Ik heb proefgereden in de V40 D4 en ben totaal enthousiast geworden. De auto is een mooie verschijning, rijdt lekker en trekt als een lier. De uitvoering die ik reed had wel een sport onderstel, dat vond ik iets te stuiterig op klinker wegen. Op asfalt was het goed te doen. Maar laat het dorp waar ik woon nu vrijwel helemaal uit klinker wegen bestaan....
Daarna nog gereden in de Seat Leon 1.6 TDi en een Lexus CT200h, beide fijne auto's maar mindere beleving. Dat dashboard van de V40 is zoo cool. All vind ik het middenconsole wel wat druk met al die knoppen. Hopelijk went dat. Morgen ga ik nog rijden in een Audi A3 met zowel een 1.6 TDi en de nieuwe 1.4 CoD motor (140 Pk benzine). Maar eigenlijk ben ik er al uit. Het interieur van de A3 is sober, maar wel heel degelijk. Maar als het net zo in elkaar gezet is als mijn huidige A1 (kraakt en rammelt) dan laat maar. De V40 komt net zo degelijk over, maar dan wat cooler.
Anyways, ik heb nog een aantal vragen mbt de V40. De uitvoering die ik voorzie is de V40 D4 R-design in rebel blue (onze kat heet ook Rebel, komt mooi uit) met het business pakket (what else) en het winterline pakket voor de Xenon, parkeercamera achter en 17" Freja velgen. Dan nog wat kleine dingen zoals 12V in de koffer en instelbare stuurbekrachtiging enzo. Ik heb gedacht aan de serurity line, maar dat vind ik toch wat te duur, maar ga het wel missen denk ik (ik heb nu ook keyless entry). Panoramadak is wel cool, maar van het zelfde laken en pak. Idem voor elektrisch verstelbare stoelen enzo. En het is dat Xenon los duurder is dan het winterline pakket, anders had ik ook geen verwarmbare stoelen hoeven hebben.
- Wat is een echte must-have die ik vergeten ben?
- Rammeltjes en kraakjes die bekend zijn (behalve van het Harman Kardon systeem, wat ik niet besteld heb)?
- Ik heb een Windows Phone (Lumia 920), werkt dat? Ik zag dat er een app is van Volvo, maar dat is volgens mij voor een dure optie (Volvo on Call).
- Ik zag ergens hier dat er mensen zijn die eibach veren onder de V40 schroeven, dat wil ik eigenlijk ook, maar ik vond het sport onderstel te stug. Ga ik met het standaard onderstel + eibach verlaging hetzelfde krijgen, of is het dan wat comfortabeler? Mij lijkt 2 a 3cm drop er mooi(er) uitzien, evt icm spacers om de wielen een beetje naar buiten te zetten.
- Went dat drukke middengedeelte een beetje?
- Aan de armsteun moet ik ook erg wennen met schakelen, ik zat daar steeds met mijn elleboog tegen. Die kan niet toevallig in hoogte versteld worden?
- Voor al die 'connected' features van de Sensus connect, heb je daar een extra sim kaart voor nodig (incl data abo)?