Dilemma: V70 2.0d 2008 houden of nieuwe XC60 bestellen? Luxeprobleem.

De eerste generatie XC60
Gebruikersavatar
Herbal
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 16.03.2008 - 15:11
Locatie: BE Limburg

In mei 2008 voor het eerst met Volvo de weg op gegaan. Nu 146.000 km verder en mijn V70 2.0d (PSA-motor dus) doet het nog goed. Geen grote stukken gehad tot nu toe. Alleen het gebruikelijke onderhoud (olie, filters, remblokken en -schijven,...) Alleen ooit een sleutel verloren en dus nieuwe moeten kopen (domme en vooral heel dure zaak...) en de tankklep sloot op een bepaald moment ook niet meer. Voor de rest: fijne wagen.

Maar... De XC60 is een heeeele mooie wagen en vandaag een mooie offerte gekregen voor een XC60 als volgt:

- D3, 100 KW - 136 pk, 5 cilinder
- Summum uitvoering
- Flamenco Red, soft beige select sport leder interieur
- Geïntegreerde dubbele uitlaat (zoals bij D4 standaard)
- Business motion pack
- Xenium Pack (automatisch schuifdakje, parkassist + camera, elektrisch bediende passagiersstoel)
- Eventueel Versatility pack (automatische achterklep, 12v in koffer, bagagenet,...)
- Zephyrus 18" velgen
- Getinte ruiten passagiers + achter


Ik zou hem kopen omdat het leven kort is, en je maar beter kan genieten van iedere dag en van alle mooie dingen rondom je. Ook omdat ik dan eindelijk met een 5-cilinder kan rondrijden. Dat ding roffelt er jolig op los en het is echt een fijne beleving om het gaspedaal eens in te drukken. Testrit was in dat opzicht niet zo'n goed idee... :love: En vooral omdat ik de XC60 bijzonder mooi vind. In deze kleur en uitvoering zie je hem ook niet zo vaak. De V70 die ik nu heb gaat straks onderhoudsgeld kosten (distribuiteriem, groot onderhoud, mogelijke ouderdomsslijtages....) En last but not least, straks stopt Volvo met de productie van haar 5-pitters en dan is het geen kwestie meer van kiezen...

Ik zou bij mijn V70 blijven omdat dat nog altijd een fijne wagen is en hij me nooit in de steek heeft gelaten. Moeilijk afscheid nemen eigenlijk. Uiteraard is een XC60 een hele zware investering... dat houdt me ook wel wat tegen, maar geld is niet alles in dit leven (wel veel :P )

Wie kan me wat op weg helpen met ervaringen rond deze versie / motorisatie. Een D3 dus met 100KW en 5-cilinder. Verbruik? Tegenvallers?
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29542
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Lijkt mij een mooie overgang naar een XC60, is de D3 motor niet te zwak voor een XC60?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Herbal
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 16.03.2008 - 15:11
Locatie: BE Limburg

Ik ben geen racer en eerder het bezadige type rustige rijder. Vond dat ik met die 136 pk vlot meekon met verkeer, zelfs voldoende "overschot".
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Ik ga niet zeggen wat je moet doen alleen even mijn verhaal...

In 2008 een MY05 V50 2.0D gekocht als eerste auto. Altijd zuinig op geweest, nooit hele grote kosten aan gehad (behalve eens een verstopte egr, kapotte servopomp en kapotte alternator) In januari 2012, met 210.000km steek ik de wagen binnen voor onderhoud en staat er bij de garage een XC60 2.4D AWD Geartronic te blinken. Wetende dat de specialist z'n wagens nieuw koopt in Duitsland, ze in België invoert en hier kan doorverkopen onder de prijs van een officiële Volvo garage, vraag ik terloops "mooie XC, net binnen uit Duitsland?" Krijg ik vervolgens heel het verhaal van deze wagen. Wagen van een klant, iets over 2 jaar oud, wel al 180.000km, de vorige eigenaar is verkoper en doet zeer veel zaken in Duitsland en dus veel km's. Voordeel: de wagen is altijd goed warm gereden en af en toe ook goed los gereden. Probleem: de distributieriem moest gewisseld worden en de AWD was kapot omdat men te lang de banden niet gewisseld had. 2 dingen die qua stukken niet zo duur waren, maar wel qua werkuren. Gevolg: de beste man heeft de wagen voor weinig geld ingeruild, garage heeft de wagen volledig in orde gezet en kan daardoor de wagen voor een hele mooie prijs (en toch aardige winst) aanbieden.
Mijn Volvohart ging wat sneller slaan... Een 5 cilinder, de biturbo nog wel, met een bezoekje aan een tuner gemakkelijk om te vormen tot volwaardige D5, of misschien zelfs iets meer... Wagen zag er tiptop uit, wel maar een kinetic, maar GPS en achteruitrij camera kon ik zelf wel installeren. Dus even gevraagd of ik geen testrit mocht doen terwijl ze bezig waren met het onderhoud aan mijn V50...
Ik kan je 1 ding zeggen: het hart wist het meteen, het hoofd had nog een weekendje bedenktijd nodig. Maar ach, ik was 25, woonde nog bij mijn ouders en was niet van plan om daar meteen weg te gaan. Dus op maandagmorgen heb ik gebeld naar de garage dat ze mijn V50 in mijn naam te koop mochten aanbieden. Op donderdag was al het papierwerk in orde en heb ik de XC afgehaald en afscheid genomen van de V50. De dinsdag daarna kreeg ik telefoon van de dealer dat de V50 reeds verkocht was en ik enkel wat papierwerk moest regelen met de nieuwe eigenaar.
Soms denk ik er nog wel eens aan terug als ik een V50 zie rijden in hetzelfde kleur. Mijn zwarte XC60 met standaard 17" Segin velgen valt niet zo hard op. De V50 was titanium grey en was lekker sportief met z'n 17" Serapis velgen. Best een unieke combinatie omdat het eerste model V50 nooit met die velgen geleverd was. In december van hetzelfde jaar heb ik trouwens ook nog een huis gekocht, waardoor ik toch even dacht dat ik zonder die inruil toch wat meer budget ging hebben.

Intussen zijn we bijna 3 jaar en 90.000km verder. Heb ik de wagen laten chippen naar 220pk, dus iets boven de D5 waarde, zelf achteruitrij camera en GPS geïnstalleerd, parrot erin gezet. Is (onder garantie) de thermostaat en een uitlaatgastemperatuursensor vervangen, 1 set banden verder, ben ik verhuisd, verbouwing zo goed als rond,... En ja, de 2.0D PSA was een leuk blok, maar is niks vergeleken met zo'n D5. Het verbruik is wel wat slechter natuurlijk. De V50 2.0D deed 5,4l/100km, de XC60 lust 7,8 liter op dezelfde afstand. Niet verwonderlijk natuurlijk met zoveel pk's meer, groter gewicht, automaat, AWD en de aerodynamica van een tuinhuis...

Maar van zodra ik de motor start, de pook in D zet en die 5 cilinders hun kracht laten voelen weet ik het weer. Ja, die vorige was een goeie Volvo, maar deze is beter :)
Laatst gewijzigd door Frederik Welvaert op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
Herbal
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 16.03.2008 - 15:11
Locatie: BE Limburg

Prachtig verhaal Frederik, je hebt een zeer vlot(te) pen / toetsenbord! Het beslissingsproces begint hier vorm te krijgen en over te hellen naar een "ja". Ik ben er wel nog niet helemaal uit. Heb nu wat vrije dagen en dat is ideaal om één en ander eens op een rij te zetten.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10665
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Herbal;
Carpe Diem. Als het kan profiteer ervan! Doe je het niet dan ga je spijt krijgen. Ik zeg bakkie doen op naar de dealert beetje touwtrekken, beetje links om beetje rechts om elkaar de hand geven en tekenen. Have fun!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Lexus76
3rd Gear member
Berichten: 367
Lid geworden op: 12.09.2012 - 09:17

