Even voorstellen: John (54jr) uit Maassluis en reeds 7 jaar in het overwegend geukkige bezit van een V70 D5 my 2002, handgeschakeld, met inmiddels 425000 km ervaring.
Ben al geruime tijd passief deelnemend aan dit forum en heb al veel leerstof aan de diverse topics kunnen ontlenenen daardoor ook nogal eens het gereedschap zelf ter hand genomen en wat garagebezoeken uitgespaard.
Nu heb ik echter een probleem met mijn trouwe vriend, waar ik niet helemaal uitkom.
Het viel mij de laatste tijd al op dat de koppeling/versnellingsbak in vrijloop wat bijgeluiden maakt (klinkt als wat licht gerammel) Bij het intrappen van de koppeling is dit geluid weg. Indien ik dan de koppeling loslaat (nog steeds in vrije stand) hoor ik dit gerammel niet meer. Echter, als ik wat gas geeft,komt dit gerammel weer onverminderd terug.
Ook een vreemd probleem. Bij checken van mijn koelvloeistofpeil bleek mij dat er een laag heldere(caramelkleurige) olie op de koelvloeistof in het expansievat drijft.
Aangezien mij dit toch wel wat zorgen baarde ben ik hierop even naar mijn garage gereden. De monteurs daar hebben geluisterd en vertelden mij dat de versmellingsbak op was en dat ze eigenlijk geen verklaring voor de olie hadden. Eigenlijk kreeg ik het advies om maar snel uit te gaan kijken naar een vervangen voor de V70 daar het met deze km stand eigenlijk wel gebeurd was. Uiteraard ben ik het daar niet mee eens en moet er volgens mij nog wel een tonnetje bij kunnen

Maar dat dan uiteraard wel als het niet erg in de papieren gaat lopen.
Dus... Als er iemand van u advies heeft, dan is dat van harte welkom.