Verzekerings vraagje

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerardf
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 30.12.2010 - 21:40
Locatie: Gooi

Er zullen hier op het forum vast mensen zitten die wat meer van autoverzekeringen weten.

Ik heb een all risk verzekering. Mijn verzekeraar heeft voor schade een vast aantal schade bedrijven waar in geval van schade zaken mee gedaan wordt. Echter tegen bij betaling mag je zelf de schade hersteller kiezen. Deze optie heb ik ook gekozen.

Nu heb ik een barst in mijn voorruit, en bel de verzekring. In het keuze menu ruitschade hekozen en wordt in eens rechtstreeks doorvebonden met Autotaal glas. (hoezo zelf de schade hertseller kiezen?)
Autotaal glas moet volgens de verzekeraar de ruitvervangen, op mijn vraag of er dan een orginele Volvo ruit in komt wordt gezegt dat dit veels te duur is, zij kopen een ruit in voor 150 Euro bij de zelfde fabrikant waar Volvo zijn ruiten laten maken met de zelfde kwaliteir, een Volvo ruit zou 400 Euro kosten. Ze zouden het echter bij de verzekeraar na vragen of dit alsnog kon omdat ik bijbetaal voor om zelf de schade hersteller te junnen kiezen, een andere optie zou zijn dat ik zelf de 250 euro meerkosten zou betalen.

Vandaag is mijn ruit vervangen en er zit natuurlijk een ruit zinder Volvo embleem in. Nu blijven bij mij twee vragen hangen: Waarom betaal ik nog bij om zelf de schade hersteller te kunnen kiezen, en waarom kost een Volvo embleem in een ruit meer dan een ruit zelf?
Volvo V60 D6 PHEV 2013
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28595
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Jouw verhaal is voor mij de reden geweest om een verzekeraar te kiezen met een vrije keuze voor het herstel van ruitschade en plaatwerkschade.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024 ( in bestelling)
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

lint schreef: Jouw verhaal is voor mij de reden geweest om een verzekeraar te kiezen met een vrije keuze voor het herstel van ruitschade en plaatwerkschade.
En als je dan een keer schade hebt wordt je alsnog naar de goedkoopste hersteller gestuurd. Of je moet zelf het verschil maar bijbetalen. Net als TS. Of denk je dat jouw verzekeraar dat niet zal afdwingen?
Laatst gewijzigd door IkeV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28595
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik heb de autoverzekering via Volvo afgesloten dus ik hoop dat ik voor herstel van schade dat via de Volvodealer kan doen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024 ( in bestelling)
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

rare wereld tegenwoordig
Lang geleden dat ik schade had... toen kon je gewoon naar je spuiter van keuze gaan en daarna de rekening declareren
wie betaalt bepaalt dacht ik...
blijkbaar is winst maken van andermans geld veeeeeel belangrijker dan een goede relatie met de klant
geen wonder dat iecereen aan het zwerven is geslagen, ziekenfonds, energie, verzekeraars etc etc
tja ....
ben er zelf ook mee begonnen :whistle:
dus eigenlijk is t onze eigen schuld
moet ik nou deze topic aanvulling maar verwijderen??
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
ChrisMe
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 28.02.2015 - 12:23
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

evert65 schreef: rare wereld tegenwoordig
Lang geleden dat ik schade had... toen kon je gewoon naar je spuiter van keuze gaan en daarna de rekening declareren
wie betaalt bepaalt dacht ik...
blijkbaar is winst maken van andermans geld veeeeeel belangrijker dan een goede relatie met de klant
geen wonder dat iecereen aan het zwerven is geslagen, ziekenfonds, energie, verzekeraars etc etc
tja ....
ben er zelf ook mee begonnen :whistle:
dus eigenlijk is t onze eigen schuld
moet ik nou deze topic aanvulling maar verwijderen??
Dat heeft niet alleen met winst te maken. je kan nog steeds zelf verzekeringen kiezen, echter daar betaal je dan wel voor. Daar schuilt het probleem. Iedereen wil geen cent teveel uitgeven maar dan moet je ook de risico's dragen.
hij: XC60 D5 AWD Polestar, MY 2011, 250.000KM
zij: Mitsubishi Colt 1.5, 2005, 210.000KM
in het verleden onder andere:
144, C70, 850, V70XC
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28595
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Zo is het wel, alles heeft een prijs, ook verzekeringen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024 ( in bestelling)
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2277
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Ik ben bij Centraal beheer verzekerd en had laatst ook een ( zij )ruit om te vernieuwen, ik werd ook naar Carglas gestuurd. maar ik heb wel een originele Volvo ruit geëist, men deed daar niet moeilijk over.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21129
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Voor ramen ga ik naar de dealer. Alleen betaal ik dan 135 euro eigen risico. Maar die enkele keer vind ik dat niet erg en zelfs heeft de dealer dat bedrag met mij gedeeld.

