Volvo 460 kopen mét CVT

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
dh105
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 03.04.2013 - 20:44
Locatie: Amersfoort

Hallo,

Op dit moment rijd ik nog een s80 uit 1999, maar deze heeft inmiddels zoveel puntjes (zie ook andere topics) dat ik er afscheid van wil nemen. Ik wil aanzienlijk goedkoper gaan rijden, ben bereid daar veel luxe voor in te leveren, maar wil natuurlijk - het liefste- bij dit mooie merk blijven.

Ik heb mijn ogen laten vallen op een 460 uit '95, met iets meer dan 200k op de teller. De prijs is goed (1000) voor mij. Ik ga maandag proefrit maken, maar wil natuurlijk niet helemaal onbeslagen ten ijs komen. Ik heb wat gelezen over de (on)betrouwbaarheid van de CVT, maar als technische niet sterk onderlegd mens denk ik dan: met iedere auto kan je wel iets hebben. De CVT-automaat is gereviseerd, zo is mij aangegeven.

Is het een absolute no go, zo'n CVT, of zeker wel het proberen waard? Ik ben overigens slecht 29 jaar oud, maar rijd zeer rustig.

Bedankt vast voor het meedenken!
Volvo 740 2.3 benzine
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)

Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

tsja het is geen no-go en ze rijden erg lekker. Maar na 150-200000km zal je zeker een bak moeten vernieuwen. Vaak al rond de 100000km.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
dh105
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 03.04.2013 - 20:44
Locatie: Amersfoort

deze heeft nu 220k gelopen, en hij is gereviseerd. Dat is weliswaar geen vervangen, maar van wat ik begrepen heb kan dat (zij het goed gedaan) soms bijna net zo goed zijn. Ik rij ongeveer 15.000 km per jaar, als ik dat al haal, maar wil natuurlijk liever geen te groot risico lopen.
Volvo 740 2.3 benzine
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)

Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27662
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Bij een aanschafprijs van € 1000 kan je bij een gereviseerde CVT in combinatie met je jaarkilometrage wel een gok wagen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
strui901
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
Locatie: Overijssel

Verder heb ik dat altijd een chique auto gevonden, zo'n 460. Zeker als het een GLE is met die mooie originele lichtmetalen velgen.....

Ik zeg gewoon doen, wat Lint ook zegt.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
dh105
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 03.04.2013 - 20:44
Locatie: Amersfoort

Of het de GLE is weet ik niet, maar hij heeft bijv. airco, stoelverwarming en velgen zoals op jouw plaatje worden weergegeven. Past dat bij de genoemde uitvoering?

Ik ga de gok denk ik wagen. Van de prijs kan vast nog wat af, en na aftrek van wat de s80 nog waard is stap ik nagenoeg kosteloos over naar weliswaar een "mindere" auto, maar wel veel beter passend bij wat voor mij belangrijk is.
Volvo 740 2.3 benzine
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)

Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
dh105
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 03.04.2013 - 20:44
Locatie: Amersfoort

Overigens: nog specifieke tips / zaken om op te letten?
Volvo 740 2.3 benzine
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)

Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27662
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De standaard zaken zoals onderhoudsdocumentatie, staat van de auto, roest en de indruk van de vorige eigenaar.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
dh105
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 03.04.2013 - 20:44
Locatie: Amersfoort

Helder!

Auto is nu van een dame. 220k in grofweg 20 jaar is niet overdreven veel, dus ben wel even benieuwd naar hoe dat precies zit. Al komt het vast vaker voor. Auto is nu van een dame waarvan ik ook wel even wil weten waarom ze 'm wegdoet natuurlijk.
Volvo 740 2.3 benzine
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)

Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

Mijn mening: niet aan beginnen.

De prijs is ook te hoog voor die kilometers.
Ik kocht mijn laatste 440 met 150dkm voor 350 euro.
Ik zou voor een vier traps automaat gaan (alleen icm twee liter motor, wel zeldzaam)
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
dh105
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 03.04.2013 - 20:44
Locatie: Amersfoort

Heb 'm gisteren gekocht, voor 500 euro. Dus dat is te overzien. Rijdt vooralsnog verrassend lekker, al is het even aanpassen na de S80 :).

Enige wat me opviel is dat de temperatuurmeter nét niet helemaal tot de helft opkomt, maar grofweg 35-40% stijgt. Nu duurt het ook even voor de benzinemeter het juiste niveau aangeeft (1 km rijden denk ik), en het rijdt verder prima, maar is dit normaal / een bekend iets?

Ik rijd hem overigens tot dit najaar, dan wordt de nieuwe leaseauto geleverd, ga er dus geen miljoen km mee rijden :)
Volvo 740 2.3 benzine
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)

Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

dh105 schreef: Heb 'm gisteren gekocht, voor 500 euro. Dus dat is te overzien. Rijdt vooralsnog verrassend lekker, al is het even aanpassen na de S80 :).

Enige wat me opviel is dat de temperatuurmeter nét niet helemaal tot de helft opkomt, maar grofweg 35-40% stijgt. Nu duurt het ook even voor de benzinemeter het juiste niveau aangeeft (1 km rijden denk ik), en het rijdt verder prima, maar is dit normaal / een bekend iets?

Ik rijd hem overigens tot dit najaar, dan wordt de nieuwe leaseauto geleverd, ga er dus geen miljoen km mee rijden :)
Bij mijn oude Engelse auto's kon zoiets komen door een defecte spanningsregelaartje dat de dashboardinstrumenten van de juiste voedingsspanning voorziet. Misschien zit er ook zoiets in de 460? Bij een MG is dat een klein dingetje achter het dashboard
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

Het stijgen van de benzinemeter duurt bij mij ook lang. Ook bij mijn vorige 440.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”