Tsja, niet opgemerkt. Maar het onderwerp is ook : Navigatie kaartupdate in PIHAan de stroom leggen wordt lastig met de V40 die hij heeft
Navigatie kaartupdate in PIH
- henkchroom
- 3rd Gear member
- Contacteer:
- hesened
- 2nd Gear member
Gisteravond effe zitten klooien maar ik heb besloten dat de dealer het vanmiddag mag oplossen.. Ik heb mijn USB stick al vol met muziek staan. Moet ik eerst dat er af halen, de update erop, updaten en dan alle muziek er weer opzetten... Dat duurt me te lang.
Als je een hagelnieuwe Volvo krijgt met een oudere versie van Connect dan mogen ze hem ook updaten..
Dus ik zet hem zo bij de dealer neer en pak een bak koffie. Laptop op de wifi en na 1,5 uur geupdate weer op weg.. Kkdwd
Als je een hagelnieuwe Volvo krijgt met een oudere versie van Connect dan mogen ze hem ook updaten..
Dus ik zet hem zo bij de dealer neer en pak een bak koffie. Laptop op de wifi en na 1,5 uur geupdate weer op weg.. Kkdwd

Van 142 naar V40.. Eens een Volvo, altijd een Volvo..
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Als je het Sensus systeem ook wilt laten updaten ben je nog wel een klein uurtje verder.
- hesened
- 2nd Gear member
Klopt Hakan.
Alles bij elkaar, Nav + Sensus heeft bijna 2,5 uur geduurd...
Ik kan geen koffie meer zien hahaha...
Maar ik rijd nu wel weer helemaal up to date..

Alles bij elkaar, Nav + Sensus heeft bijna 2,5 uur geduurd...

Ik kan geen koffie meer zien hahaha...

Maar ik rijd nu wel weer helemaal up to date..

- hesened
- 2nd Gear member
Op de weg naar huis zegt de nav. dame toch weer de DEE ipv De...
Vraag me nu af of de dealer het wel allemaal geupdate heeft... Hij zegt zowel Sensus, als het navigatie geupdate te hebben.
Het zou er toch uit zijn bij de laatste update?
Kan ik trouwens ergens zien welke versie er actief is in de auto? En welke versie is dan de meest recente??

Vraag me nu af of de dealer het wel allemaal geupdate heeft... Hij zegt zowel Sensus, als het navigatie geupdate te hebben.
Het zou er toch uit zijn bij de laatste update?
Kan ik trouwens ergens zien welke versie er actief is in de auto? En welke versie is dan de meest recente??
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Je kunt de versie van je kaarten aflezen door --> als je de navigatie voor je hebt, op OK te drukken, daarna onderin instellingen en tot slot kaartversie. Als je 31421078 ziet staan, heb je de laatste kaarten.
Maar waarom laat jij het systeem updaten als je niet weet wat er allemaal gewijzigd is? Je geeft aan dat je auto met een "oudere" versie is geleverd, maar bij mijn weten is er met de introductie van (oa) de V40 modeljaar 2015 nieuwe software gelanceerd voor Sensus Connect, waar je bij aflevering al beschikking over zou moeten hebben.
Maar waarom laat jij het systeem updaten als je niet weet wat er allemaal gewijzigd is? Je geeft aan dat je auto met een "oudere" versie is geleverd, maar bij mijn weten is er met de introductie van (oa) de V40 modeljaar 2015 nieuwe software gelanceerd voor Sensus Connect, waar je bij aflevering al beschikking over zou moeten hebben.
- hesened
- 2nd Gear member
De nieuwe software voor MY2015 stond er wel op maar de dealer zei dat er sinds vorige week een nieuwe update is voor het sensus systeem en dat ze vergeten zijn deze op mijn auto te instaleren.
Mijn V40 heeft 3 maanden in de showroom gestaan. Vandaar dat ik er maar 2 weken op heb hoeven wachten. Afgelopen vrijdag heb ik hem gehaald.
En in die 3 maanden is er dus ook een update geweest voor de nav. September volgens mij.
Vandaar dat ik alles heb laten updaten vandaag.
Ik zal zo eens kijken welke kaartversie er nu in zit. Thanx iig..
Mijn V40 heeft 3 maanden in de showroom gestaan. Vandaar dat ik er maar 2 weken op heb hoeven wachten. Afgelopen vrijdag heb ik hem gehaald.
En in die 3 maanden is er dus ook een update geweest voor de nav. September volgens mij.
Vandaar dat ik alles heb laten updaten vandaag.
Ik zal zo eens kijken welke kaartversie er nu in zit. Thanx iig..
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ahh, dat wist ik niet. Maar er is twee weken geleden (week nr. 46) inderdaad nieuwe software beschikbaar gekomen voor Sensus Connect.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- hesened
- 2nd Gear member
Ik heb vanochtend even gekeken en in mijn V40 zit momenteel kaartversie 31396961 AA.
Ik weet niet waar de dealer mee bezig is geweest maar ik ga het toch maar zelf doen van de week...
Ik weet niet waar de dealer mee bezig is geweest maar ik ga het toch maar zelf doen van de week...
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dat is de versie van mei 2014. 

