Gtechniq

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Black-or-White
2nd Gear member
Berichten: 201
Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
Locatie: Ster van Twente

hallo forumleden,

Ik wil mijn auto professioneel laten wassen en poetsen. Voor een duurzame behandeling adviseert een poetsbedrijf (Autopoets Hengelo) een Gtechniq behandeling (APH Christal Serum lak verzegeling) aan. Dit is behoorlijk prijzig (€450,-). Heeft iemand van jullie ervaring met dit product en evt. met het poetsbedrijf? Volvo Harrie Arendsen in Hengelo laat hun nieuwe en gebruikte auto's altijd daar poetsen. De Gtechniq behandeling moet vooraf gegaan worden door een basis was en poetsbehandeling van €180,-. Voor nog weer €300 extra kan er de additionele EXO behandeling volgen. Beter dan deze behandeling kan de lak niet beschermd worden... Is dit alles geldklopperij of is het werkelijk zo goed?
Jullie reacties afwachtend,
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
Gebruikersavatar
jtb81
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27

Ik ken de gebruikte producten niet, maar wat een bak geld voor een schone auto. Ik ben blij dat ik zelf poets.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Moeilijk. Het is maar net wat je ervoor over hebt. Zelf vind ik het wel erg veel geld. Gtechniq heb ik nooit van gehoord. Ik zou dan voor een meer bekend product kiezen. Heb mijn eigen auto eens laten doen met Swissvax. Duur maar een erkend kwaliteitsproduct. (Kijk eens op de site van Glansrijk in Almelo, echt een vakman. Doet veel exclusieve auto's)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1337
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

Gtechniq is een glascoating die door professionals gebruikt worden.
Het is glascoating, niet meer en niet minder, als je auto professioneel gedaan wordt zijn ze er minimaal 8 uur mee bezig.
Er komt geen wax op maar auto moet eerst gepolijst worden voordat de coating erop gaat.
Essentieel is dat de lak brandschoon is zodat de coating goed kan hechten en harden. De Gtechniq is niets beter dan bv. CQuartz UK.
De detailmarkt wordt momenteel overspoelt met allerlei verhalen over coatings.
Ik ben een "detailer" die al 2 jaar met coatings werkt. Het werkt wel degelijk zeer beschermend,het geeft een mooie beading en sheeting. de glans ontstaat trouwens alleen door het voorwerk, niet door de coating.
Je kan je auto nog steeds niet door een wasstraat rijden, ook een coating is hier niet tegen bestand. Ook met een coating zal je je auto dus nog steeds handmatig en netjes moeten wassen.
De coating geeft wel een betere vuilafstoting.
Ik detail ook auto's voor andere trouwens, maar alleen samen met de eigenaar, als je interesse hebt stuur je maar een PB.
Nogmaals, Gtecniq is een goede coating en ja als het professioneel laat doen kan het eigenlijk niet voor dit geld......reken zelf maar uit, acht uur á € 50,-- is al € 400,-- aan arbeidskosten, zonder enig materiaal.
Is de auto nieuw? Dat een dealer zijn auto's daar laat poetsen zegt me niks, ik vind de meeste auto's bij een dealer vandaan erbarmelijk gepoetst, maar ja ik ben ook een beetje afwijkend... O-)

Geloof mij een "echt" detailbedrijf zal het dubbele verlangen voor een echte detail, dit is denk ik (met al het respect) 1 keer polijsten en de Gtechnq erop.
Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Gebruikersavatar
Black-or-White
2nd Gear member
Berichten: 201
Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
Locatie: Ster van Twente

Carfreak schreef: Moeilijk. Het is maar net wat je ervoor over hebt. Zelf vind ik het wel erg veel geld. Gtechniq heb ik nooit van gehoord. Ik zou dan voor een meer bekend product kiezen. Heb mijn eigen auto eens laten doen met Swissvax. Duur maar een erkend kwaliteitsproduct. (Kijk eens op de site van Glansrijk in Almelo, echt een vakman. Doet veel exclusieve auto's)
Hallo Carfreak, dank voor je bericht. Ik heb de website van Glansrijk bezocht. Ik zal ze benaderen.
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
Gebruikersavatar
Driven2Shine
Forumsponsor
Berichten: 1402
Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
Locatie: Huissen (naast Arnhem)
Contacteer:

Wij rekenen inderdaad iets meer voor een complete behandeling met glas coating.

http://www.driven2shine.eu/cquartz-fine ... er-detail/
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”