Even voorstellen & van Frans naar V50 ?

Geleverd vanaf 2003
MTE
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 25.01.2015 - 01:21

Zooo, ik had het niet verwacht maar het lijkt er toch van te komen...

Heren, en dames (?) bij deze stel ik me even voor want dat lijkt me wel zo netjes.. Ik ben Michiel, iets over de 40 maar nog steeds een kind in me :-)
Mijn oorsprong met auto's zit al jaren in het franse segment. Helaas is mijn trouwe metgezel nu toch overleden aan een zeer zwaar virus in het subframe.

Om die reden ben ik dus nu op zoek naar iets anders. Ik had het echt nooit verwacht, Volvo is iets voor m'n vader ( S60 en nu S80) dacht ik maar nu dan toch wellicht ook voor mij ?

Naar mijn idee kom ik prima uit met een V50. Groot genoeg voor mijzelf, als er anderen mee rijden heb ik ook nog ruimte en er kan ook een lading materiaal mee.

Alleen....

Hoe zit dat nu in elkaar? Kunnen jullie me hier mee helpen?

Wat ik zoek is een wagen die niet te kaal is maar alles erop en eraan kost ook geld dus.. Prettige stoelen, een smeuige maar betrouwbare motor. trekhaak, Schuifdak zou erg fijn zijn maar zie ik maar zelden voorbij komen. In principe ben ik geen diesel mens maar dat is meer ivm kosten. Qua motor vind ik een diesel erg ontspannen rijden. Kostentechnisch ga ik liever voor benzine en eventueel G3 erin. Ik vind het prettig om te kunnen rijden op koppel zeg maar. Een motor die pas kracht heeft bij dikke rpm's is niet echt mijn ding. Lekker zelf schakelen maar wel koppel om eens een versnelling over te schakelen en niet perse terug te moeten naar 4 bij inhalen.

Nu wat vraagjes..

Motorkeuze;
De verhalen die ik lees en hoor zijn soms wat tegenstrijdig. De monteur zegt, blijf weg bij de 1.8 benzine, die geeft gedonder. De kleine diesels hebben stevige problemen met de EGR (?) en roet etc. De verkoper vind weer dat ik weg moet blijven bij de 2.4 en juist de 1.8 top... Met een schuin oog heb ik overigens ook gekeken naar een D5. Dat is begreep ik een zuinige diesel die hufterproofed is? AWD hoe dik niet en een T5 lijkt me leuk maar misschien niet echt nodig.

Ik heb in een 1.8 gereden en die is niet underpowered maar wat extra is misschien niet gek ? Een 2.0 met 145 pk of toch naar de 2.4 en dan met 140 of 170? Kun je de 140 gewoon simpel naar 170 laten chippen zonder gedonder.

Interieur;
Volvo's lijken voor een leek allemaal even kaal op de eoa manier :-) Knopjes zijn altijd leuk O-) IS er verschil in stoelen of zijn ze allemaal gelijk qua vorm en is het enkel het materiaal? Velours zie ik overigens nergens in een V50. Kun je bepaalde accesoires naderhans eenvoudig inbouwen mbv een sloper of werkt dat niet zo bij een v50?

Kleur.
Persoonlijk vind ik een wit een kleur die de V50 goed staat maar je ziet ze maar weinig in andere dan het strakke zakelijke zwart of grijstinten.

en tot slot... Als ik een budget heb van max 15k maar liever rond de 10k wil blijven om wat reserve te houden voor eventueel een LPG setup etc.

Waar kom ik dan uit , wat is haalbaar? 15k uitgeven voor een 200k+ km geeft me niet direct het goede gevoel. Liever rond 100k ofzo ? Ik zoek nu al een tijdje en de prijzen springen voor mijn gevoel nogal heen en weer :'( Althans, ik zie er geen verband in.

