Telephone functie op audio V50

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
Frank1304
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27.01.2015 - 21:55

Ik ben sinds kort in het bezit van een Volvo V50 uit 2010. Ik ben bijna overal uit maar 1 ding blijft lastig: het telefoneren in de auto. Het is lastig om snel even een nummer te bellen. Je moet dan door het telefoonboek bladeren. Je kunt alleen vanaf de eerste letter zoeken. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is voorkeurnummers in te stellen op de telefoonfunctie van handsfree set? Het is een handsdfreeset die in de standaard in de V50 zit. Hij wordt middels bluetooth gekoppeld.
Als ik op bijvoorbeeld nummer 2 druk en dan op bellen geeft hij aan dat er geen voorkeurnummers zijn ingesteld. Volgens mij moet het dus mogelijk zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 929
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Ik heb de webversie van het instruktieboekje bij gevoegd, vanaf pagina 260 kan je alles nalezen, ga het voor mijzelf ook ff checken, best wel handig als het kan :P

edit: uploaden lukt niet :'(

Dan maar de link waar je hem zelf kan downloaden: http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... ual_nl.pdf
Laatst gewijzigd door kawaman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
AJ V50 D5
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 22.07.2014 - 15:31
Locatie: Utrecht

Ik ben vanmiddag ook maar eens met "voorkeuzenummers" bezig geweest.
Boekje erbij, in de auto met mijn gsm.

Ik ben er achtergekomen dat er een verschil is in het menu voor een Volvo-telefoon en een via bluetooth verbonden gsm.
Mijn V50 MY2010 heeft alleen bluetooth.
In het telefoonmenu zit géén optie om voorkeuzenummers te programmmeren.
- Wel geeft de display aan dat er geen voorkeuzenummers zijn geprogrammeerd als ik lang op een nummertoets (1-9) druk, dat is dan wer vreemd. -

Ik vind het zelf niet zo'n probleem, kan via de stuurbediening vrij eenvoudig in het telefoonboek komen en de gewenste naam (plus telefoonnummer) selecteren en bellen.
- Ook via binnengekomen gesprekken. -

Maar het zóu handig - en ik denk goed voor de verkeersveiligheid* - zijn als je met een via bluetooth aangesloten gsm ook verkorte nummers zou kunnen bellen.
"1" voor mijn partner, bijvoorbeeld. ;-)

Andries.


*= OT
Volvo V50 D5 Edition II Geartronic MY10
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Volgens mij worden de speedials van de telefoon gebruikt.
Dus daar zul je moeten programmeren. Ik weet alleen niet of er telefoons zijn die dat nog ondersteunen (iPhone in ieder geval niet)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
AJ V50 D5
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 22.07.2014 - 15:31
Locatie: Utrecht

Daarvan staat iig niets in de handleiding.
En met mijn Nokia Lumia werkt dat zéker niet.
Je kunt op deze smartphone heel simpel een 'tegel' van een contactpersoon (lees: telefoonnummer) maken en door daarop te klikken meteen bellen.
Die mogelijkheid wordt uiteraard niet door bluetooth herkend/doorgegeven...

--
Toevoeging: Ik bedoel natuurlijk de V50-handleiding, niet die van de telefoon.
^_^
Laatst gewijzigd door AJ V50 D5 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 D5 Edition II Geartronic MY10
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Op mijn iPhone kan ik ook geen speeddials definieren, daarvoor zijn er favorieten.
Echter de van oudsher standaard speeddial 1 voor voicemail die werkt wel op de iPhone en bij mij ook via het toetsenblok van de auto.
Vandaar mijn vermoeden dat de bleutooth carkit gewoon de in de telefoon aanwezige speeddials overneemt.
Tja, de V50 is nog van voor het smartphone tijdperk :)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Frank1304
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27.01.2015 - 21:55

Gelukkig, ik ben niet de enige die er niet uit kwam. Helaas kun je dus geen voorkeurnummers instellen. Wel raar dat hij aangeeft dat er geen voorkeurnummers ingesteld zijn. Allemaal bedankt voor jullie info. Ondanks deze beperking is het een heerlijke auto!
Gebruikersavatar
AJ V50 D5
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 22.07.2014 - 15:31
Locatie: Utrecht

Frank1304 schreef: Wel raar dat hij aangeeft dat er geen voorkeurnummers ingesteld zijn.
Toch nog een update.
Ik zat toch wel een beetje met bovenstaande opmerking en ben nog eens wat gaan 'proberen'.

Als ik op de middensconsole op PHONE klik, verschijnt de telefoonfunctie (= melding van aangesloten gsm) op de display.
Ga ik dan naar "1" en houd ik deze toets lang ingeduwd, dan geeft deze het voicemailnummer weer.
- Nou gebruik ik geen voicemail, dus dat nummer is niet geprogrammeerd. -

Je kunt hiervoor elk willekeurig nummer kiezen!
En je kunt het nummer wijzigen in het telefoonmenu onder 'Belopties'.

Ik kan dus nu met het lang ingedrukt houden van toets "1" mijn (aanstaande) vrouw mobiel bellen.


Overigens heb ik ook geprobeerd wat de andere nummertoetsen onder gelijke omstandigheden doen.
Als ik toets "2" lang vasthoud geeft de display dat ik een nummer moet ingeven/intoetsen. Er staat dan automatisch een "2", en die krijg ik niet weg.
- Misschien dat je gewoon een nummer moet invoeren en later die '2' kunt verwijderen? Dát realiseer ik me nú en kan ik nog proberen. -

Als je toets "2" kort vasthoudt geeft de display een nummer uit mijn telefoonboek.
Dat geldt ook voor de andere nummertoetsen. Maar welke logica daarachter zit ontgaat me.

Andries.

Die nog even blijt 'doorproberen'.
8-)
Laatst gewijzigd door AJ V50 D5 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 D5 Edition II Geartronic MY10
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”