Gecrashte paal

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
volvo-ert
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 19.11.2014 - 17:03

Vanochtend loop ik fluitend naar de auto, hou mijn pas voor de nuon laadpaal en zegt tie: ongeldige pas. Nogmaals geprobeerd. Nogmaals. Grrrrr. Kabel vast. Even overweeg ik m'n kabel aan de paal te laten en naar m'n werk te gaan. Maar gezien de prijs van de kabel en de kans dat tie er nog is als ik terugkom in Amsterdam....
Gebeld. In de wacht, we zijn druk. Best fijn in de motregen op straat. Helaas vergeten de standkachel aan te slingeren anders had ik even in de auto gaan zitten. De dame klinkt niet verworderd bij mijn beschrijving van de storing, wil graag het paalnummer. Op de voorkant van de paal staat dat het paalnummer op de klep zit. Op de klep staat niks..... Fijn begin van de dag! Ik kan het paalnummer zelf opzoeken maar dat gaat even duren, dat blijkt mee te vallen ze heeft hem in ongeveer 7 seconden. Ik ga een monteur aansturen en die belt u. Wat te doen? Ik besluit maar een bakkie koffie binnen te gaan doen en mn afspraken te verzetten. Terwijl de koffiemolen loeit van het espresso apparaat wordt ik gebeld, nee, zo snel al? De monteur zegt dat hij de paal gaat resetten en ik dan mijn kabel terug kan pakken. Ik gooi de koffie over in een mok en loop naar de auto. Ik zie een fraai text scherm van een paal die aan het booten is. Mooi hoor. Het duurt even. Ik geeft een rukje aan de stekker: geen beweging in te krijgen. Eindelijk is tie uitgeboot. Stekker blijft vastzitten! En hij meld weer ongeschikte pas. Grrr. Ik probeer de stekker aan de autozijde eruit te halen: vast! Terwijl auto op slot zit. Auto op slot, auto van het slot en de autozijde laat los. Ik trek nogmaals aan de paalzijde en hopla los... Fijn begin van de dag :-)
Gebruikersavatar
sergestoord
2nd Gear member
Berichten: 166
Lid geworden op: 20.07.2013 - 14:14
Locatie: Amsterdam

Aldus http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=65725

Heb het niet meer gehad, iemand heeft de sessie gestart voor je zonder de laadkabel in te steken.
V60 D6 PIH MY2014
Pil
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 27.06.2013 - 00:01
Locatie: Eerbeek

Als pleister op de wond dus een gratis vulling.
2013: Volvo V60 PIH Christal White MY 2014
2009 Volvo XC60 D5 Summum Electric Silver MY 2009
2000 Volvo V40 T4 Silver
volvo-ert
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 19.11.2014 - 17:03

sergestoord schreef: Aldus http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=65725

Heb het niet meer gehad, iemand heeft de sessie gestart voor je zonder de laadkabel in te steken.
Dank voor het linkje, het is idd exact wat ik had. Fijn dat ik gratis geladen heb ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”