Inmiddels heb ik al weer 4 dagen ervaring met mijn eerste V70 2.4 comfortline automaat uit 2002 en leer en ontdek nog steeds dingen.
Wat een heerlijke wagen is het toch, slechts 179000 op de teller, dealer onderhouden en hoeft pas bij 186000 weer een onderhouds beurt.
Nu krijgt hij die beurt van mij eerder incl powerflush van de automaat , nieuwe banden( ben er nog niet uit welke) en .....en dit is belangrijk..ik denk toch aan andere achter veren.
Mijn Mondeo station werdt voor de vacantie goed volgestauwd met campeerspullen en bak op het dak dus die zakte flink door en dat reed niet fijn, die danste af en toe een beetje aan de voorkant.
Ik wil er zwaardere veren in laten monteren om door zakken te voorkomen.
Is dit eigenlijk wel nodig een zijn de veren die er standaard onder zitten al,sterk genoeg of toch maar wisselen?
Zijn er ervaringsdeskundigen , ik vermoed van wel, met het flink beladen?
En, in hoe verre veranderd het rijgedrag met zwaardere veren achter , zowel beladen als leeg?
Thanks,
Peter
Zwaar belasten en achter veren
- Fredraket
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
- Locatie: Wierden
Volgens mij staat dit topic er dubbel in? Misschien iets voor de mods om te controleren en eentje op slot?
Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Even ten aanzien van de vraag van TS:
* Heeft de auto nivomats -> niks doen, is helemaal goed.
* Heeft de auto geen nivomats -> overwegen die er onder te zetten ipv hulpveren.
En waarom: Met nivomats hangt hij never en nooit in de kont, altijd mooi vlak. Kost wat maar dan heb je ook wat en weet je, ze hoeven niet nieuw te zijn. Even bij de diverse Volvo-slopers checken.
* Heeft de auto nivomats -> niks doen, is helemaal goed.
* Heeft de auto geen nivomats -> overwegen die er onder te zetten ipv hulpveren.
En waarom: Met nivomats hangt hij never en nooit in de kont, altijd mooi vlak. Kost wat maar dan heb je ook wat en weet je, ze hoeven niet nieuw te zijn. Even bij de diverse Volvo-slopers checken.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Tja Peveo, het antwoord is hierboven 2 keer gegeven. Nivomats. En inderdaad, zijn 2e hands goed te scoren. Monteren kun je zelf. Zie elders op dit forum hoe.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- Peveo
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 22.03.2015 - 09:38
Gisteren heb ik bij GS Powerflush mijn autobak laten flushen ( meld ik over in ander topic) en gelijk is er naar de schokbrekers gekeken.
Zitten blijkbaar Nivomats onder, dus dan komt het volgens mij het beladen wel goed.
Hoe lang gaan deze eigenlijk mee?
Toch laten vervangen ivm aantal km of is het geen probleem. Auto rijd op zich prima en vertoont geen raar gedrag..
wat is dan wijsheid
Zitten blijkbaar Nivomats onder, dus dan komt het volgens mij het beladen wel goed.
Hoe lang gaan deze eigenlijk mee?
Toch laten vervangen ivm aantal km of is het geen probleem. Auto rijd op zich prima en vertoont geen raar gedrag..
wat is dan wijsheid
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Erg fijne optie.
Auto staat na een paar honderd meter rijden weer volkomen recht en das best prettig met caravan/aanhanger/vakantie troep in de auto.
Nadeel van de V70N vond ik het deinen door de achterhand.
Ze zijn soepel af geveerd wat bij mij weleens een wenkbrauw heeft doen fronsen op de Duitse autobahn wanneer er in een doordraaier een hobbel word genomen met 160km/h.
Auto staat na een paar honderd meter rijden weer volkomen recht en das best prettig met caravan/aanhanger/vakantie troep in de auto.
Nadeel van de V70N vond ik het deinen door de achterhand.
Ze zijn soepel af geveerd wat bij mij weleens een wenkbrauw heeft doen fronsen op de Duitse autobahn wanneer er in een doordraaier een hobbel word genomen met 160km/h.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Peveo
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 22.03.2015 - 09:38
Nou dat deinen had ik dus bij mijn vorige auto, een Ford Mondeo station, als die goed vol zat zakte hij door en voelde de hele voorkant wat zwabberig aan,
dat reed vervelend maar ach gewoon rekening mee houden.
Wagen wordt maar 1x per jaar zwaar geladen voor de vakantie dus no problem en met die nivomats heb ik dus geen issues begrijp ik...mooi.
dat reed vervelend maar ach gewoon rekening mee houden.
Wagen wordt maar 1x per jaar zwaar geladen voor de vakantie dus no problem en met die nivomats heb ik dus geen issues begrijp ik...mooi.