Laaaaannng verhaal, maar kunnen jullie me helpen een goede en verantwoorde keuze te maken zodat ik met veel plezier volvo kan gaan rijden en het ook leuk blijf vinden ?
De S80 2.0 T die ik nu ter beschikking heb gekregen moet ik over een week of 2-3 toch wel gaan inleveren als pa weer gezond is en dan moet ik dus een wagen hebben staan...


Bij het Franse merk weet ik precies welke motor te mijden, waar op te letten bij aanschaf en zie ik in 1 oogopslag wat er wel of niet klopt ... Hier dus helemaal niet. Ik doe mijn best mij in te lezen maar ... ik heb maar 2 weken de tijd... dus als jullie me kunnen en willen helpen,

Ik zou het zeer waarderen :happy:
Laatst gewijzigd door MTE op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jtb81
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27

MTE schreef: Zooo, ik had het niet verwacht maar het lijkt er toch van te komen...

Heren, en dames (?) bij deze stel ik me even voor want dat lijkt me wel zo netjes.. Ik ben Michiel, iets over de 40 maar nog steeds een kind in me :-)
Mijn oorsprong met auto's zit al jaren in het franse segment. Helaas is mijn trouwe metgezel nu toch overleden aan een zeer zwaar virus in het subframe.

Om die reden ben ik dus nu op zoek naar iets anders. Ik had het echt nooit verwacht, Volvo is iets voor m'n vader ( S60 en nu S80) dacht ik maar nu dan toch wellicht ook voor mij ?

Naar mijn idee kom ik prima uit met een V50. Groot genoeg voor mijzelf, als er anderen mee rijden heb ik ook nog ruimte en er kan ook een lading materiaal mee.

Alleen....

Hoe zit dat nu in elkaar? Kunnen jullie me hier mee helpen?

Wat ik zoek is een wagen die niet te kaal is maar alles erop en eraan kost ook geld dus.. Prettige stoelen, een smeuige maar betrouwbare motor. trekhaak, Schuifdak zou erg fijn zijn maar zie ik maar zelden voorbij komen. In principe ben ik geen diesel mens maar dat is meer ivm kosten. Qua motor vind ik een diesel erg ontspannen rijden. Kostentechnisch ga ik liever voor benzine en eventueel G3 erin. Ik vind het prettig om te kunnen rijden op koppel zeg maar. Een motor die pas kracht heeft bij dikke rpm's is niet echt mijn ding. Lekker zelf schakelen maar wel koppel om eens een versnelling over te schakelen en niet perse terug te moeten naar 4 bij inhalen.

Nu wat vraagjes..

Motorkeuze;
De verhalen die ik lees en hoor zijn soms wat tegenstrijdig. De monteur zegt, blijf weg bij de 1.8 benzine, die geeft gedonder. De kleine diesels hebben stevige problemen met de EGR (?) en roet etc. De verkoper vind weer dat ik weg moet blijven bij de 2.4 en juist de 1.8 top... Met een schuin oog heb ik overigens ook gekeken naar een D5. Dat is begreep ik een zuinige diesel die hufterproofed is? AWD hoe dik niet en een T5 lijkt me leuk maar misschien niet echt nodig.

Ik heb in een 1.8 gereden en die is niet underpowered maar wat extra is misschien niet gek ? Een 2.0 met 145 pk of toch naar de 2.4 en dan met 140 of 170? Kun je de 140 gewoon simpel naar 170 laten chippen zonder gedonder.

Motoren:
de 1.6 diesel is net als de 2.0 diesel van de PSA-stal. met name de vroegere 1.6 geeft nogal wat problemen. Ik begrijp dat het na 2009/2010 beter is gegaan met dat blokje, het is wel een zuinigheidswonder. De 2.0 schijnt een fijn blok te zijn en relatief zuinig maar ook hier zijn wel wat problemen mee. Ik heb zelf een 2.4 van 140 pk en die naar 178 pk (op papier) laten tunen. Dat scheelt het nodige, toch kom je met 140pk ook niets tekort. het is een blok dat zich bijna als een diesel laat rijden en de 5-cilinder loopt en klinkt erg mooi. De 1.8 en 2.0 benzine komen uit de ford stal, geen verkeerde motoren, maar moeten wel meer toeren draaien om de vaart erin te houden. De 2.4 vind LPG niet altijd even fijn. Bij 100.000 km is het dan kleppen stellen. Een D5 is een heerlijk blok, veel vermogen en betrouwbaar. Gemiddeld verbruik zou 1 op 15 a 1 op 16 moete zijn.


