Zit er standaard in alle phase 2 modellen bekabeling voor spiegelverwarming?
Of is die bij handmatige spiegels afwezig?
Ik heb namelijk links en rechts glas van electrische spiegels over gezet, plus de kabeltjes. Nu heb ik alleen nog de geschakelde voeding / aansluiting nodig voor spiegel verwarming.
Spiegelverwarming phase 2
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 31.05.2013 - 23:46
- Locatie: Leiden
Twee draden per kant trekken, een + en -. De plus kun je bij de elektrische ramen aftappen, en als je die niet hebt dan moet je door het rubber naar binnen en pak je de zekeringkast. De - schroef je gewoon op het dichtsbijzijnde punt in de deur op het metaal. Meer is het niet, en is het dik waard naar mijn mening, verwarmde spiegels zijn echt fantastisch.
Chevrolet Corvette, bj 1984, 5.7 liter 225 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
- dash
- 3rd Gear member
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43
En schakelen via de achterruitverwarming.nick460 schreef: Twee draden per kant trekken, een + en -. De plus kun je bij de elektrische ramen aftappen, en als je die niet hebt dan moet je door het rubber naar binnen en pak je de zekeringkast.
440 GLT ingeruild voor een 206 CC
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 31.05.2013 - 23:46
- Locatie: Leiden
Heb ik bij de mijne bewust niet gedaan, staan constant verwarmd. Scheelt ook een hoop stroom als de achterruit niet constant mee hoeft te doen (bijvoorbeeld in de regen, blijven de spiegels schoon maar hoeft de achterruit niks te doen, vind ik persoonlijk wel fijn).
Laatst gewijzigd door nick460 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Chevrolet Corvette, bj 1984, 5.7 liter 225 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 04.09.2010 - 13:34
- Locatie: Sneek
Ik krijg binnenkort ook een setje elektrische spiegels binnen, is dit dan altijd een combi met verwarming?
Nick, hoe heb jij het dan aangesloten, m.a.w. hoe schakel jij het aan/uit?
Nick, hoe heb jij het dan aangesloten, m.a.w. hoe schakel jij het aan/uit?
Volvo 440 1.8i '94
Volvo 440 1.8i '96
Volvo 440 1.8i '96
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 31.05.2013 - 23:46
- Locatie: Leiden
Zoals ik al zei, die staand constant onder spanning. Dus contact aan = spiegelverwarming aan. Nou heb ik ook electrische ramen en spiegels, dus heb ik de plus van de ramen gepakt (in theorie is dan je zekering te licht, maar in de praktijk gebruik je nooit je raam en spiegel tegelijk) en de massa op 1 van de boutjes van de bevestiging van de spiegel gemaakt. Heb je geen electrische ramen en spiegels, zal je vanaf allebei de spiegels met 1 draad (plus) door je deurrubber naar binnen moeten om naar je zekeringkast of achterruitverwarming-schakelaar te gaan.
Chevrolet Corvette, bj 1984, 5.7 liter 225 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Zit er niet een kabeltje standaard in de buurt (a-style) als je een highjackknop en of elektrische ramen hebt? Dit zat dan in die kabelboom net als de kabels voor bijv. je koplampwissers.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
Even druk geweest, dus nog geen eerdere reactie.
moet de geimproviseerde kabels nog maken.
Waarlangs deed je de kabels van de spiegels de deur in? Of heb je een extra gaatje in het plastic geboord?
moet de geimproviseerde kabels nog maken.
Waarlangs deed je de kabels van de spiegels de deur in? Of heb je een extra gaatje in het plastic geboord?
Laatst gewijzigd door sleutelaar op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
Ik heb het nu voor elkaar.
Bij mij heb ik het wel geschakeld via de achterruitverwarming (dus + aders doortrekken naar dashboardschakelaar).
De min-polen heb ik aan het chassis vastgemaakt, rechts bij de ECU, en links bij de motorkap-handle.
Ik heb nu gewone handbediende buitenspiegels, maar met verwarming en kapjes in kleur van carosserie.
Inderdaad waren de kabels niet aangelegd. Die heb ik zelf moeten doortrekken door deur en de rubber hoezen tussen deur en koets.
Bij mij heb ik het wel geschakeld via de achterruitverwarming (dus + aders doortrekken naar dashboardschakelaar).
De min-polen heb ik aan het chassis vastgemaakt, rechts bij de ECU, en links bij de motorkap-handle.
Ik heb nu gewone handbediende buitenspiegels, maar met verwarming en kapjes in kleur van carosserie.
Inderdaad waren de kabels niet aangelegd. Die heb ik zelf moeten doortrekken door deur en de rubber hoezen tussen deur en koets.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic