Beste Allemaal,
Sinds een half jaar rijd ik een v70 geartronic d5. Prima auto, maar met een steeds erger wordend probleem.
Bij constante snelheid trilt de auto over eigenlijk alle snelheden en iedere versnelling, soms minder dan weer meer, zowel bij zomer als bij winterbanden. Als ik versnel is de trilling weg todat er weer constant wordt gereden.
Zelf verdenk ik de motorsteun, maar kloppen deze symptomen daarbij?
Alvast bedankt voor jullie tijd!
Trillingen d5 v70 2003/2005
- Turbotom
- 2nd Gear member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 16.04.2012 - 21:22
- Locatie: Zuid-Holland
Ik heb niet de gewenste oplossing, maar probeer even mee te denken.
Je noemt zomer- en winterbanden. Zijn dit verschillende wielen of gebruik je de banden op dezelfde velgen? Zijn de velgen passend voor de auto (bij voorkeur origineel Volvo), of is er b.v. sprake van centreerringen?
Veel genoemde oorzaken van trillingen bevinden zich in het onderstel van de auto. Denk daarbij aan versleten draagarmen, versleten schokdempers en onbalans in aandrijfassen.
Dé motorsteun bestaat niet, het zijn er aanzienlijk meer. Voor een deel werken deze op het motorvacuum. Lekkage aan dit systeen kan ook voor problemen zorgen, naast natuurlijk reguliere slijtage of aantasting van de steunen door olielekkages.
Een scala aan mogelijke oorzaken dus.
Tom
Je noemt zomer- en winterbanden. Zijn dit verschillende wielen of gebruik je de banden op dezelfde velgen? Zijn de velgen passend voor de auto (bij voorkeur origineel Volvo), of is er b.v. sprake van centreerringen?
Veel genoemde oorzaken van trillingen bevinden zich in het onderstel van de auto. Denk daarbij aan versleten draagarmen, versleten schokdempers en onbalans in aandrijfassen.
Dé motorsteun bestaat niet, het zijn er aanzienlijk meer. Voor een deel werken deze op het motorvacuum. Lekkage aan dit systeen kan ook voor problemen zorgen, naast natuurlijk reguliere slijtage of aantasting van de steunen door olielekkages.
Een scala aan mogelijke oorzaken dus.
Tom
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 12.04.2014 - 22:34
Ik had hetzelfde probleem; het bleek later een kapotte verstuiver te zijn. Kosten: 300 Euro per stuk.
Als dit het geval is, is het hopen dat het er maar één is.
Als dit het geval is, is het hopen dat het er maar één is.
Laatst gewijzigd door lars2110 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 22.10.2009 - 09:27
Als ik de auto tijdens het rijden in N zet blijven de trillingen. De wielen zijn origineel volvo. Lichtmetaal zomer, staal winter. Voorste steun is lek, hierbij is zekering 5 verwijderd om de vacuum aansturing te stoppen. Met of zonder zekering maakt echter geen verschil.
M.V.G.
Henri
M.V.G.
Henri
- Turbotom
- 2nd Gear member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 16.04.2012 - 21:22
- Locatie: Zuid-Holland
Steun lek = geen vacuüm = trillingen. Verklaart echter niet dat met de bak in N de trillingen blijven. Er is dus (nog) een ander probleem. Wielen zijn ook niet direct verdacht aangezien er twee sets worden gebruikt en de klacht blijft.
Tom
Tom
Laatst gewijzigd door Turbotom op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14849
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ik heb net drie steunen vervangen onder de kap. De grote achter, sw z.g. torsiestang en de demper bovenop en alle trillingen zijn verdwenen bij de D5
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14849
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ik heb net drie steunen vervangen onder de kap. De grote achter, sw z.g. torsiestang en de demper bovenop en alle trillingen zijn verdwenen bij de D5
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 22.10.2009 - 09:27
Bedankt allemaal,
Vacuüm leiding afgedopt, en merk iets verschil. Wat opvalt is dat hij het meest gevoelig is vanaf 60 tot 120 kilometer per uur en dan dus het meest trilt.
Hiernaast rijdt de auto soms echt vloeiend ofwel zoals hij hoort.
Heeft iemand nog suggesties?
Vacuüm leiding afgedopt, en merk iets verschil. Wat opvalt is dat hij het meest gevoelig is vanaf 60 tot 120 kilometer per uur en dan dus het meest trilt.
Hiernaast rijdt de auto soms echt vloeiend ofwel zoals hij hoort.
Heeft iemand nog suggesties?
- Zeg maar Jan
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:46
Resumé:
Symptomen:
- Bij optrekken geen trillingen
- Bij constant rijden trilling.
- In vrij (N) laten rollen ook trilling.
Zijn de trillingen snelheidsafhankelijk? Of trillingen op toerental?
Wanneer snelheidsafhankelijk dan zou het dus iets moeten zijn afspeelt na de motor, zou je denken tenminste,...
Ik zit aan de volgende zaken te denken:
- Banden
- Aandrijfassen/ homokineten
- rubbers ophanging
- naaf
- lager
- bak
Zelf ooit trillingen gehad bij alleen optrekken bij ongeveer zelfde snelheden (80-120). Bleken versleten injectors te zijn. Dit was dus anders dan bij jou.
Symptomen:
- Bij optrekken geen trillingen
- Bij constant rijden trilling.
- In vrij (N) laten rollen ook trilling.
Zijn de trillingen snelheidsafhankelijk? Of trillingen op toerental?
Wanneer snelheidsafhankelijk dan zou het dus iets moeten zijn afspeelt na de motor, zou je denken tenminste,...
Ik zit aan de volgende zaken te denken:
- Banden
- Aandrijfassen/ homokineten
- rubbers ophanging
- naaf
- lager
- bak
Zelf ooit trillingen gehad bij alleen optrekken bij ongeveer zelfde snelheden (80-120). Bleken versleten injectors te zijn. Dit was dus anders dan bij jou.
Volvo V70 D5 AWD '11
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
- Zeg maar Jan
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:46
Wellicht dat de temperatuur invloed heeft. Is het bijvoorbeeld vooral bij een koude motor of juist na een tijdje rijden.
Hoeveel heeft de auto gereden als ik vragen mag?
Hoeveel heeft de auto gereden als ik vragen mag?
Volvo V70 D5 AWD '11
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
- Zeg maar Jan
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:46
Je zou bijna de bak verdenken.
Hoeveel heeft de auto gelopen?
Hoeveel heeft de auto gelopen?
Volvo V70 D5 AWD '11
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 22.10.2009 - 09:27
Sinds vandaag hoor ik piepend aanlopend geluid rechtsachter, de velg is heet. De wiellager is al een keer bekeken, maakte tot vandaag geen geluid, maar deze verdenk ik nu toch sterk, dit zou het probleem wellicht oplossen!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
vastzittende remklauw of remschoenen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95