Herbal schreef: Ik zou hem kopen omdat het leven kort is, en je maar beter kan genieten van iedere dag en van alle mooie dingen rondom je. Ook omdat ik dan eindelijk met een 5-cilinder kan rondrijden. Dat ding roffelt er jolig op los en het is echt een fijne beleving om het gaspedaal eens in te drukken. Testrit was in dat opzicht niet zo'n goed idee... :love: En vooral omdat ik de XC60 bijzonder mooi vind. In deze kleur en uitvoering zie je hem ook niet zo vaak. De V70 die ik nu heb gaat straks onderhoudsgeld kosten (distribuiteriem, groot onderhoud, mogelijke ouderdomsslijtages....) En last but not least, straks stopt Volvo met de productie van haar 5-pitters en dan is het geen kwestie meer van kiezen...
Dan ben je er toch al? Als ik voor deze keus stond?? Dooooeeeeeeeeeeeennnnn!!! 8-)
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
Gebruikersavatar
Helspie
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 19.01.2013 - 17:21
Locatie: Massenhoven

Gewoon doen.
Heb ook een testrit gedaan vorige week en heeft me niet meer losgelaten. :love:

Je zit toch op een aparte manier in het verkeer, de wagen reageert geweldig en die 5-cilinder is gewoon top. Heb wel de manuele gereden.
Ik vind die 136PK meer dan voldoende hoor. Meer is altijd leuk, maar die mogelijkheid blijft er in de toekomst had ik begrepen.

En het design, zowel binnen als buiten, is ongeëvenaard. De afwerking is ook top.
Heb zelf ook nog nooit Volvo gereden, maar hoor niets dan goed van een nonkel die zweert bij de V70 (60000km/jaar)

Heb je trouwens een pb gestuurd.
Volvo XC60 II inscription T5 2018, maple brown, blond moritz leder interieur, Bowers and Wilkins,...
2015 XC60 D3 MAN Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Winter Pack, Business Motion Pack, Family Pack,Light Pack, Versatility Pack, Geïntegreerde uitlaat, Panoramisch Schuifdak, 20" Candor
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ja het rijd erg goed en dit is eigenlijk ook de eerste auto waar ik niet na 2 jaar van zeg.. hmm misschien even kijken wat er nog te koop staat..
De hogere zit ervaar ik als zeer positief maar ook het gemak waarmee je door het verkeer kan.
Ik vind het de mooiste in zijn klasse, Q5, X3, GLK..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Herbal
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 16.03.2008 - 15:11
Locatie: BE Limburg

Helspie schreef: Gewoon doen.
Heb ook een testrit gedaan vorige week en heeft me niet meer losgelaten. :love:

Je zit toch op een aparte manier in het verkeer, de wagen reageert geweldig en die 5-cilinder is gewoon top. Heb wel de manuele gereden.
Ik vind die 136PK meer dan voldoende hoor. Meer is altijd leuk, maar die mogelijkheid blijft er in de toekomst had ik begrepen.

En het design, zowel binnen als buiten, is ongeëvenaard. De afwerking is ook top.
Heb zelf ook nog nooit Volvo gereden, maar hoor niets dan goed van een nonkel die zweert bij de V70 (60000km/jaar)

Heb je trouwens een pb gestuurd.
Misschien beetje dom om het zo rechtuit te zeggen, maar ik vind dit niet echt een wagen voor mijn "stand", als ik dat woord al in de mond mag en kan nemen. Voel me maar een gewone mens van simpele komaf en vrees een beetje de reacties van mensen rond me, al is dat geen argument om het niet te doen he. O-)