- RobPG
- 2nd Gear member
Grappig het "deee" ipv "de" is weg, behalve dan bij "dee eerste afslag". Centrum wordt helaas nog steeds uitgesproken als "ceentrem" oid. Trajectcontrole A4 Leidschendam zit er nog niet op, toch al actief sinds maart 2013 meen ik. Het updaten heeft zo weinig toegevoegde waarde (zie de andere post over nieuwbouwwijken), doet Tomtom het beter. Aan de andere kant op mijn recente vakantietrip door Frankrijk-Italië-Duitsland eigenlijk geen missers tegen gekomen.
MY2015 V40 D2 Momentum Powershift Electric Silver + Business Pack Connect
- hesened
- 2nd Gear member
Update bezig maar het scherm geeft aan dat ook Gracenote geupdate wordt...
Ik ben even gaan googlen en kom niet verder dan dat het een online database is voor media.. \
Iemand een idee wat Sensus hiermee doet dan?? Kan je uit deze database muzie streamen onderweg ofzo??

Ik ben even gaan googlen en kom niet verder dan dat het een online database is voor media.. \
Iemand een idee wat Sensus hiermee doet dan?? Kan je uit deze database muzie streamen onderweg ofzo??

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- pdreissen
- 2nd Gear member
Volgens mij is Gracenote de metadata voor je CD's, dus als je een CD erin stopt zoekt hij in die database de titels van de tracks erbij. Correct me if 'm wrong!
BMW 325i touring
Volvo V40 Europe edition 1.8 bi-fuel
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5
BMW 320i
Audi A6 Avant 3.0tdi
Volvo V60 PIH MY15
Volvo V40 Europe edition 1.8 bi-fuel
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5
BMW 320i
Audi A6 Avant 3.0tdi
Volvo V60 PIH MY15
- Get!em
- 3rd Gear member
Gracenote database is een verzameling van metadata van de meest populaire muziek.
Hierin staan onder andere de juiste titels en uitvoerende muziekant. Teven is het mogelijk om ook het juiste plaatje te tonen van het Album.
Stop je bijv een usb-stick erin met MP3'tjes van een Album van Sting, dan zal de radio de CD-hoes tonen in het scherm op het moment dat je ze afspeelt.
Lees hier verder: http://www.gracenote.com/auto/recognition/
Doordat de lijst van populaire muziek natuurlijk steeds vernieuwd is het een mooie aanvulling dat deze ook meegenomen wordt in de update.
In de Sensus Connected Touch versie (android touch systeem van vorig jaar) werd ook gebruik gemaakt van Gracenote database. Echter was dat een beperktere database (ze hebben verschillende versies, ivm grootte), maar werd er bij een online connectie via de website van Gracenote alsnog metadata opgehaald als deze niet in de offline database beschikbaar was. https://developer.gracenote.com/web-api
Hierin staan onder andere de juiste titels en uitvoerende muziekant. Teven is het mogelijk om ook het juiste plaatje te tonen van het Album.
Stop je bijv een usb-stick erin met MP3'tjes van een Album van Sting, dan zal de radio de CD-hoes tonen in het scherm op het moment dat je ze afspeelt.
Lees hier verder: http://www.gracenote.com/auto/recognition/
Doordat de lijst van populaire muziek natuurlijk steeds vernieuwd is het een mooie aanvulling dat deze ook meegenomen wordt in de update.
In de Sensus Connected Touch versie (android touch systeem van vorig jaar) werd ook gebruik gemaakt van Gracenote database. Echter was dat een beperktere database (ze hebben verschillende versies, ivm grootte), maar werd er bij een online connectie via de website van Gracenote alsnog metadata opgehaald als deze niet in de offline database beschikbaar was. https://developer.gracenote.com/web-api
-
- 1st Gear member
Mijn 64GB stikkie krijg ik niet vol gestopt met 17GB update. Zal wel een fake chinees stick zijn.
Nu de externe HDD maar toegepast ... Zegt m'n V40 dat ie de USB niet kan lezen.
exFAT, FAT32, 20GB of 450GB, actieve partitie of niet, het maakt allemaal geen verschil ... Niet te lezen door de V40.
Iemand een idee waarom de HDD niet gelezen wordt?

Nu de externe HDD maar toegepast ... Zegt m'n V40 dat ie de USB niet kan lezen.
exFAT, FAT32, 20GB of 450GB, actieve partitie of niet, het maakt allemaal geen verschil ... Niet te lezen door de V40.
Iemand een idee waarom de HDD niet gelezen wordt?