Bifuel tank bij op lpg omgebouwde benzine-V40

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Plaats reactie
Classic
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
Locatie: Provincie Utrecht

Ik overweeg mijn V70 diesel over een jaartje weg te doen. Te groot en te zwaar. En zoals veel moderne diesels met Euro4 een hoop problemen met inwendige vervuiling.En ook de Geartronic zorgt voor veel gedoe. Geef mij maar een ouderwetse 4- of 5-trapsautomaat. Wil dus geen Euro4-diesel meer. Ben aan het kijken naar een V40 Classic van 2002-2004. Leuk, compact, veilig en best betrouwbaar. Ben een fervent automaatrijder, maar de V40 Classic 1.9D is er natuurlijk niet met automaat. De benzinemodellen wel, maar met 40 k op jaarbasis wordt dat te duur. Een 2.0T automaat op lpg lijkt me aantrekkelijk, alleen zijn bij lpg-inbouw achteraf die tankjes zo klein (44 l netto) en dan komt de bodemplank van de bagageruimte ook nog omhoog. Nu heb ik gezien dat de 1.8 Bifuel een lpg-tank heeft van 60 liter. Kun je die niet onder een V40 bouwen die achteraf op lpg is gezet?
Laatst gewijzigd door Classic op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
2018-nu V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Niet geheel wat je vraagt maar waarom dan niet een V50 D5 van 2004 of 2005? Die zijn er ook met Geartronic en lusten wel kilometers.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Of deze V50 T5 op LPG :)
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Classic
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
Locatie: Provincie Utrecht

Die heeft ook zo'n klein rottankje.
2018-nu V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

ik heb dat ooit eens uitgezocht voor mijn vorige S80, maar daar was de bodemplaat/structuur verschillend bij de benzine en de bi-fuel versie. Verder zal het afhankelijk zijn van het merk/type lpg-installatie.

Is een bi-fuel V40 dan niet handiger?
Classic
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
Locatie: Provincie Utrecht

Als je jaren dikke diesels met een koppel van 300-400 Nm hebt gereden is zo'n 1.8 echt behelpen. Vandaar dat ik een 2.0 T of T4 zoek.
2018-nu V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”