Ook een PB terug.
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Herbal schreef:
Misschien beetje dom om het zo rechtuit te zeggen, maar ik vind dit niet echt een wagen voor mijn "stand", als ik dat woord al in de mond mag en kan nemen. Voel me maar een gewone mens van simpele komaf en vrees een beetje de reacties van mensen rond me, al is dat geen argument om het niet te doen he. O-)

Ook een PB terug.
Denk dat je meer positieve dan negatieve reacties zal krijgen, en tja, niets mis met verwachtingspatronen doorbreken.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
Helspie
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 19.01.2013 - 17:21
Locatie: Massenhoven

Dat is het laatste waar ik rekening mee hou!
Niemand moet mijn rekening maken, hoewel ik me soms ook wel vragen stel hoe andere mensen hun zaakjes regelen :'( :D

Ik moet ook een deel lenen hoor.
Maar mijn huidige wagen voldoet echt niet meer.

Ik zit zelfs in de politiek, en verwacht me ook wel aan wat reacties. Maar ik heb een goede reis/gezinswagen nodig.
En ik leef maar één keer!! :D
Volvo XC60 II inscription T5 2018, maple brown, blond moritz leder interieur, Bowers and Wilkins,...
2015 XC60 D3 MAN Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Winter Pack, Business Motion Pack, Family Pack,Light Pack, Versatility Pack, Geïntegreerde uitlaat, Panoramisch Schuifdak, 20" Candor
Gebruikersavatar
Herbal
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 16.03.2008 - 15:11
Locatie: BE Limburg

:D Ik lees hier een paar leuke reacties.

"Niets mis met verwachtingspatronen doorbreken..."

Klopt inderdaad, maar een mens is wie hij is he. Karakter enz...

Maar dat gaat me niet tegenhouden. Volgende week madam mee naar garage, ze wil er eerst eens mee rijden. Denk dat dat zeker goed gaat komen :happy:
Gebruikersavatar
Helspie
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 19.01.2013 - 17:21
Locatie: Massenhoven

Mijn madam wou er absoluut niet mee rijden.
"Veel te groot, lijkt wel een boot!" zei mijn vrouwtje, de kinderen zijn er zot van! :lol:

Succes alleszins!
Volvo XC60 II inscription T5 2018, maple brown, blond moritz leder interieur, Bowers and Wilkins,...
2015 XC60 D3 MAN Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Winter Pack, Business Motion Pack, Family Pack,Light Pack, Versatility Pack, Geïntegreerde uitlaat, Panoramisch Schuifdak, 20" Candor
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Mijn verhaal:

Ik heb 3 jaar in een gechipte D5 V70 met alles erop en aan rondgereden.... Met heel veel plezier kan ik wel zeggen!! Nooit 1 onvertogen woord gehoord, ik werk veel in de publieke sector. Na 3 jaar lease ben ik overgestapt in een Audi A5, heerlijke auto met perfecte wegligging, hoewel de Audi 12.000 Euro goedkoper was kreeg ik veel meer reactie, over het algemeen wel positief, maar ik merkte wel dat men toch anders naar een Audi dan een Volvo kijkt. Ik ben wel van mening dat iedereen lekker zelf moet bepalen waar hij in wil rijden, maar soms kan het merk wel helpen aan een stabiel en betrouwbaar Imago.

Afgelopen jaar ben ik in een complete XC60 gestapt. Ik wou eens hoog zitten in plaats van bijna op de grond in de A5. De XC60 is een geweldige auto! Ik rijd een T5, veel PK's en genoeg vermogen. Waar ik vroeger met de V70 D5 de straatstenen eruit trok merk ik dat de XC60 toch echt wel een andere auto is. Hij zorgt voor rustiger rijden. Ook als je kijkt naar het verbruik, dan ga je vanzelf rustiger rijden. De D5 kon een hogere cruisesnelheid aan zonder veel extra te gebruiken, ik merk nu zodar ik boven de 140 kom dan het verbruik flink stijgt. De V70 D5 is een echte reiswagen, met een hoge cruisesnelheid, als je dat wenst... En een hele fijne wagen met bakken ruimte! De XC60 is een echte alleskunner, ruim, comfortabel en een hele goede keus, zowel stad als lange afstand, zelfs na een dag rijden stap je onvermoeid uit, dat had de V70 ook!

