V60 PIH met Heico: vermogen getest na Polestar chip

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Durden
2nd Gear member

V50 R schreef: Leuk om tr zien dat het vermogen positief afwijkt tov de fabriekswaarden, benieuwd wat polestar gaat toevoegen!
Ik gok 15 pk
V60 PIH MY14
V50 R
6th Gear member

Denk het niet, bij bmw geeft bijvoorbeeld de ppk meer vermogen dan de specificaties opgeven. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de nieuwe cijfers van de r.bank met polestar.
Vonkenvolvo
2nd Gear member

NielsPHEV schreef: bij de diesel only meting had je de accu leeg gereden, stond de auto tijdens de meting in power of hybrid ?
de auto stond in hybrid, 4e versnelling (manueel)
ErikV60D6 schreef: Bedankt Vonkenvolvo voor het doen van deze uitgebreide tests.

Ik denk dat het realistische metingen zijn, wel leuk om te zien dat er in hybride toch nog ongeveer 10 pk extra beschikbaar is dan bij enkel diesel (d5 motor).

Ook lijkt het of dat je tijdens het einde van de run in "POWER" modus net voorbij het punt komt waar de elektromotor nog meewerkt, aan het einde van de run rijd je 158 dus dat zou moeten kloppen. Vermogensafname is ook duidelijk voelbaar boven de 150.

Koppel in "POWER" is behoorlijk, zelfs behoorlijk hoger dan opgegeven. De elektromotor draagt dan ook voor meer dan 220nm bij.

De auto heeft een mooi vermogensverloop, bij opschakelen na 2/3/4 blijf je hangen op 280pk+

Ben zeer benieuwd naar je bevindingen na de polestar tuning.
Geen dank. Ik was zelf erg nieuwsgierig wat de wagen nu echt doet. De snelheid is de echte snelheid van de rollenbank. Bij mij was dit vrijwel gelijk aan de snelheidsmeter.
Voor de duidelijkheid de metingen zijn gedaan met de bak in de 4e versnelling. Zal nog eens navragen hoe dat zit maar anders krijg je geen goede meting van koppel en pk. Daarom was pure ook niet te testen, daar kan de bak niet in de manuele stand.
V60 T6 MY 2019 Denim Blue metallic, Blond Nappa Leer, alle opties, 20" 10 spaaks Turbine zomerwielen, 18" 10 multi spaaks winterwielen
Vonkenvolvo
2nd Gear member

rsnhakan schreef: Diesel only mode zal wel de Hybrid stand en de pook in "manual" zijn. (gok ik)
Klopt!
V60 T6 MY 2019 Denim Blue metallic, Blond Nappa Leer, alle opties, 20" 10 spaaks Turbine zomerwielen, 18" 10 multi spaaks winterwielen
Vonkenvolvo
2nd Gear member

WouterJ schreef: Wat mij in power-mode nog meer opvalt in die grafiek is niet de PK's maar het koppel. Bijna 700 Nm! Da's 60 meer dan opgegeven...
8-) Daar stonden wij ook van te kijken.
Vonkenvolvo
2nd Gear member

Durden schreef:
V50 R schreef: Leuk om tr zien dat het vermogen positief afwijkt tov de fabriekswaarden, benieuwd wat polestar gaat toevoegen!
Ik gok 15 pk
Dat hoeft helemaal niet. De diesel specs zijn nu ook al hoger dan volgens de fabrieksopgave. Maar meten = weten. Dus als de chip geplaatst is gaat de wagen weer naar JD op dezelfde rollenbank met dezelfde tests. Zal dan de waardes in een grafiek proberen weer te geven zodat je het verschil fraai kunt zien.
Vonkenvolvo
2nd Gear member

Chip zit er in en meteen naar Spanje gereden. Trekkracht is nog beter. Gemiddeld verbruik wel fors gestegen. Kon onderweg bij de hotels laden maar dat schiet eigenlijk niet op. Bij het vakantiehuis kan ik ook laden. Blijft lachen hoe verbaasd de Spanjaarden kijken als ik elektrisch langs kom rijden. Dat kennen ze nog niet echt.
Na terugkomst gaat de wagen weer op de rollenbank voor de nieuwe specs.
Vonkenvolvo
2nd Gear member

Wagen is mee naar Spanje geweest en in de bergen was het geweldig rijden. Hier nog wat sfeerfoto’s.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
vaudi
5th Gear member

