Amazon rijders???

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Ik refereer aan jouw aantal tonnen over vijf jaar... nee, ik heb geen Amazon, nooit gehad ook. Mocht er ooit weer een auto uit die tijd komen, dan waarschijnlijk weer een Peugeot 404.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
VincentK
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 23.10.2006 - 22:21

wassinkh schreef:Ik zal mij dan ook maar even voorstellen, als Amazon rijder.
Ik heb mijn rode 122S een kleine 10 jaar geleden gekocht, gas in laten bouwen en daar jaarlijks tussen de 35000 en 40000 km mee gereden. Inmiddels heeft de auto een kleine 500000 km totaal gereden en doet het nog steeds prima.
De motor is een jaar of 8 geleden opgeboord naar 2 liter en voorzien van een K nokkenas. Verder een overdrive in gebouwd en nog vele ander extra's die het leven aangenamer maken, hoofdsteunen, mistlampen rolgordels enz.

Eind vorig jaar heb ik een prachtige donkergroene 133GT gevonden die ik niet kon laten staan, waarmee ik inmiddels 20000 km mee gereden heb.
Dus kilometers maken met een Amazon kan echt wel.
Verhalen kun je lezen op mijn website, klik op [WWW]
Hallo Huib, weet jij, als 133GT bezitter, hoe het nu precies zit met dit model? Er gaan nogal veel verhalen rond, varierend van '133GT is nooit echt een model geweest, eigenlijlk gewoon een 131' tot '133GT is een afgezwakte 123GT' , etc etc. ... Weet jij bijvoorbeeld wat de originele typeaanduiding op een kentekenbewijs hoort te zijn bij een 133GT? En wat oorspronkelijk de 'schildjes' op de spatborden waren ('gt' of '123gt' of 122s ?? ) en achterop de kofferbak?

Ik heb geprobeerd een en ander te achterhalen, maar de meningen rond de 133GT lopen nogal uiteen... Mijn auto is ook een 133GT (13394s....) en ik zou het leuk vinden om de originele schildjes nog een keer terug te plaatsen (zit nu niets meer op).

Groet,

Vincent
VincentK
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 23.10.2006 - 22:21

geestschrijver schreef:Ik refereer aan jouw aantal tonnen over vijf jaar... nee, ik heb geen Amazon, nooit gehad ook. Mocht er ooit weer een auto uit die tijd komen, dan waarschijnlijk weer een Peugeot 404.
Ok.. maar eh... hoe weet je dan precies dat mijn auto 2 ton gelopen heeft in vijf jaar? Eentje heb ik nu net zelf meegemaakt, maar wat er de afgelopen veertig jaar gebeurt is...?!
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Jij zei dat je auto de ton was gepasseerd en dat je maar net uitkomt met 20.000 per jaar. Dat is dan toch twee ton over vijf jaar?
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
VincentK
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 23.10.2006 - 22:21

geestschrijver schreef:Jij zei dat je auto de ton was gepasseerd en dat je maar net uitkomt met 20.000 per jaar. Dat is dan toch twee ton over vijf jaar?
Aha.. Ja, dat klopt, ik begreep het even verkeerd... Als dit ritme aan hou dan ben ik over vijf jaar inderdaad bij de volgende ton beland. Maar dat hangt natuurlijk van meer dingen af.. of de roest mij niet inhaalt bijvoorbeeld ;)
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Dan zou je roest dus wel over de 20.000 per jaar komen...
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
henky_Z
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 08.12.2006 - 12:08
Locatie: Zevenaar

Hallo, ik heb me net aangemeld hier op het forum, ik heb een 131 en een 145, dus weer een amazon er bij.
Marijn!
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09.12.2006 - 20:11

Hier nog een amazon combi rijder. Zit nog erg veel werk aan, maar technisch best goed en dus kan ik er gelukkig wel al in rijden, en af en toe wat werk doen, dan blijft het leuk! :D
Gebruikersavatar
wassinkh
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 30.08.2006 - 20:32
Contacteer:

VincentK schreef:
Hallo Huib, weet jij, als 133GT bezitter, hoe het nu precies zit met dit model? Er gaan nogal veel verhalen rond, varierend van '133GT is nooit echt een model geweest, eigenlijlk gewoon een 131' tot '133GT is een afgezwakte 123GT' , etc etc. ... Weet jij bijvoorbeeld wat de originele typeaanduiding op een kentekenbewijs hoort te zijn bij een 133GT? En wat oorspronkelijk de 'schildjes' op de spatborden waren ('gt' of '123gt' of 122s ?? ) en achterop de kofferbak?