Niks geen carglas of een andere prutser.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Is dit niet gewoon een kwestie van de voorwaarden van je verzekering goed lezen? Als daarin staat dat je bij schade zelf de hersteller mag kiezen, dan ga je gewoon naar de dealer. Staat er in de voorwaarden dat ruitschade buiten deze regeling valt of dat er dan een eigen risico geldt, dan is dat duidelijk. Staat er zo'n voorbehoud niet in, dan gewoon bij de Volvo dealer laten repareren en wijzen op de voorwaarden dat dit jouw goed recht is.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28595
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is helemaal waar maar helaas lezen de meeste mensen de voorwaarden pas als er schade is.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024 ( in bestelling)
Gebruikersavatar
Gerardf
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 30.12.2010 - 21:40
Locatie: Gooi

Ik heb ook gekozen dat ik zelf de schade hersteller mag kiezen, echter bij het melden van schade wordt je direct doorverbonden met Autotaal glas. Valt dus weinig te kiezen.
Volvo V60 D6 PHEV 2013
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28595
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is dan niet zo mooi of waren er de beruchte kleine letters in de voorwaarden?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024 ( in bestelling)
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Dan kies je toch gewoon een andere optie in het menu en meldt je dat je de ruitschade bij je dealer gaat laten repareren? Je moet je niet laten leiden door de kant die de verzekeraar je probeert op te sturen, maar waar je recht op hebt.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Ja, ik snap dat ook niet. Dat je telefonisch wordt doorverbonden naar Autotaal glas zegt toch niets over of je wel of niet recht hebt om zelf je hersteller te kiezen? Voorwaarden zijn leidend, niet de doorverbindservice van je verzekeraar.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2073
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Ik snap het inderdaad ook ff niet, je weet dat je vrij keus hebt, en accepteert (tenminste zo zal de verzekering dat interpreteren) 'meteen' de door het automatische keuze menu aangedragen hersteller, zonder persoonlijk iemand van je verzekering te spreken.
Je probeert bij die hersteller (die jouw verzekeringsvoorwaarden m.i. niet zal kennen) nog een Volvo-ruit te bedingen (waarvoor je in mijn optiek bij je verzekeraar moet zijn) en zonder zeker te weten of dat lukt laat je je auto toch achter, toch? Ik vraag me dan inderdaad af waarom je voor vrij keus van schadehersteller betaald....
Het draait bij de keuze van hersteller naar mijn ervaring/bij onze verzekering om de vergoeding van het eigen risico, geen eigen risico bij de voorkeurs hersteller van de verzekering, wel bij afwijkende keus. Een beetje afhankelijk van het totale schadebedrag is daar met een andere hersteller (bv Volvo-dealer) wel over te praten en een afspraak over te maken. Ook bij een niet 'vrije keus' in hersteller, althans dat is mijn ervaring.

Mbt het logo, als ik het goed heb plakt Volvo de ruiten met andere, betere lijm, zodat de voorruit bijdraagt aan de sterkte van de auto. Of Volvo-voorruiten daarvoor ook betere sterkte eigenschappen hebben weet ik niet zeker, ik meende van wel, Volvo meldt het iig ook. Maar zonder die specifieke Volvo-lijm lijkt een sterkere ruit mij in ieder geval niet nodig...
Dus wellicht dat er, buiten het mogelijke inkoop-voordeel dat autototaal-glas heeft op het grotere aantal ruiten zonder embleem, toch iets andere eigenschappen vastzitten aan de Volvo-logos.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”