Gewoon doen, geniet van het leven.....!
Laatst gewijzigd door Lambert op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Nu mijn 2 cents :-)

Ik heb een goeie 3 jaar met een V70 MY06 24D (163pk 5cyl) gereden, dit was toen echt de auto naar mijn hart.
Na een ongeval moeten overstappen en de XC60 was toen de ideale keuze leek me, ik was ook helemaal weg van het design.

Wel ik heb er 2 jaar in gereden, en kon maar niet wennen aan het toch wel hardere weggedrag van de XC60, vooral over Belgische betonwegen kwam de "kedeng kedeng" wel hard door met de 18" Zephyrus velgen..

Verleden jaar met kerst toevallig een XC70 MY12 D3 AWD gezien bij mijn dealer, even gaan proefrijden en direct de XC60 ingeleverd.

Ik rij nu een jaar in de XC70 en dit is voor mij de ideale reiswagen, super confortabel en de koffer is zeker 20-25cm dieper dan de XC60.

Over die 5 pitter niks dan goed, we hebben er nu al 4 gehad en zowel de D3 (2000cc) als de D3 AWD (2400cc biturbo) zijn zalige motors.

Ik zou je toch aanraden eens proef te rijden in een XC70 alvorens de knoop naar een XC60 door te hakken, ik spreek uit ervaring...
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Dat van "stand" heb ik nooit bij stil gestaan tot ik ermee op het werk kwam. Ik ben "maar een simpel techniekerke in 't fabriek" en van enkele collega's kreeg ik toch behoorlijk scheve reacties. Ze kregen van mij wel een recht antwoord waardoor ze meteen terug op hun plaats stonden. Ik combineerde destijds 3 jobs: arbeider in 3 ploegen voor een grote frisdrank fabrikant. Nu zijn er daar veel die klagen, maar als ploegarbeider heb je daar eigenlijk weinig reden toe. Het waren dan ook de klagers daar die opmerkingen gaven over de XC60. Daarnaast werkte ik al van m'n 16 jaar elk weekend in de horeca en was ik ook nog eens zelfstandig party fotograaf. Met andere woorden: vrije tijd was onbestaande. Ik doe 30.000km per jaar en wil die graag comfortabel afleggen, uiteraard in een Volvo. Door mijn 3 jobs had ik geen tijd om veel geld aan andere dingen uit te geven. Bovendien was het nog steeds een 2e handse. Dat anderen hun geld elke dag na het werk op café zitten op doen en daardoor moeten lenen om een tweedehandse BMW 318 te financieren is mijn probleem niet. Ik sprong en spring nog steeds verstandig om met mijn geld, vandaar dat ik zo'n wagen kan betalen.
In de buurt waar ik woon (en ook waar ik vroeger woonde) word en werd ik gelukkig nooit scheef bekeken. Op het platteland, of toch alleszins in deze buurten, zijn de mensen duidelijk niet zo snel jaloers, wordt er niet gewedijverd wie de dikste wagen heeft en kennen ze me goed genoeg om te beseffen dat ik hard gewerkt heb om mijn droomwagen te kopen.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

+1 wij krijgen ook wel eens scheve blikken omdat er 2 vrij nieuwe Volvo's op de oprit staan, mijn antwoord is dan steeds, ik werk er hard voor dus mag ik ook genieten.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ik zeg: DOEN, omdat het kan.
En als je de centen er voor hebt, waarom niet? De laatste jas heeft geen zakken, onthoud dat goed.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29542
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Sommige mensen denken nog steeds dat de laatste jas wel zakken heeft en geven minder makkelijk geld uit.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”