reinigen Titania velgen

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

Ral schreef: de enige echte wheel woolie..

Carbon steel dus geen beschadigingen en in 3 maten, dus voor alle kieren en gaatjes.

Werkt perfect.

www.rideandshinedetailing.nl

succes grtz Ral.
Dank je voor de tip. Ik heb net poetsmateriaal aangeschaft bij een plaatselijke Brezan-winkel. Ik heb de wielen even thuis om ze zelf schoon te maken.
De wielen en 'corrosie' plekjes hebben ze bij de dealer gefotografeerd en sturen ze naar Volvo NL. Ik verwacht daar niet veel van.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
Millimetervreter.
5th Gear member

Ik weet dat dit topic al even loopt, maar de manier om je velgen schoon te krijgen en vooral te houden is als volgt (helaas wel een dagje werk).
1)Velgen van de auto halen en schoonmaken met Iron/x en of tar/x.
2) polijsten met een cone
3) ontvetten met eraser of ipa
4) cquartz deluxe erop zetten, dit is een glascoating ontwikkeld voor velgen
5) 24 uur laten drogen ( of reload eroverheen zetten als dit niet kan)
6) schoonmaken met deze borstel http://www.waxworld.nl/shop/index.php?m ... _id=101229 of zijn kleine broertje met alleen een zacht sopje (goede shampoo) je hoeft geen velgenreiniger meer te gebruiken ofzo.

Standtijd minimaal 1 jaar, ikzelf heb het er nu al twee jaar onderzitten
Wat fotootjes...alleen de volgorde klopt niet meer :(
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Poni
3rd Gear member

Ach, ik moet zeggen dat remstof op de PIH veel geringer is dan al mijn andere auto's.
Overigens ooit bij de velgenboer zijn verzameling schoonmaakmiddelen staan bekijken en in een vlaag van eerlijkheid zei hij me dat ik dat spul vooral niet moest kopen. Veel te duur.
Wat ik wel moest kopen was Dasty ontvetter bij de Wibra. Paar euro per verstuiverfles en zou perfect werken voor velgen.
Sindsdien gebruik ik het en idd als het vuil niet echt is ingebrand, top. Voor weinig. Doet niet onder voor de velgenreinigers war je voor veel kleinere flesjes een vermogen voor mag betalen.
Mochten er Overigens resten blijven zitten, omdat het toch ingebrand is, dan is het tijd om te kleien. Dat is me bij de PIH niet meer voorgekomen.
Laatst gewijzigd door Poni op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Tukker999
4th Gear member

Vergeet de Biotex niet. Serieus, werkt super.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Millimetervreter.
5th Gear member

Ik gebruik ook geen velgenreiniger meer als ze goed schoon zijn, alleen maar een sopje.
De Iron-x alleen dus om ze schoon te maken, daarna afschermen. Op hert moment dat je agressieve middelen gaat gebruiken tast het je coating weer aan.
Dasty is inderdaad één van de beste ontvetters die ik ken, ook hier enen fanatieke gebruiker van Dasty.
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Tukker999
4th Gear member

Zo, vandaag de zomerbanden er weer op.
Millimetervreter zal tevreden zijn met mijn gepoets aan de winterbanden.

Aanvulling
Reinigen eerst water, dan sopje Biotex en dan nawassen met vettige autowasmiddel zodat het water op de velgen parelt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Tukker999 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
jvov60
4th Gear member

Pfffff. Wat een werk...
Jammer dat je ze vervolgens zo op de stenen neerlegt ;-)
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Millimetervreter.
5th Gear member

@HeinvdW Dat ziet er zeer goed uit!

Maar hier komt de azijnpissert (lees detailer) op de grond kan wel maar dan moet er een dikke beschermrand op je banden zitten ^_^ .
Met een caramelschijf op een accuboormachine haal je heel eenvoudig de plakresten van je oude lood weg en worden ze 100% strak!

Nu komt misschien wel het belangrijkste......ter bescherming nu (na twee keer ontvetten met IPA of Carpro Eraser) je velgen in de CQuartz deluxe http://www.waxworld.nl/shop/index.php?m ... _id=100859 Dit beschermt je velgen een jaar optimaal. Als je dit erop hebt staan alleen maar bij de wasbeurt met een sopje en een zachte borstel afnemen en schoon zijn ze weer, het is zo waterafstotend dat je eigenlijk je velg niet nat krijgt, het water valt er gewoon weer af.
Je kan ongeveer 4 setjes met een flesje doen, zo dun moet je het opbrengen.