Ik heb geprobeerd een en ander te achterhalen, maar de meningen rond de 133GT lopen nogal uiteen... Mijn auto is ook een 133GT (13394s....) en ik zou het leuk vinden om de originele schildjes nog een keer terug te plaatsen (zit nu niets meer op).

Groet,

Vincent
Hallo Vincent,
Sorry voor de late reactie, maar ik had dit bericht gemist.
De 133GT heeft in feite nooit bestaan als type, de 123 GT is slechts 2 jaar geproduceerd, en daarna kwam de B20 motor, in 2 uitvoeringen.
Enkele en dubbele carburateur (B20B), die 118Pk levert.
Aangezien dat vergelijkbaar is met de B18D motor, en de typeaanduiding (voor het chassis nummer) vanuit de fabriek 133XXX werd, noemde men deze in de volksmond 133GT.
De plaatjes aan de zijkant waren 122S.
Door extra opties kon je er natuurlijk een GT uitvoering van maken.

Neemt niet weg dat het een snelle auto is , voor die tijd.
Gebruikersavatar
Erik_M
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.12.2006 - 17:59
Locatie: Wassenaar

wassinkh schreef:
VincentK schreef:
Hallo Huib, weet jij, als 133GT bezitter, hoe het nu precies zit met dit model? Er gaan nogal veel verhalen rond, varierend van '133GT is nooit echt een model geweest, eigenlijlk gewoon een 131' tot '133GT is een afgezwakte 123GT' , etc etc. ... Weet jij bijvoorbeeld wat de originele typeaanduiding op een kentekenbewijs hoort te zijn bij een 133GT? En wat oorspronkelijk de 'schildjes' op de spatborden waren ('gt' of '123gt' of 122s ?? ) en achterop de kofferbak?

Ik heb geprobeerd een en ander te achterhalen, maar de meningen rond de 133GT lopen nogal uiteen... Mijn auto is ook een 133GT (13394s....) en ik zou het leuk vinden om de originele schildjes nog een keer terug te plaatsen (zit nu niets meer op).

Groet,

Vincent
Hallo Vincent,
Sorry voor de late reactie, maar ik had dit bericht gemist.
De 133GT heeft in feite nooit bestaan als type, de 123 GT is slechts 2 jaar geproduceerd, en daarna kwam de B20 motor, in 2 uitvoeringen.
Enkele en dubbele carburateur (B20B), die 118Pk levert.
Aangezien dat vergelijkbaar is met de B18D motor, en de typeaanduiding (voor het chassis nummer) vanuit de fabriek 133XXX werd, noemde men deze in de volksmond 133GT.
De plaatjes aan de zijkant waren 122S.
Door extra opties kon je er natuurlijk een GT uitvoering van maken.

Neemt niet weg dat het een snelle auto is , voor die tijd.
Hallo Vincent,

Hier een nog een wel hele late reactie op jouw vraag over de emblemen op de 133 GT. Het embleem op de zijkant is idd. 122S en op het kofferdeksel hoort een GT embleem. Alleen de letters GT zonder verdere aanduiding.

Groet
Erik
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
Gebruikersavatar
Birnie F
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 08.09.2006 - 08:07
Locatie: Hilversum

Ook ik ben een Amazon bezitter en wel van een P221 bouwjaar 1965. Oftewel een Kombi met B18A.
Auto aangeschaft in 1998 en is afkomstig uit Noord Zweden. Auto was kompleet met historie.
Na aanschaf direct de volgende zaken aangepast:
M40 vervangen dor M41+ Overdrive, Hoofdsteunen, Lokari binnenschermen, Nieuwe achterruit met verwarming, nieuwe ophanging met IPD 25mm voor stab. stang en Gas dempers rondom, nieuwe remmen. RVS uitlaat.
Inmiddels de motor zelf gereviseerd, had nog een oud blok liggen, wat afkomstig was van een AMA uit 1966. Motor voorozien van een vervangings carb type Weber om de altijd lekkende Zenith te vervangen. (Gekocht bij BCCP), Nieuwe cylinderkop geschikt voor loodvrij.
Kleine deelrestauraties uit laten voeren aan de deuren en de auto is recentelijk overgespoten omdat de extra blanke lak laag los liet. Auto was dus al een keer overgespoten.
Auot werd tot eind vorig jaar dagelijk gebruikt door mijn echtgenoot en reden er ca. 15.000 km/jaar mee.
Door aanschaf van een 240SE Estate krijgt de Ama iets meer rust.
Voor de Kombi had ik een P122S uit 1966, maar deze ingeruild, i.v.m noodzakelijke ruimte voor 3 kinderen. Grootste wens is nog steeds de aanschaf van een Katterug en een 1800ES. Ja, ik blijf dromen
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Sieger.....broer van Gert?
Groeten van Frans.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”