probleem met brandstofinjectie volvo 440 1.8i

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
FKS
Starter

Met mijn volvo 440 1.8i uit 1995 ondervind ik de laatste tijd het volgende probleem:

De motor (een B18 U 103/133 met single point injectie en katalysator) start normaal maar kan, zodra deze op temperatuur is, van tijd tot tijd de neiging hebben om in te houden en af te slaan. Herstarten gaat dan wel probleemloos, maar het euvel herhaalt zich weer even vrolijk. Als ik dan de motor uitzet, 'm laat afkoelen en opnieuw start, is dit probleem, althans tijdelijk, van de baan.
Ik heb inmiddels de, verdeler (waarvan de kontakten waren ingebrand) en de bougies (die zwart waren) vervangen maar het euvel blijft zich herhalen.
Het ene moment snort de motor als een naaimachine, het andere moment loopt die ietwat ruw en af en toe stotend.
De auto is ook al bij mijn garage (niet merkgebonden) geweest en daar hebben zij de ECU uitgelezen maar die genereerde geen foutcodes.

Wie kan mij de tip geven die naar de oplossing leidt.

Met vriendelijk groet, George
martin2
3rd Gear member

Brandstofdruk misschien? Benzinepomp die hapert? Vapour lock?

Hoe zijn de nwe bougies? Als deze weer zwart zijn----> slechte vonk of te veel benzine (temp sensor of massa sluiting van de sensordraad?).

MvG Martin
De Pum
Starter

dit probleem heb ik ook gehad en dat was blijk baar met de start moter als die warm werd sloeg de moter af hoe jij het omschrijf en kon ik hem direct er naar weer start en plus minus 5 minute later was weer het zelfde probleem en stond die bvb de hele nach stil of een uurtje of 2 dan kon ik weer gewoon rijden tot dat de moter tempertuur weer warm was en gebeurde het weer
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”