Interieur;
Volvo's lijken voor een leek allemaal even kaal op de eoa manier :-) Knopjes zijn altijd leuk O-) IS er verschil in stoelen of zijn ze allemaal gelijk qua vorm en is het enkel het materiaal? Velours zie ik overigens nergens in een V50. Kun je bepaalde accesoires naderhans eenvoudig inbouwen mbv een sloper of werkt dat niet zo bij een v50?

Geen idee wat je precies bedoeld, maar ik heb aluminium delen achteraf geplaatst en een r-design stuur ook achteraf geplaatst.

Kleur.
Persoonlijk vind ik een wit een kleur die de V50 goed staat maar je ziet ze maar weinig in andere dan het strakke zakelijke zwart of grijstinten.

en tot slot... Als ik een budget heb van max 15k maar liever rond de 10k wil blijven om wat reserve te houden voor eventueel een LPG setup etc.

Waar kom ik dan uit , wat is haalbaar? 15k uitgeven voor een 200k+ km geeft me niet direct het goede gevoel. Liever rond 100k ofzo ? Ik zoek nu al een tijdje en de prijzen springen voor mijn gevoel nogal heen en weer :'( Althans, ik zie er geen verband in.

Ik weet dat hier bij de dealer laatst een 1.8 stond voor 14.000 euro met maar iets van 60.000 op de klok uit 2009/2010. Dus afhankelijk van je eisen en waar je hem wil aanschaffen moet je toch iets leuks kunnen vinden.

Laaaaannng verhaal, maar kunnen jullie me helpen een goede en verantwoorde keuze te maken zodat ik met veel plezier volvo kan gaan rijden en het ook leuk blijf vinden ?
De S80 2.0 T die ik nu ter beschikking heb gekregen moet ik over een week of 2-3 toch wel gaan inleveren als pa weer gezond is en dan moet ik dus een wagen hebben staan...


Bij het Franse merk weet ik precies welke motor te mijden, waar op te letten bij aanschaf en zie ik in 1 oogopslag wat er wel of niet klopt ... Hier dus helemaal niet. Ik doe mijn best mij in te lezen maar ... ik heb maar 2 weken de tijd... dus als jullie me kunnen en willen helpen,

Ik kom ook van een fransoos af en wel een 307 station diesel, maar een Volvo voelt voor mij in alles net even steviger. Let wel, ook in de kosten van het onderhoud voel je hem wat steviger...

Ik zou het zeer waarderen :happy:
Laatst gewijzigd door jtb81 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
MTE
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 25.01.2015 - 01:21

Dank voor je reactie.

Uhm kleppenstellen bij die 2.4 ????zitten daar geen hydraulische klepstoters in ? :'(

Qua achteraf opties denk ik aan bijv telefoon bediening op stuur achteraf plaatsen enzo.

Is het zo kostbaar? Volvo rijden ?
Laatst gewijzigd door MTE op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

vanaf (ik meende) 2000 zijn alle motoren voorzien van vaste klepstoters en is het rijden op LPG minder interessant.
Kleppen moeten wel gesteld worden, en dat is een redelijk intensief (duur) karweitje.

laatste Volvo (960) verkocht
MTE
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 25.01.2015 - 01:21

Gruwel
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10511
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ik zou voor de V50 T5 gaan..... Alles wat je wenst.......
http://link.marktplaats.nl/m883403144
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
jtb81
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27

MTE schreef: Dank voor je reactie.

