De D2= 1.6D ....
Dat is beslist niet waar, een D2 is echt wel anders en stukken beter dan de 1.6D (wat ook een PSA motor is)
Zelf 2 jaar een 2.0D gereden, met 135.000 km. Geen centje pijn, wel heb ik in Uden de EGR buiten spel gezet, en ook het roetfilter. Hij reed daarna ongeveer gemiddeld 5.8 l / 100 km. Buiten de beurtjes alleen remschijven, blokken voor en achter en draagarmen voor en een paar lampjes. Fantastische motor, alleen een D2 is zuiniger.
Vandaar ingeruild voor de D2...... Ga nog binnenkort naar Uden om ook de EGR en roetfilter buiten spel te zetten, maar ik heb er nu al 13000 km mee gereden sinds sept 2014, en totaal geen problemen. Gemiddeld 4.9 tot 5.2 l / 100 km..... echt wel zuiniger dus. Alleen een keer nieuwe wissers, en een koplampje stuk. Het enige minpuntje, het is een drivE, maar nu reeds aan gewend.
Beiude wagens gebruik ik als lesauto, en tweede hands gekocht (ex-lease bakken) maar dan weet ik zeker dat het onderhoud goed is geweest en regelmatig. Dat is altijd belangrijk als je een tweede hands auto koopt.
Ik geef direct toe dat niets een D5 kan overtreffen, maar dat is niet economisch verantwoord voor een lesauto.
In mijn vorige V70 liep deze ook geweldig, maar hangt ook een heel ander prijskaartje aan, natuurlijk..