Is elektrisch en lost zodra ik de koppeling op laat komen....met dank aan de nieuwe technologie.
Sleepkabel om de boom en gassen maar
Het blijkt dan toch je voor niet al te veel banden kunt kopen maar die gaan dan toch naar verloop van tijd lawaai geven.
Wat is de besparing geweest nu je voor dit type band hebt gekozen?
ruuds70 schreef:
Van die Bart niks meer vernomen hier, eerst een hoop kabaal en nu alle rust, de rust van een Michelin Primacy 3 zullen we maar zeggen.
Hier bij mij ook net verse primacy's 3
mooi prijsje ook 62/per stuk.
Na mijn energie's, die toch wat zachtere wangen hebben nu dus weer primacy's top veel mee gereden.
Ik rij overigens 16inch met vrij smalle banden nml 205.
Als ik de topic starter ging ik terug met die dingen
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
Standaard stond de V70 op Michelins, en deze bij vervanging aangehouden;
blijkbaar heb ik nu 2x Primacy HP en 2x Primacy 3. Geen idee wat het verschil is - iemand?
zomer: 225/50 R17 98W Michelin Primacy HP en Primacy 3
Winter: 225/50 R17 98V Continental Wintercontact TS 850
De winter Conti's bevallen erg goed, na eerder mindere ervaringen met Dunlop 4D
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Raar hoor, TS plaatst hier een niet onderbouwd negatief verhaal over Michenlin en komt er vervolgens niet meer op terug, terwijl hij in elk geval op 6/1/'16 nog online is geweest...
Oceanracer schreef:
Raar hoor, TS plaatst hier een niet onderbouwd negatief verhaal over Michenlin en komt er vervolgens niet meer op terug, terwijl hij in elk geval op 6/1/'16 nog online is geweest...
+1 ik heb louter goede ervaringen met Michelin en op basis daarvan is het zowel winter als zomer mijn eerste keus, ondanks dat ze meestal de meest kostbare zijn uit de verschillende optie's
Hier ook enkel goede ervaringen met Michelin, zomer en winter, op beide Volvo's uit mijn onderschrift.
Dat kostbaar is maar net hoe je het bekijkt, onze Mchelin Latitude Tour HP banden zijn na net geen 80.000km (79.780 km om 'precies’ te zijn) nog steeds niet op, gaan er vermoedelijk de 100k km mee halen. Dus op't moment van aanschaf wellicht niet de goedkoopste, maar per km valt dat alleszins mee.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Jers3n schreef:
Dat kostbaar is maar net hoe je het bekijkt, onze Mchelin Latitude Tour HP banden zijn na net geen 80.000km (79.780 km om 'precies’ te zijn) nog steeds niet op, gaan er vermoedelijk de 100k km mee halen. Dus op't moment van aanschaf wellicht niet de goedkoopste, maar per km valt dat alleszins mee.
Jers3n: Zelfde banden als jij onder mijn XC90. Al 50K mee gereden en zeker nog 4-5mm. over....
Ze zouden alleen wel iets strakker mogen sturen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Weet ik, maar het valt iedere keer weer op als ik de wintervelgen met de Continentals weer op leg. Ik moet dan iets minder insturen anders snijd ik de bocht af, in het voorjaar is het iedere keer andersom...
Ik kies bewust een comfortabele band met een lange levensduur. Anders had ik er wel Pirelli's of zo onder gelegd. Maar een beetje meer scherpte zou op zich wel prettig zijn.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
@ Gouwe; hebben winter en zomer dan wel dezelfde afmetingen dan?
Het minder ver insturen zou ik eerder wijten aan een bv. een smallere band oid.