Maar eht ziet er in ieder geval al zeer goed uit Hein! :D
Lakfluisteraar.
Arnold
5th Gear member
Contacteer:

Wat ook prima werkt is Dasty. Dit koop je in een spuitflacon voor een paar euro bij de Wibra. Werkt werkelijk perfect.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
lint
Geartronic member

DriverV60 schreef: Wat ook prima werkt is Dasty. Dit koop je in een spuitflacon voor een paar euro bij de Wibra. Werkt werkelijk perfect.
Je moet Dasty wel heel goed afspoelen en daarna de velgen in de wax zetten voor een fraai uiterlijk.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Millimetervreter.
5th Gear member

Klopt inderdaad, dasty is één van de goedkoopste en beste ontvetters die er is!
Ontvetten dus prima, glans helaas niet :-)

Dus aftoppen met inderdaad wax/wheel sealent of dit http://www.waxworld.nl/shop/index.php?m ... _id=100374

Bizar spul!
Lakfluisteraar.
Skyline737
1st Gear member

Goedzo L! Leer ze hier ook maar hoe het echt moet :D
Millimetervreter.
5th Gear member

Skyline737 schreef: Goedzo L! Leer ze hier ook maar hoe het echt moet :D
Hahaha, ik verbaas me hier eigenlijk dat het detailen op zo'n laag pitje staat, zeker als je het vergelijkt met het Audiforum.
Lakfluisteraar.
RichieB
6th Gear member

Ik denk dat Volvo-rijders een heel ander publiek is dan Audi-rijders. Dit forum is daar gewoon een afspiegeling van.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
ex-Mooseman
4th Gear member

Mijn Zweedse krijgt op tijd en stond haar schoonheidsbehandeling, volgens de regels van de kunst ;).
Alex V70R
2nd Gear member

Ik denk dat het hier minder wordt besproken en daardoor ook minder 'leeft'.
Wanneer hier veel wordt gesproken over Polestar ga je tijdens het rijden toch vaker bedenken dat het allemaal net wat mooier kan.

Wanneer er dan bijvoorbeeld meer wordt gesproken over een superstrakke auto vallen de krasjes op je dak toch meer op wanneer je staat te tanken.
Ik kan me best voorstellen dat je je vervolgens ook meer bezig gaat houden met het voorkomen en oplossen van die krasjes.
2019 Volvo S60 T5 Intro edition
2003 Volvo XC90 T6 AWD
Rha007
5th Gear member

Milimetervreter. schreef:
Hahaha, ik verbaas me hier eigenlijk dat het detailen op zo'n laag pitje staat, zeker als je het vergelijkt met het Audiforum.
Nou, ik ga morgen beginnen met een full detail hoor :P
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
Millimetervreter.
5th Gear member

Rha007 schreef:
Milimetervreter. schreef:
Nou, ik ga morgen beginnen met een full detail hoor :P
Ik ben benieuwd, ik ga je foto's wel zien denk ik? :happy:

Ik ga zaterdag een Range Rover aanpakken ( alleen exterieur, interieurs doe ik niet :-/ )
Lakfluisteraar.
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

beste allen,

Dank voor de vele tips over schoonmaken van velgen, schoonmaakmiddelen en foto's van schone velgen.
Echter, er zit geen enkele Titania gerelateerde reactie bij.
Je hebt verschillende soorten velgen. De ene velg is nu eenmaal makkelijker schoon te houden dan de ander heb ik aan al mijn auto's en ook mijn alu-Volvo velgen gemerkt.
Maar de zwarte Titania en zeker met inbranden lijkt mij een ander verhaal.
Heeft iemand met Titania velgen die ook veel km rijdt hier helemaal geen last van? Of juist ook?
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
ex-Mooseman
4th Gear member

Donkergelakt of gewoon aluminium-grijs: quasi alle velgen zijn gelakt, en mogen op dezelfde manier behandeld worden.

Moeders Mini staat op satijnzwarte velgjes in de zomer en op antracieten wintervelgen. Ik poets en onderhoud die net hetzelfde als een andere alu-velg.
Zijnde :
- goeie, niet-zure velgenreiniger voor het gewone onderhoud met een zachte borstel (Schilderskwast + EZ-detailbrush)
- af en toe een ijzerverwijderaar
- laagje wheelwax, bij het wisselen van zomer/winter

De banden schrob ik met een borstel (indien nodig met APC), en die krijgen bij elke wasbeurt een laagje bandendressing (Autofinesse Satin Tyre Gel)

Bij de gewone wasbeurt mag je niet vergeten je velgen af te drogen, zodat alle kalk- en zeeprestjes weg zijn. Dit doe ik met een gewoon MF-doekje, en een pufje quickdetailer. Dit geeft net dat tikkeltje extra aan je wiel.
Laatst gewijzigd door ex-Mooseman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”