iedere laadpasaanbieder biedt online inzicht, makkelijk pasje, et cetera.
Ik ben bang dat New Motion hiermee behoorlijk wat klanten verliest omdat men toch gaat "shoppen".
Is de kwaliteit gelijkwaardig wordt prijs doorslaggevend...
Laatst gewijzigd door Pim op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

Ach, het blijft in veel steden goedkoop parkeren...
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

In welke steden hoef je tijdens het laden niet te betalen voor het parkeren? Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19857
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Vast staat wanneer de overheid de subsidie stopt en de handjes er van af trekt de rekening daar komt te liggen waar hij hoort, de eindgebruiker!
Mooi om elke keer weer gelijk te krijgen dat de vebeteraars van het milieu maar 1 oogmerk hebben en dat is marge en winst..
Hadden de stroongebruikers overigens iets anders verwacht?
Eerst investeren, netwerk uitleggen en zorgen dat mensen gebruik maken van de palen en dan verhogen we de prijs.
ANWB deed vanmorgen huili huili en riep de overheid op om er weer een subsidie tegen aan te gooien o.O

Enjoy en blijf die Positive Energy sharen :whistle: :whistle:
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ach, als het opladen overal zo duur wordt tank ik wel weer gewoon bij de pomp. De grootste subsidie is toch al binnen. :D
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19857
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

RichieB schreef: Ach, als het opladen overal zo duur wordt tank ik wel weer gewoon bij de pomp. De grootste subsidie is toch al binnen. :D
Daarom..ik snapte het punt ook niet!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

De enige reden dat ik mijn pih regelmatig oplaad is dat het gewoon fijn rijdt. Kostenbesparingen van electriciteit tov diesel speelt geen enkele rol, voor zover die er al waren. Ik kan me echt niet druk om maken om deze prijsverhoging.
Laatst gewijzigd door IkeV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
V60_PHEV
4th Gear member
Berichten: 534
Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05

RichieB schreef: In welke steden hoef je tijdens het laden niet te betalen voor het parkeren? Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
In Helmond, de sportiefste stad van Nederland
Als je goed op de foto kijkt zie je op het bord met de blauwe 'P' het woord 'gratis' staan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Flow-
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 01.07.2013 - 10:16
Contacteer:

Pim schreef: Inhoudelijk kan ik het niet helemaal met je eens zijn.
De kosten van E-laad begrijp ik: starttarief en een hoger kwh tarief.
Echter lijkt New Motion op dit moment een van de weinige aanbieders te zijn die een administratiefee per transactie in rekening brengt.
Bijvoorbeeld Nuon doet dit niet (maar rekent wel het starttarief van Elaad door).

Verder biedt bv Movenience een korting van 10% op de kwh prijs (http://www.movenience.nl/pdf/laadpuntex ... _laden.pdf)
Dus ik zou niet weten waarom new motion toch significant duurder moet zijn.
Er zijn simpelweg geen USPs: iedere laadpasaanbieder biedt online inzicht, makkelijk pasje, et cetera.
Ik ben bang dat New Motion hiermee behoorlijk wat klanten verliest omdat men toch gaat "shoppen".
Is de kwaliteit gelijkwaardig wordt prijs doorslaggevend...
Beste Pim,

Je gaat iets te kort door de bocht met het tarief van Movenience. In de link waar je aan refereert staat dat Movenience € 5,= per maand abonnementsgeld vraagt voor de e-tag en daarnaast nog eens € 0,30 per transactie.

Waarom rekent FLOW een transactie tarief? Om de simpele reden dat wij de netto kosten van de laadpaalexploitant worden doorbelast aan de laadpashouder en daar geen marge voor FLOW tussen zit, maar dat er toch kosten gemaakt worden om een laadpas operationeel te kunnen houden. Hierbij moet je denken aan de kostprijs van een pas, het versturen van een laadpas, het factureren van de laadpassen, het uitbetalen van transacties aan de laadpaalexploitanten en het debiteuren risico in het geval een laadpas houder niet op tijd betaald of niet meer kan betalen.

FLOW rekent voor bovenstaande diensten overigens een transactiefee van € 0,12 incl. BTW en geen abonnement. Hierbij ben je verzekerd dat er per kW of starttransactie niet meer doorbelast wordt dan de laadpaalexploitant vraagt. En voor een gratis laadpaal wordt uiteraard ook geen transactiefee berekent.

Hou daarbij ook rekening dat er heel veel laadpalen bij bedrijven in het land staan waar het tarief nog altijd € 0,28 of zelfs veel lager is. Met een laadpas met een vaste kWh prijs betaal je hier dan ongemerkt veel meer voor dan in het geval van een laadpas met een netto tarief en een transactiefee.

Ons advies aan alle EV rijders is om goed naar het eigen laadgedrag te kijken en op basis daarvan een bijpassende laadpas uit te kiezen!

Hartelijke groet,

Bregje Schoonen
FLOW charging
FLOW charging - EV laadoplossingen - Bezoek ook onze website
Gebruikersavatar
V60_PHEV
4th Gear member
Berichten: 534
Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05

Ik heb een Nuon oplaadpas en heb sinds 1 juni een aantal keer op E-laad punten geladen.
Nu kan ik op de website van Nuon mijn oplaadsessies nakijken met de bijbehorende kosten.
Verrassing! In mijn overzicht wordt nog steeds 28 ct./kWh gerekend bij E-laad punten.
Ben benieuwd of dit op de volgende factuur ook zo staat of dat dit een foutje is.
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

RichieB schreef: In welke steden hoef je tijdens het laden niet te betalen voor het parkeren? Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
In januari 2012 kon je bij de Jaarbeurs ook gratis parkeren bij het oplaadpunt.
Ik was er met een Opel Ampera.
Het laden kostte toen 5 euro, maar het ophalen en terugbrengen van de sleutel kostte een uur.
Niemand wist hoe het werkte, waar de sleutel lag, hoe er afgerekend moest worden, waar de juiste balie was etc.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Dat klinkt meer als gratis laden tegen een (gereduceerd?) parkeertarief. Gratis laadpalen heb ik ook een paar keer gebruikt, meestal bij winkelcentra.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”