Moeilijk.. S70 op LPG zetten, of LPG S80 kopen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Toysoldier
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
Locatie: Heerlen, Zuid Limburg

Hallo,

Ik heb zojuist een Volvo S70 2.5T van een oom van mij gekocht omdat hij hem weg wilde doen voor wat kleiners.
Hij had het ABS-TRACS module probleem, vandaar dat ik hem voor 600 euro kon kopen.
Eigenlijk wilde ik hem hebben om weer te verkopen na reparatie van de module.

Maar, nu komt het..

Ik wil dus op LPG gaan rijden ivm 40 km per dag voor het werk alleen.
Al met al rijd ik een kleine 30.000 per jaar.

Ik had voordat ik de S70 overnam een S80 op het oog van 1999 2.9 G3.

Maar, nu over de S70:

Top onderhouden, pas distributie vernieuwd, geen rammeltje, geen kraakje, goeie Michelins op krasvrije velgen, SLECHTS 188.000 gelopen..

De S80's die ik tegen kom op LPG hebben allemaal zo'n 400.000+ gelopen, en nou schrikt me dat niet af, maar je weet nooit wat je koopt van een ander.

De S70 daarentegen is van binnen wat kaal, stoffen bekleding, geen houten randje hier en daar, geen clima, wel airco, geen cruise..
Maar dit zijn eigenlijk dingen die naderhand toe te voegen zijn, uit slopers enz enz.
Het stoort me ook niet direct, maar als ik dan naar zo'n S80 loopt me het water wel in de mond natuurlijk..

Wat is wijsheid?

Ik ben eigenlijk iemand die vrij snel van auto wisselt, maar met Volvo's heb ik dat nooit zo gehad, en vooral als ik zelf de investering zou doen om LPG in te bouwen, zal ik ook zeker de komende 3+ jaar met de auto blijven rijden.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Gebruikersavatar
TheDutchTango
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 15.11.2014 - 16:44
Locatie: Emmen

De 2.5T blokken staan er wel om bekend dat ze gauw kunnen scheuren, dus daar moet je zeker voorzichtig mee zijn. Zelf ben ik niet zo dol op de turbo blokken, ik rijd een S70 2.5 144pk, veel rustiger en betrouwbaarder dan de 2.5T blokken, die zijn gevoeliger voor van alles en nog wat, maar waarschijnlijk is de carterventilatie toch wel je grootste probleem, die gaan bij de turbo blokken vrij snel dicht zitten. Kijk hier voor uit, want je hele blok kan hierdoor kapot lopen. Verder zijn het (afgezien van het 2.5T blok) hele betrouwbare auto's, opties zijn goed zelf toe te voegen, ik heb zelf hout, mistlampen, Pioneer dubbel din radio, elektrische antenne met schakelaar en een paar nieuwe speakers toegevoegd en maakt het geheel mooi af!

Ik heb laatst ook geprobeerd in een V70 de gewone kachelunit te vervangen voor een climate control unit (dit heb ik zelf). Dit was helaas niet mogelijk omdat de aansturing van de verwarming nog handmatig gaat via 2 staaldraden, waar dit bij de climate control unit automatisch aangestuurd is. Dus climate control inbouwen zal een moeilijke opgave worden vrees ik.

Verder is hout inbouwen niet echt makkelijk omdat het paneel bij de radio via de achterkant in het dashboard geschroefd is met zo'n 16 schroeven... dit moet je op de tast doen als je het hele dashboard niet open wil halen en sommige schroeven zitten dusdanig weggewerkt waardoor een gewone schroevendraaier of ratel er ook niet bij kan.

Als ik jou was zou ik, gezien de lage kilometerstand, eerst lekker doorrijden op benzine (Euro98 wordt aangeraden voor de turbo blokken!!) en eerst zeker niet denken aan gas, vooral omdat dit veel schraler is en misschien niet al te best is voor de motor mede doordat het en turbo blok is. Een 1999 S80 met 4 ton op de teller zou voor mij (als ik die S70 had) uitgesloten zijn, gewoon omdat een auto met ruim 4 ton op de teller vaak wel wat plekjes heeft en wat dingen die kapot zijn en wat meer uitgeleefd van binnen.

Geniet nog even van de S70 en voeg er zo veel aan toe als je zelf wilt, dat maakt de auto echt af! Cruise control is echt heerlijk en zou ik zeker doen, is wel een hele klus lijkt mij trouwens.
Laatst gewijzigd door TheDutchTango op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

ik zou niet snel de S70 weg doen voor een S80 op gas met 3 ton meer op de teller

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”