Hulp gevraagd aan de audiofielen onder ons.
Ik heb een s40 uit 1997 en daar zit een CR-905 radio/casette in. Ik ben niet tevreden over het geluid en mis een (MP3)cd speler.
Nu wil ik een nieuwe radio gaan kopen (max 100 euro).
Ik heb nog een externe kenwood-versterker en een subwoofer speaker(gebruikte een vriend, maar mag niet meer van zijn baas :? ) op de plank liggen.
Mijn vragen: een radio met zo'n budget, zal dat een kwaliteitsverbetering geven? Is het de moeite waard om die externe versterker in te bouwen, en moet ik dan nieuwe boxen inbouwen. Zo ja, alle 6 (dashboard, voordeur, hoedenplank) of alleen de deur of ook de sub gebruiken???
vervangen cr 905
- Marcel
- 4th Gear member
De radio die je hebt is een prima radio. Maar dan ook niet meer als dat.
Of je voor €100,= een betere radio hebt waag ik te betwijfelen, je zal er wel meer mogelijkheden mee krijgen. Waarom zet je er geen cass. adapter voor mp3 in? En hoe beter de speakerbezetting hoe beter het uiteindelijke geluid.
Let wel op de kwaliteit van de afzondelijke units, denk niet in kwantiteit.
Of je voor €100,= een betere radio hebt waag ik te betwijfelen, je zal er wel meer mogelijkheden mee krijgen. Waarom zet je er geen cass. adapter voor mp3 in? En hoe beter de speakerbezetting hoe beter het uiteindelijke geluid.
Let wel op de kwaliteit van de afzondelijke units, denk niet in kwantiteit.
Gr. Marcel
- Rogier64
- 5th Gear member
Kwaliteit van geluid in de auto wordt voor het overgrote deel door de luidsprekers bepaald. Je kunt beter niet bezuinigen op de luidsprekers dus. Een goede radio met slechte luidsprekers zal nog steeds beroerd klinken.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- JTB
- 2nd Gear member
hmm, zeer discutabele opmerking. Ik zou persoonlijk altijd eerst gaan voor een goede radio, wat heb je aan dure speakers als je radio bagger klinkt. Een goede radio kan zelfs slechte speakers heel behoorlijk laten klinken, weet ik uit ervaring. Een radio die dof klinkt (vaak omschreven als: er zit ram vet veel bass in...) klinkt op goeie speakers nog steeds dof. Maar zlfs uit slechte speakers is met een goede radio acceptabel geluid uit te krijgen. Heb het mijn vader laten ervaren door mijn radio te wisselen met de zijne. Wereld van verschil, zeker omdat je bij een goede radio ook vaak een betere toonregeling hebt en niet alleen kunt kiezen uit BASS, VET VEEL BASS en MEGA VEEL BASS...Rogier64 schreef:Kwaliteit van geluid in de auto wordt voor het overgrote deel door de luidsprekers bepaald. Je kunt beter niet bezuinigen op de luidsprekers dus. Een goede radio met slechte luidsprekers zal nog steeds beroerd klinken.
Dan een mp3-cassette adapter, dit zal de kwaliteit ook absoluut niet ten goede komen, buiten dat het verschrikkelijke onhandige dingen zijn en je weer een losse mp3 speler ergens hebt liggen incl kabels. Daarnaast mocht je er een willen kopen, dan geld uitgeven voor een goeie, met de goedkope heb je vaak maar geluid aan een kant, ook mooi...
radio voor 100 euro en mp3 en goed geluid past in mijn beleving niet in een zin. Spaar even door en koop 1 keer een goede radio, heb je jarenlang plezier van.
Volvo S40 1.8 16V 1997
-
- 1st Gear member
Jammer, anders had ik nog een mooie Alpine CDA 9813R liggen....NLMOU schreef:hmm, zal eens kijken wat het gaat worden. Wil eigenlijk zoweiso niet meer dan 100 e aan radio uitgeven, en dan maar de best mogelijke kwaliteit vinden. Thanx.
Speelt ook mp3/wma
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Contacteer:
100% mee eens en geen woord aan toe te voegen!JTB schreef:hmm, zeer discutabele opmerking. Ik zou persoonlijk altijd eerst gaan voor een goede radio, wat heb je aan dure speakers als je radio bagger klinkt. Een goede radio kan zelfs slechte speakers heel behoorlijk laten klinken, weet ik uit ervaring. Een radio die dof klinkt (vaak omschreven als: er zit ram vet veel bass in...) klinkt op goeie speakers nog steeds dof. Maar zlfs uit slechte speakers is met een goede radio acceptabel geluid uit te krijgen. Heb het mijn vader laten ervaren door mijn radio te wisselen met de zijne. Wereld van verschil, zeker omdat je bij een goede radio ook vaak een betere toonregeling hebt en niet alleen kunt kiezen uit BASS, VET VEEL BASS en MEGA VEEL BASS...Rogier64 schreef:Kwaliteit van geluid in de auto wordt voor het overgrote deel door de luidsprekers bepaald. Je kunt beter niet bezuinigen op de luidsprekers dus. Een goede radio met slechte luidsprekers zal nog steeds beroerd klinken.
Dan een mp3-cassette adapter, dit zal de kwaliteit ook absoluut niet ten goede komen, buiten dat het verschrikkelijke onhandige dingen zijn en je weer een losse mp3 speler ergens hebt liggen incl kabels. Daarnaast mocht je er een willen kopen, dan geld uitgeven voor een goeie, met de goedkope heb je vaak maar geluid aan een kant, ook mooi...
radio voor 100 euro en mp3 en goed geluid past in mijn beleving niet in een zin. Spaar even door en koop 1 keer een goede radio, heb je jarenlang plezier van.
Speur anders wat op marktplaats; Ik heb mijn Alpine 9812 van marktplaats gehaald voor 100 euro. Superradio, met goede ingebouwde versterker. Ik gebruik nog de standaard Volvo-speakers, en klinkt super, vele malen beter dan de Kenwood die ik eerst had (die overigens ook niet slecht was.)
Koop bij voorkeur een Alpine met AInet, dan kan je hem nog uitbreiden met een ipodje!
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.