ChrisV40 Camera en Carkit Upgrade!

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
ChrisV40
2nd Gear member

Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee op dit forum dus ik dacht het wordt tijd om me eens netjes voor te stellen.
Ik ben Chris, kom uit de buurt van Groningen en ik heb afgelopen najaar een Volvo V50 aangeschaft. Hiervoor had ik een volvo V40 2.0T op LPG G3 en die kwam al aardig op kilometers met een stand van 257.000 km. Dus ik vond het tijd om weer eens iets nieuwers aan te schaffen.
Dit is de V40
Afbeelding

Ik was al een hele tijd aan het kijken voor een mooie V50 2.4 benz om te gaan ombouwen naar LPG maar helaas kon ik nergens een geschikt exemplaar vinden die aan mijn wensenlijstje voldeed. Uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en voor een diesel gegaan.

Na enig speurwerk is het deze geworden:
Afbeelding
Het is een V50 momentum uit 2008. Hij heeft als extra's nog het family line pakket, een RTI navigatie systeem en een high performance geluidssysteem. Ook is hij voorzien van het R-Design pakket. Het is een 2.0D motor, de bekende PSA dus en ik ben nog aan het besluiten of ik iets aan het roetfilter ga laten doen. Tot nu toe doet hij het verder goed, dus misschien laat ik het ook eerst wel zo. De kilometer stand van deze auto is nu nog maar 80.000km dus hij kan nog heel war jaartjes mee als het goed is.

Ik heb hem nu een aantal maanden en ik ben er heel tevreden mee. Hij rijdt heerlijk en heeft heel veel luxe aan boord. Het is eigenlijk haast een summum uitvoering, maar dan zonder de elektrische stoelen en zonder telefoon.

Ik heb er inmiddels een telefoon console van brodit ingebouwd zodat ik de telefoon op het dashboard kan plaatsen tijdens het rijden. De navigatie kaarten heb ik afgelopen jaar ge-update naar de laatste versie dus die is weer helemaal van deze tijd. Wat ik nog wil gaan doen is een carkit inbouwen die ook gelijk audio kan streamen via bluetooth, dus daarvoor zal ik nog wel een keer richting volvotech moeten.

Nou, dat was het eerst wel weer. LAat maar weten als je nog vragen hebt en zwaai even vriendelijk als je hem voorbij ziet komen :D
Laatst gewijzigd door ChrisV40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
lint
Geartronic member

Welkom.
Dat is een hele fraaie V50 geworden, veel plezier ermee.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
wdo
3rd Gear member

Welkom hier. Je zegt dat het bijna een summum uitvoering is maar dan zonder elektrische stoelen en telefoon. Laat onze S40 T5 nou ook een summum zijn maar we moeten onze stoelen ook met de hand verstellen. Dus is het niet standaard denk ik dan. Telefoon zit er bij ons ook op maar of dat standaard is op een summum weet ik ook niet. Veel plezier met je diesel.
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T

V50 2.4
S40 T5 fwd
LtStone
4th Gear member

Leuke bak!
Welkom en heel veel rijplezier toegewenst.
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
ChrisV40
2nd Gear member

Zo, afgelopen weekend heb ik even wat tijd geinvesteerd en heb ik de V50 verwend.

Ik had een tijdje terug al wat goodies gekocht van Volvotech en aangezien ze nogal uit de buurt zitten van mij had ik er voor gekozen om het zelf te installeren. Ik heb een carkit gekocht (Parrot MK9000) en een achteruit rij camera voor op het RTi scherm.

Nou dat heb ik geweten. Wat een werkje zeg. De kofferbak half uit elkaar, de achterklep helemaal uit elkaar, handschoenenvakje er uit, DVD speler er uit, middenconsole los, waterval center console er helemaal uit... Het was te doen, maar het viel niet mee.

Uiteindelijk is het gelukt met behulp van de mee geleverde handleiding (was voor een 2004 model, ik heb 2008, zijn sommige dingen toch net even anders) youtube hielp ook flink mee en uiteindelijk moest ik Bob van Volvotech nog een paar keer bellen voor de puntjes op de i. Maar nu werkt alles perfect. Na het inbouwen had ik ook geen onderdelen over dus dan zal ik het wel goed gedaan hebben. Ook niks stuk gegaan tijdens het lostrekken.

Met de carkit kan ik via bluetooth ook muziek streamen vanaf de telefoon. Dit gaat via de versterker van de auto zelf dus ik heb perfect geluid. Er zit ook nog een extra line in bij en een USB ingang en die heb ik weg gewerkt in de middenconsole. De carkit heeft geen display dus geen extra schermpjes hoeven installeren. De afstandsbediening heb ik naast de sigarettenaansteker gemaakt. In het daar aanwezige bakje heb ik met de 3D printer een blokje gemaakt waarop de afstandbediening geplakt is. Perfect in het bereik en niet op een storende plek.

Ook de camera doet het uitstekend. Er kan nog een externe video bron op aangesloten worden eventueel (TV???) maar dat laat ik eerst maar even voor wat het is.

Dan nog een paar foto's...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben heel blij met het resultaat... Kostte wel wat bloed zweet en zere vingers, maar het is helemaal geslaagd!
Laatst gewijzigd door ChrisV40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 R
6th Gear member

Ziet er goed uit! De afstandsbediening had ik zelf ook op die plek destijds in de C30 werkt perfect. Ik had alleen een brodit clip aan de waterval zitten en daar de telefoon op zitten ipv de kuda die jij hebt, werd het dashboard wat rustiger van. Maar geniet van het goede geluid en het gemak van de spraaksturing als je iemand wil bellen. ;)
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jbuitenhuis
2nd Gear member

Wow!

Nice hoor!
Mini British Open1.3i 1993
Golf 1.8 1981
Alfa 147 1.6 veloce 2002
Volvo v40 1.8 1997

Volvo v50 2.0D 2006
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Maar waarom de waterval console er uit joh?
(staat ook niet in de instructie... derhalve ook geen verschil tussen 2004-2008 ;-) )
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
ChrisV40
2nd Gear member

Anders kreeg ik de middenconsole niet genoeg omhoog om de bedrading er in te leggen. De 2008 console loopt helemaal door naar voren. Maar kan ook mijn eigen onhandigheid zijn hoor... Uiteindelijk is het gelukt en daar gaat het om.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hahaha, geeft niks, maar voor de setup die je hebt zou ik het niet open maken en lekker laten zitten.
(met name die handrem kap links... arrrg waardeloos ding!)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”