Hallo,
Ik heb sinds een dag een Volvo V50 uit maart 2011. Volgens mij heb ik dan een MY2011, correct?
Wagen is echt fantastisch!
Ik heb echter een vraagje over het audio systeem. Er zit een high-performance audio set in. En in de armsteun de bekende USB ingang.
Welke USB hub ik er ook in probeer.... geen enkel USB stickie wordt dan nog herkend. Ik kan wel gewoon m'n telefoon opladen, dat werkt wel. Hij snap echter niets meer van de dataverbinding.
Is dit een firmware dingetje? Ik heb alleen de opties CD, AUX, USB in het MODE menu. Zou fijn zijn als A2DP Bluetooth ook zou kunnen werken...
Iemand enig idee...
Alvast bedankt.
Germen.
V50 MY2011 HighPerformance Sound + usb hub?
-
- Starter
- Contacteer:
- eelkeblok
- 1st Gear member
- Contacteer:
Usb hub? Waarvoor gebruik je die dan? Ik kan me heel goed voorstellen dat de programmatuur niet overweg kan met meer dan 1 usb apparaat aangesloten. Want welke moet hij dan gebruiken?
A2dp ging het laatst nog over hier op het forum, Volvotech biedt een apparaatje aan om je aux-aansluiting om te bouwen (universele gizmo kan ook, maar minder fraai; lelijke puist in je armsteun en gedonder met batterijen opladen). Ik had zelf ook de hoop dat a2dp met een software-update toe te voegen is (ik heb ook net een MY2011 gekocht), omdat MY 2012 het wel heeft, maar tot nu toe geen succes. Ik heb ook bij de Volvo-dealer nagevraagd en die gaf aan dat het niet mogelijk was (maar zolang ik niet met een techneut heb gesproken blijven dat soort dingen knagen).
A2dp ging het laatst nog over hier op het forum, Volvotech biedt een apparaatje aan om je aux-aansluiting om te bouwen (universele gizmo kan ook, maar minder fraai; lelijke puist in je armsteun en gedonder met batterijen opladen). Ik had zelf ook de hoop dat a2dp met een software-update toe te voegen is (ik heb ook net een MY2011 gekocht), omdat MY 2012 het wel heeft, maar tot nu toe geen succes. Ik heb ook bij de Volvo-dealer nagevraagd en die gaf aan dat het niet mogelijk was (maar zolang ik niet met een techneut heb gesproken blijven dat soort dingen knagen).
Voorsteltopic
2011 Volvo V50 2.0 Sport
2004 Mini Cooper Chili
2002 Mini Cooper Chili
2006 Mini Cooper Checkmate
1991 Mini Cooper 1300
2011 Volvo V50 2.0 Sport
2004 Mini Cooper Chili
2002 Mini Cooper Chili
1991 Mini Cooper 1300
-
- Starter
- Contacteer:
Ik zag ergens op het forum dat je dan kan kiezen welk USB device je wilt gebruiken, maar dat zal dan wel een latere versie van de audio software zijn.eelkeblok schreef: Usb hub? Waarvoor gebruik je die dan? Ik kan me heel goed voorstellen dat de programmatuur niet overweg kan met meer dan 1 usb apparaat aangesloten. Want welke moet hij dan gebruiken?
Maar, bedankt voor je tip mbt de A2DP en VolvoTech, dat apparaatje ziet er goed uit...
Germen.
Laatst gewijzigd door wiz op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
USB stick in de V50 is nogal gevoelig voor disk format en betsands indelingen etc.
USB Disk FAT32 formatteren. (probeer dit niet eens op een mac/apple, de auto gaat het niet accepteren, evt vriendje zoeken met een PC in zo'n geval!)
Begin even met beschaafde disk omvang, 8 of 16gb, meer maar niet.
Zet 'm nog even niet te vol, ding gaat indexeren bij aankoppeling en kan daardoor lang duren.
Aux2A2DP is perfecte oplossing om muziek te streamen van een willekeurige smartphone. Hoge kwaliteit, altijd beschikbaar en weggwerkt.
Tis fraaier dan op de foto trouwens, er zit een keurig doosje omheen tegenwoordig
USB Disk FAT32 formatteren. (probeer dit niet eens op een mac/apple, de auto gaat het niet accepteren, evt vriendje zoeken met een PC in zo'n geval!)
Begin even met beschaafde disk omvang, 8 of 16gb, meer maar niet.
Zet 'm nog even niet te vol, ding gaat indexeren bij aankoppeling en kan daardoor lang duren.
Aux2A2DP is perfecte oplossing om muziek te streamen van een willekeurige smartphone. Hoge kwaliteit, altijd beschikbaar en weggwerkt.
Tis fraaier dan op de foto trouwens, er zit een keurig doosje omheen tegenwoordig

Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- eelkeblok
- 1st Gear member
- Contacteer:
Het enige dat een native oplossing nog zou toevoegen is bediening vanaf het stuur. Volvotech, kun jij met zekerheid zeggen dat een MY2011 V50 met BT telefoon-koppeling niet softwarematig is uit te rusten met A2DP? Is er fysiek andere BT-hardware voor nodig?
Voorsteltopic
2011 Volvo V50 2.0 Sport
2004 Mini Cooper Chili
2002 Mini Cooper Chili
1991 Mini Cooper 1300
2011 Volvo V50 2.0 Sport
2004 Mini Cooper Chili
2002 Mini Cooper Chili
1991 Mini Cooper 1300
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ja is andere hoofdmodule als er BT audio streaming in zit, je BT telefoon is losse en andere module, helaasss 

www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- Starter
- Contacteer:
Bedankt allemaal.VolvoTech schreef: Ja is andere hoofdmodule als er BT audio streaming in zit, je BT telefoon is losse en andere module, helaasss![]()
Ik heb het al helemaal geschoten. Ik ga voor een Aux2A2DP oplossing.
Germen.
- eelkeblok
- 1st Gear member
- Contacteer:
Behalve voor jou natuurlijkhelaasss

Voorsteltopic
2011 Volvo V50 2.0 Sport
2004 Mini Cooper Chili
2002 Mini Cooper Chili
1991 Mini Cooper 1300
2011 Volvo V50 2.0 Sport
2004 Mini Cooper Chili
2002 Mini Cooper Chili
1991 Mini Cooper 1300
- Arnie82
- 2nd Gear member
Goede keuze... Ben er erg tevreden over!wiz schreef:Bedankt allemaal.VolvoTech schreef: Ja is andere hoofdmodule als er BT audio streaming in zit, je BT telefoon is losse en andere module, helaasss![]()
Ik heb het al helemaal geschoten. Ik ga voor een Aux2A2DP oplossing.
Germen.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey
-
- Starter
- Contacteer:
Gisteren bij VolvoTech op bezoek geweest, en daar is de Aux2A2DP ingebouwd.
Perfect geregeld. Naast de inbouw van de audio zijn er nog wat extra stroompunten aangelegd voor mijn telefoon (dubbele usb achter de console) en voor mijn DashCam onder de spiegel.
Allemaal zeer professioneel en snel, onder het genot van een heerlijke kop koffie.
En over de Aux2A2DP module.... Geweldig geluid!!! Echt een aanrader voor iedereen die BT audio wil kunnen streamen...
VolvoTech bedankt!
Perfect geregeld. Naast de inbouw van de audio zijn er nog wat extra stroompunten aangelegd voor mijn telefoon (dubbele usb achter de console) en voor mijn DashCam onder de spiegel.
Allemaal zeer professioneel en snel, onder het genot van een heerlijke kop koffie.
En over de Aux2A2DP module.... Geweldig geluid!!! Echt een aanrader voor iedereen die BT audio wil kunnen streamen...
VolvoTech bedankt!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Klant blij, wij blij.

www.volvotech.eu
www.volvotech.eu