He, wat een leuk belichting op het volvo embleem op de laatste foto.
NielsPHEV
7th Gear member

Vonkenvolvo schreef:
NielsPHEV schreef: ben benieuwd naar de grafieken van de stock D6 en uiteraard het verschil met Polestar volgende week
Nog even geduld. Chip volgt volgende week. Dan gaat de wagen eerst naar Spanje en daarna volgt de nieuwe vermogenstest.
Neem aan dat de vakantie er op zit enig idee wanneer de curve's komen met Polestar ?
V50 R
6th Gear member

Edit: foto's zijn weer zichtbaar :)

Ziet er mooi uit, en orgineel met dat logo, ik ken dat met name van de mini's.
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vonkenvolvo
2nd Gear member

@ vaudi & V50 R

Dank jullie wel, ben er zelf ook wel tevreden over. Ik heb de standaard instapverlichting compleet vervangen door eentje waar high power led's in zitten met een kleine projector met de afbeelding van het Volvo logo, was oude eruit, nieuwe erin.
Vonkenvolvo
2nd Gear member

NielsPHEV schreef:
Vonkenvolvo schreef:
NielsPHEV schreef: ben benieuwd naar de grafieken van de stock D6 en uiteraard het verschil met Polestar volgende week
Nog even geduld. Chip volgt volgende week. Dan gaat de wagen eerst naar Spanje en daarna volgt de nieuwe vermogenstest.
Neem aan dat de vakantie er op zit enig idee wanneer de curve's komen met Polestar ?
Vakantie idd voorbij. Mark van JD is volgende week terug van vakantie, dan afspraak maken voor de nieuwe test.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Vonkenvolvo schreef: @ vaudi & V50 R

Dank jullie wel, ben er zelf ook wel tevreden over. Ik heb de standaard instapverlichting compleet vervangen door eentje waar high power led's in zitten met een kleine projector met de afbeelding van het Volvo logo, was oude eruit, nieuwe erin.
Geeft het vervangen van de originele lampen door andere geen problemen?
vaudi
5th Gear member

Wat is dat echt?
Ik maar denken van: Die Vonkenvolvo is een reclameman / fotograaf. Die maakt complete foto's voor autofolders/websites. Hij zal dat Volvo logo er wel via de fotoshop ingebracht hebben.

Evenmin ben ik van mening dat die foto's er zeer professioneel uitzien en dat de V60 hier heel erg mooi naar voren komt.
Vonkenvolvo
2nd Gear member

rsnhakan schreef:

Geeft het vervangen van de originele lampen door andere geen problemen?
Nee, geeft geen foutmelding op de boordcomputer. De instapverlichting is nl al LED.
Vonkenvolvo
2nd Gear member

vaudi schreef: Wat is dat echt?
Ik maar denken van: Die Vonkenvolvo is een reclameman / fotograaf. Die maakt complete foto's voor autofolders/websites. Hij zal dat Volvo logo er wel via de fotoshop ingebracht hebben.

Evenmin ben ik van mening dat die foto's er zeer professioneel uitzien en dat de V60 hier heel erg mooi naar voren komt.
Ha ha nee hoor, ik ben arts maar heb vroeger wel eens een fotografiecursus gevolgd. Groot voordeel is wel dat de wagen van nature er al goed uitziet.
Wat mij dan weer niet lukt is om de foto te draaien in Tinipic :( Thuis staat de foto nl in portrait.
Laatst gewijzigd door Vonkenvolvo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tukker999
4th Gear member

Dus als de chip geplaatst is gaat de wagen weer naar JD
Chip geplaatst?
Dokter toch. O-)
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Vonkenvolvo
2nd Gear member

Volgende week de eerste beurt, wagen is al weer een jaar oud.
Dan ook maar eens kijken of het mogelijk is om in de achterportieren instapverlichting in te bouwen. Ik had 2 sets projectielampen gekocht omdat ik er blindelings vanuit ging dat er ook lampen in de achterportieren zaten, helaas dus (nog) niet.
volvofrits2013
2nd Gear member

Waar heb je de led deur verlichting gekocht? Is het plug and play? Hoor het graag.
Een Volvo XC60 T6 recharge en een Golf V GTI…. een mooie stel! Daarvoor een V60 CC D4, XC70D4 en een V60D6.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”