Uhm kleppenstellen bij die 2.4 ????zitten daar geen hydraulische klepstoters in ? :'(

Qua achteraf opties denk ik aan bijv telefoon bediening op stuur achteraf plaatsen enzo.

Is het zo kostbaar? Volvo rijden ?
Achteraf inbouwen van originele handsfree flauwekul zal vast kunnen, maar zal zeer kostbaar zijn. Daar zijn betere aftermarket oplossingen voor. Volvo onderdelen zijn wel iets duurder dan die van een fransoos gemiddeld genomen.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2297
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

De meeste achteraf inbouw dingetjes moeten ook in systeem van de auto aangemeld worden.
Bij stuur omwisselen denk aan om de borgstift in het stuur te monteren, voor dat je hem er afhaalt.
Stoel omwisselen naar een elektrische bediend gaat wel zonder aanpassingen.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
MTE
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 25.01.2015 - 01:21

Dat zijn idd de te verwachten zaken bij een moderne auto.

Ik zit hier toch wel even stevig te balen wat die kleppenstellerij betreft. Kleppen stellen met de bijbehorende kosten is toch niet iets wat je in je achterhoofd hebt als je met LPG wilt gaan rijden.

Zou een D5 nog een optie zijn qua budget en verbruik ? Zove rik heb begrepen is een D5 toch een betere motor met niet die problemen die de kleinere diesels hebben.
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2297
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

MTE schreef: Dat zijn idd de te verwachten zaken bij een moderne auto.

Ik zit hier toch wel even stevig te balen wat die kleppenstellerij betreft. Kleppen stellen met de bijbehorende kosten is toch niet iets wat je in je achterhoofd hebt als je met LPG wilt gaan rijden.

Zou een D5 nog een optie zijn qua budget en verbruik ? Zove rik heb begrepen is een D5 toch een betere motor met niet die problemen die de kleinere diesels hebben.
Bij inbouw van LPG moet er bijna altijd iets gedaan worden met kleppen of klepzetels, soms moet er een speciale gas cilinderkop gemonteerd worden.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
MTE
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 25.01.2015 - 01:21

snorremans schreef:
MTE schreef: Dat zijn idd de te verwachten zaken bij een moderne auto.

Ik zit hier toch wel even stevig te balen wat die kleppenstellerij betreft. Kleppen stellen met de bijbehorende kosten is toch niet iets wat je in je achterhoofd hebt als je met LPG wilt gaan rijden.

Zou een D5 nog een optie zijn qua budget en verbruik ? Zove rik heb begrepen is een D5 toch een betere motor met niet die problemen die de kleinere diesels hebben.
Bij inbouw van LPG moet er bijna altijd iets gedaan worden met kleppen of klepzetels, soms moet er een speciale gas cilinderkop gemonteerd worden.

Bij Volvo bedoel je neem ik aan ? In principe kan er in een motor probleemloos LPG worden ingebouwd. Het punt is dat dat bij de oudere motoren waar kleppen gesteld dienen te worden een extra kostenpost per periode gaat opleveren.
De beste motoren voor LPG zijn die motoren met hydraulische klepstoters.

Zou ik in een volvo dus LPG gaan zetten dan ga ik aanlopen tegen serieuze kosten, zeker omdat eea bij de 2.4 motoren ( het gros) niet gecontroleerd kan worden is dat gewoon niet handig.
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2297
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

MTE schreef:
snorremans schreef:
MTE schreef: Dat zijn idd de te verwachten zaken bij een moderne auto.

Ik zit hier toch wel even stevig te balen wat die kleppenstellerij betreft. Kleppen stellen met de bijbehorende kosten is toch niet iets wat je in je achterhoofd hebt als je met LPG wilt gaan rijden.

Zou een D5 nog een optie zijn qua budget en verbruik ? Zove rik heb begrepen is een D5 toch een betere motor met niet die problemen die de kleinere diesels hebben.
Bij inbouw van LPG moet er bijna altijd iets gedaan worden met kleppen of klepzetels, soms moet er een speciale gas cilinderkop gemonteerd worden.

