Hallo,
Ik ben Johan uit Rijswijk(zh).
Mijn auto is een 460 turbo uit 1992.
Sinds kort zijn er wat problemen met het stationair draaien van de auto.
Zoals vandaag , ik reed naar huis en de boordtcomputer zegt (oke) dus ik rij rustig, niet boven de 3000 toeren om de olie enz op te warmen.
Al bij het eerste stoplicht gaat die van 1000 naar 1500 toeren heen en weer.
Ik dacht nou het is wat kouder buiten dus dat kan wel.
Maar ik kom thuis parkeer me auto en laat hem nog even stationair draaien (voor de turbo),schiet die bij 94 graden olie en 89 graden motor temperatuur opeens naar 3000 toeren en weer terug naar 2500 en weer naar 3000.
Ik heb 4 weken geleden de stappenmoter eruit gehaald, en schoon gemaakt met wd40 ,en het gasklephuis schoongemaakt(niet erafgehaald).
Weet hier misschien iemand wat ik nog kan proberen?
groeten van Johan
Technische oplossing volvo 460 turbo?
-
- 2nd Gear member
Ziet er netjes uit!
Probeer de temperatuursensor onder de 4de bougie eens. Bij mij is deze een keertje kapot geweest en een keertje is bij de connector van deze sensor een draadje losgeschoten (niet te vinden overigens voordat je het rubber omhoog trekt). Sensor kost e10,- bij de sloop.
Probeer de temperatuursensor onder de 4de bougie eens. Bij mij is deze een keertje kapot geweest en een keertje is bij de connector van deze sensor een draadje losgeschoten (niet te vinden overigens voordat je het rubber omhoog trekt). Sensor kost e10,- bij de sloop.
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Contacteer:
Haal alle stekkers eens los, en spuit die eens flink in met contactspray.
Slechte uitlezing van je olietemperatuur kan liggen aan de stekker rechts van je oliefilter (als je voor de auto staat). Deze is voor oliepeil en temperatuur. Bij mij bleef ie "cold" aangeven, zelfs nadat ik in Limburg aankwam.
Slechte uitlezing van je olietemperatuur kan liggen aan de stekker rechts van je oliefilter (als je voor de auto staat). Deze is voor oliepeil en temperatuur. Bij mij bleef ie "cold" aangeven, zelfs nadat ik in Limburg aankwam.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.