Onze XC is per definitie natuurlijk geen bochten ridder, en ik ervaar 'zulke klachten' niet hoor. Maar wij hebben dan ook iets kleinere wielen/banden met waarschijnlijk een mindere wanghoogte van de band dan op een XC90. Ik vind de Latitude Tour HP's (215/60r17) prima en strak genoeg sturen, zeker op hogere snelheden, en ervaar ook geen noemenswaardig verschil met de winterset (Michelin Alpin 4), nu is die bij ons met 215/65r16 niet zo afwijkend tov de zomerset.
Ook met 17" Dunlop winterbanden (3D, zaten er met 2 à3 mm profiel op bij aanschaf) of 16" Continental (wintercontact, tweedehands), beide in zelfde maten als bovenstaand, heb ik nooit het idee gehad dat ik anders moest sturen om bv. de bocht niet af te hoeven snijden. Wel zijn de Michelins aanzienlijk stiller en slijtvaster.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
lint schreef:
Michelin banden zijn comfortabele banden, voor scherper sturen kan een sportversie overwegen.
Ik heb de latittude sport met hetzelfde profiel van de pilot sport2 versie in 235/55/19 en die zijn snaarstrak qua wegligging.
Nu 3 seizoenen mee gereden en denk dat komend seizoen de laatste is, ongeveer 15k per seizoen.
Jers3n schreef:
@ Gouwe; hebben winter en zomer dan wel dezelfde afmetingen dan?
Het minder ver insturen zou ik eerder wijten aan een bv. een smallere band oid.
Zie mijn onderschrift.... Beide 18 inch dus met beide zelfde bandenmaat 235/65/18.
Zelfs mijn vrouw merkt het verschil. De Conti's sturen wat directer.
Ik zeg dus niet dat de Michelin's niet goed zijn (ik wil ook zeker niet anders), maar de combi tussen het confort + duurzaamheid van de Michelin (heb destijds daarom bewust gekozen voor de Tour en niet de Sport versie) i.c.m. het directere sturen van de Conti's zou nog mooier zijn.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Ik kan de pilot supersport dan van harte aanraden. Echt een superband. Super grip, zowel droog als regen, zeer goede stabiliteit en stuurprecisie, en geloof het of niet, ze zitten op een haar na 70.000 km onder mijn auto (V70 D5 van 1600 kg). Heb ze er net onder vandaan gehaald omdat de grip in nat echt slechter wordt in dit jaargetijde en de winterbanden erop. 70.000 km is dus de daadwerkelijk deerden afstand met deze banden!
Deze banden hebben 2 nadelen: ze maken ietsje meer afrolgeluid dan de allerbeste banden op dat vlak, en bij scherp sturen schuiven ze wat sneller weg over de wang (knoepend geluid).
De fout die mensen maken is een band kopen en dan gaan foeteren dat het niet is wat ze willen. elke band is een combi van (zo veel mogelijk) goede eigenschappen, omdat vele van deze eigenschappen elkaar tegenpolen zijn (bijvoorbeeld grip versus slijtage, rolweerstand versus afremmen enz) zal het NOOIT lukken de band te maken die alles kan, wel de (voor jou) zo ideaal mogelijk.
Wat jij moet doen is EERST bepalen waar je naar op zoek bent, dus comfort, grip rolweerstand geluidsarm , draaglast, snelheid enzovoorts DAN ga je opzoek naar een band die daar het beste in past. Als ja dat doet zal je met een beter gevoel achter het stuur zitten en je irritatiegrens zal lager zijn, immers het is je bekend WAAROM de band zich zo gedraagt. Je weet een kleine irri wordt HEEL groot na 2000 uur,
Hmm ik begin me nu echt ff achter de oren te krabben, kijk ik weet dat Michelin geen panenkoeken-tent is, maar het commentaar over die PM3 blijft zich maar opstapelen en waar rook is. Conti is sowieso goed die Duitsers zal je niet zo gauw op missers betrappen en feit is evenwel dat de een na de andere A-fabrikant overstapt op ze. Dat moet wel een goed product zijn of anders moet die Account Manager naar Wall Street.