Bij Volvo bedoel je neem ik aan ? In principe kan er in een motor probleemloos LPG worden ingebouwd. Het punt is dat dat bij de oudere motoren waar kleppen gesteld dienen te worden een extra kostenpost per periode gaat opleveren.
De beste motoren voor LPG zijn die motoren met hydraulische klepstoters.

Zou ik in een volvo dus LPG gaan zetten dan ga ik aanlopen tegen serieuze kosten, zeker omdat eea bij de 2.4 motoren ( het gros) niet gecontroleerd kan worden is dat gewoon niet handig.
Bij gebruik van LPG is de verbranding veel heter als bij benzine ( benzine koelt ), vaak moeten er hardere klepzetels en of kleppen in de cilinderkop gemonteerd worden, of dienen er andere zaken aangepast te worden.
Het beste kun je eens langs een LPG inbouw station langs gaan om daar het e.e.a. te informeren wat er precies gedaan moet worden en bij welke motor.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
VolvoV50Ryder
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41

MTE schreef: In principe ben ik geen diesel mens maar dat is meer ivm kosten.
Over welke kosten heb je het dan (wegenbelasting, brandstof, onderhoud?).
Ik was ook in de veronderstelling dat diesel rijden voor mij te kostbaar zou zijn maar heb je daar wel eens een berekening op los gelaten?
Enig idee waar het omslag punt ligt?

Voor mijn V50 1.6D MY2010 ligt dat ergens tussen de 13000 en 14000 km/j (wegenbelasting en brandstof)
V50 1.6D DRIVe MY2010
Gebruikersavatar
Arnie82
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 30.10.2011 - 14:16

Voor mijn huidige V50 reed ik in een V70 (classic) 2.3 T5 op Lpi... Een beul van een blok en super betrouwbaar op LPG. (Zelf Vialle Lpi laten inbouwen)
Deze motor was nog voorzien van Hydraulische stoters en was zeer geschikt om op LPG te rijden. (ook met hogere vermogens)

Vanaf mid '99 is Volvo overgestapt op vaste stoters... Dit houdt idd. in dat kleppen stellen om de 100k erbij hoort.

Dit icm de actieradius en huidige prijszetting van LPG/Diesel heeft me doen besluiten nu een diesel aan te schaffen. Ik rij nu een maand of 2 in een 2.0D en ik moet zeggen dat dit best een fijn blok is. Komend uit een T5 staat alles wel in een bepaald perspectief natuurlijk maar een sukkel is die 2.0D zeker niet.

Een D5 is natuurlijk helemaal mooi maar deze zijn veel minder beschikbaar en als je net als ik een lijst met eisen (uitvoering, prijs, kmstand etc.) hebt dan is een 2.0D wellicht wat beter beschikbaar.

Gewoon op benzine rijden is wellicht ook een optie? Afhankelijk van je jaar Km's natuurlijk maar dat omslagpunt verschilt met motor uitvoering.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4843
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

V50? check
Post-facelift model? check
Smeuïge motor? check
lekker vol uitgerust? check
km-stand ruim < 200000? check
Kleur wit? check
Budget 15k? check

V50 D5 R-design
Laatst gewijzigd door Summum op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
VolvoV50Ryder
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41

dbosker schreef: vanaf (ik meende) 2000 zijn alle motoren voorzien van vaste klepstoters en is het rijden op LPG minder interessant.
Kleppen moeten wel gesteld worden, en dat is een redelijk intensief (duur) karweitje.
Geldt toch niet voor de diesels?
Volgens het boek van de Volvo diesel S40 & V50 MY2007 tm MY2013 zitten hier Hydraulic compensators - no adjustment necessary in.
V50 1.6D DRIVe MY2010
Gebruikersavatar
Arnie82
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 30.10.2011 - 14:16

