aandrijfasbout loshalen en de as terugtikken,dan gebeurd er met de homokineet niets..nauticbluepearl schreef:ja dat moet, ik heb het zonder gedaan, de draagarm krijg je wel op z'n plek gefrummeld, maar dan heeft de aandrijfas te veek spanning te verduren gehad en is de homokineet al z'n balletjes kwijtHansEindhovenV70 schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom dit moet, heb je deze ruimte echt nodig om een draagarm te demonteren/monteren?
Draagarmen voor vervangen
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
UIt ervaring weet ik dat bij het de- en monteren ongewild er toch spanning op komt, even vast zetten voorkomt een hoop ellende.Ramon&Ramon schreef:aandrijfasbout loshalen en de as terugtikken,dan gebeurd er met de homokineet niets..nauticbluepearl schreef:ja dat moet, ik heb het zonder gedaan, de draagarm krijg je wel op z'n plek gefrummeld, maar dan heeft de aandrijfas te veek spanning te verduren gehad en is de homokineet al z'n balletjes kwijtHansEindhovenV70 schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom dit moet, heb je deze ruimte echt nodig om een draagarm te demonteren/monteren?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ja en in de praktijk wil het allemaal net zo makkelijk los (not)chalith schreef:
goed uitgelegd...prima zelf te doen!
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik vind die waarschuwing wel terecht, want imitatiedraagarmen is inderdaad troep! En ja, dan spreek ik uit eigen ervaring, geplaatst door een Volvospecialist.Doeke Dobma schreef:Even for the record; ik heb vandaag bij de dealer nieuwe draagarmen gehaald. Ik ga ze zelf monteren. Ze kosten bruto 163,- ex per stuk, dus dat is 194 euro incl btw. Dit is zonder korting. Na wat lobbyen kon er 15% af, dan kosten ze 138,55 netto ex en dat is krap 165,- euro per stuk incl btw. En dat is dezelfde prijs als bij Parts4Swedes.nl, dus dan bestel ik het liever bij de dealer.
Artikelnummers:
- 30635230, R
- 30635229, L
Overigens waarschuwde de (monteur van de) dealer ook voor imitatie. Maarja, die preekt voor eigen parochie...
Die draagbaren zijn bij Parts4Swedes wel fors duurder geworden, want ze waren altijd rond de € 105,00 per stuk, incl BTW.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Die brug is wel handig met de nieuwe rubbers is het redelijk pittig om de draagarmen weer op hun plek te krijgen , ik zou het niet half onder de auto liggend op straat willen doen.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Ik zou deze toch wel eens willen proberen:
http://www.ipdusa.com/products/9140/120 ... 9-2006-s80
Ze hebben ze ook voor de S60/V70
IPD claimt dat ze beter zijn dan OE (Original Equipment).
http://www.ipdusa.com/products/9140/120 ... 9-2006-s80
Ze hebben ze ook voor de S60/V70
IPD claimt dat ze beter zijn dan OE (Original Equipment).
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
En deze lijken me ook aardig van Scantech.....
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... 1d4d1a0a2c
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... 1d4d1a0a2c
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Scantech hoor ik minder geluiden over. Zoek een dealer met wat korting dan ben je er ook bij. Denk dat je ze dan ook wel voor 135 per stuk mee kan nemen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
V70 T5 assen schreef:Die brug is wel handig met de nieuwe rubbers is het redelijk pittig om de draagarmen weer op hun plek te krijgen , ik zou het niet half onder de auto liggend op straat willen doen.
Meestal komt dat,door de verkeerde volgorde van monteren.
Eerst tegen het frame aanschroeven en dan de fuseekogel erin..
Niet andersom dus.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Zo heb ik het ook gedaan , en ja de andere kant gaat sneller even de handigheid erin vinden .
Maar er is wel enige kracht voor nodig.
Maar er is wel enige kracht voor nodig.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Een taxi (?) uitvoering kost bij Scandcar nog net geen € 100.......maar is dat ook wat?
Zijn die stugger, of juist soepeler?
http://volvoonderdelen.com/850S70V70C70 ... HD-283499/
Zijn die stugger, of juist soepeler?
http://volvoonderdelen.com/850S70V70C70 ... HD-283499/
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Heb t laatst ook gedaan, gelukkig op de brug.
Idd eerst aan subframe vastzetten, voor je het weet draai je t schroefdraad krom van de arm doordat de bouten er scheef in draaien.
Verder kan ik aanraden een veerklem te gebruiken. Zodat de poten niet zo ver omlaag komen.
Daarnaast is een spanband ook wel handig om de benodigde ruimte te creeeren tussen arm en veerpoot.
Verder kunnen de fuseekogels nogal vast zitten in de veerpoot. Even het onderste deel van de veerpoot demonteren is wel aan te raden. Om de oude fusee er op de werkbank eruit te halen. Misschien was dat alleen een probleem bij die van mij. Meestal zitten ze wel wat vast, maar niet dat ze geperst zitten. Nieuwe gingen er ook niet zomaar even in.
Fuseekogels zou ik altijd bij voorbaat vervangen als je de armen doet. Die van ons zijn bijna 4 ton meegegaan haha. Alles was nog origineel.
Merken volgorde die ik altijd neem. Lemforder, Meyle, Moog/TRW
Idd eerst aan subframe vastzetten, voor je het weet draai je t schroefdraad krom van de arm doordat de bouten er scheef in draaien.
Verder kan ik aanraden een veerklem te gebruiken. Zodat de poten niet zo ver omlaag komen.
Daarnaast is een spanband ook wel handig om de benodigde ruimte te creeeren tussen arm en veerpoot.
Verder kunnen de fuseekogels nogal vast zitten in de veerpoot. Even het onderste deel van de veerpoot demonteren is wel aan te raden. Om de oude fusee er op de werkbank eruit te halen. Misschien was dat alleen een probleem bij die van mij. Meestal zitten ze wel wat vast, maar niet dat ze geperst zitten. Nieuwe gingen er ook niet zomaar even in.
Fuseekogels zou ik altijd bij voorbaat vervangen als je de armen doet. Die van ons zijn bijna 4 ton meegegaan haha. Alles was nog origineel.
Merken volgorde die ik altijd neem. Lemforder, Meyle, Moog/TRW
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)