VolvoV50Ryder schreef:
dbosker schreef: vanaf (ik meende) 2000 zijn alle motoren voorzien van vaste klepstoters en is het rijden op LPG minder interessant.
Kleppen moeten wel gesteld worden, en dat is een redelijk intensief (duur) karweitje.
Geldt toch niet voor de diesels?
Volgens het boek van de Volvo diesel S40 & V50 MY2007 tm MY2013 zitten hier Hydraulic compensators - no adjustment necessary in.
Kleppen stellen is eigenlijk een verschijning die je louter bij LPG auto's tegen kan komen... Benzine en Diesel motoren niet.
Laatst gewijzigd door Arnie82 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey
MTE
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 25.01.2015 - 01:21

Ondertussen nog aan het neuzen en deze valt me op...
http://m.autoscout24.nl/anbod/volvo-v50 ... -264079747

Is deze hier toevallig bekend zowel qua voertuig als verkoper ? Wat is jullie mening qua prijs, km stand en uitrusting ? Hoeveel nog te gaan tot welke dure beurten als riem etc ? Waar moet ik goed op letten?

Of deze , wat meer km maar riem gedaan hoewel ze niks zeggen over de waterpomp , moeten die niet samen bij volvo ? Ook die standkachel trekt me wel. In principe zou je daarmee dus geen koude start hebben.
http://m.autoscout24.nl/anbod/volvo-v50 ... -263100558
Alleen... Wat is wijsheid qua verhouding km stand- prijs- uitrusting.
Liefst heb ik een schuifdak maar die zie ik zelden op een v50.


Met broekhuis in Zeist gesproken. Prettige verkoper, geen jong autoschool verkoper broekje :-)
Die melde me netjes dat de meest verkochte motoren geen eigen motoren waren maar dat de eigen motoren toch de betere waren :-)

Probeer me hier ook een beetje een beeld te vormen bij welke verkoper je redelijk in goede en eerlijke handen bent en bij welke je je vingers moet tellen als je weer weggaat..

Die D5 link is qua kleur wit erg gaaf, het z/w interieur vind ik minder. Is sowieso lastig in de v50 serie iets te vinden qua kleur en interieur dat niet de 30e in het dozijn is.
Dit ijsblauw vind ik wel mooi. Binnenkant is standaard & wat saai maar goed, er is geen verschil in stoelen begrijp ik inmiddels.

Overigens ook met een goede prins lpg dealer gesproken met wie ik goede ervaringen heb. Zijn advies voor v50 en lpg is dan de 2.4 en niet de 4 cilinders. Wel met kletsmering en dan is het geen probleem. Idd wel kleppen stellen na een ton op lpg. Overigens geen idee wat dat kost bij een dealer.

Duitse import mijd ik tenzij men een recente dekra keuring kunnen laten zien met km stand.
Laatst gewijzigd door MTE op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jtb81
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27

Ok, aantal opmerkingen. De auto's die je post vind ik aardig prijzig. Laat ik stellen dat ik flink minder heb betaald voor dezelfde auto met dezelfde km-stand als jou 2e link. Als je 11.000 wil uitgeven zou ik gaan voor een facelift model, dan met iets meer kilometers.

Kleppen stellen is ongeveer 1000,- elke 100.000 km heb ik begrepen. Ik vraag me af wat klepsmering toevoegt als je alsnog kleppen moet stellen.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Let op: de auto van de 2e link heeft geen climate control.
Dat is bij de V50 te herkennen aan het ontbreken van het woord 'auto' op de vemtilator knop en het ontbreken van 2 ledjes in de temperatuur knop.
Nog een puntje kwa opties om op te letten, is het gemonteerde audiosysteem.(als je daar om geeft uiteraard)
Er zijn 3 smaken: base (matig), high performance (goed) en premium (dolby surround).
Die laatste is eenvoudig te herkennen aan de center speaker midden op het dashboard, maar het verschil tussen base en high performance zie alleen op het display als je de audio inschakelt. Bij high performance staat die term dan kort op het scherm. Achteraf upgraden is vrijwel onmogelijk (afgezien van speakers)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”