Dpf verwijderen v50 2.0d
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
In NL lezen ze hem uit, geeft het uitlaatgebeuren geen storing is een ouderwetse roetmeting niet nodig. Geeft hij wel een storing dan moet er een roetmeting in de uitlaat gedaan gaan worden en dan het dus goed kunnen dat je het bokje bent zeg maar.
Alles hangt dus af van de hokus pocus met de software.
Alles hangt dus af van de hokus pocus met de software.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14.06.2015 - 01:14
Inmiddels ben ik er wel uit dat het vrijwel zeker volvotune wordt.
Ik ga liever aan een volvo specialist dan een alleskunner, en voor lagere prijzen moet ik weer verder rijden + meer slechte verhalen.
Nog een beetje contact hebben of Dennis gelijk nog wat andere zaken kan doen, en dan denk ik een afspraak maken als de prijs daarvoor ook redelijk is.
Vandaag overigens maar preventief wat olie af laten tappen.
Niet meegekregen hoe veel het precies was, maar de olie lag dik boven max toen ik deze vandaag controleerde.
Grappig, bel ik de volvo dealer "Ja hij moet hier eerst een uur stil staan zodat hij kan afkoelen, en dan doen we het gewoon via de plug want bovenlangs duurt een uur voor 1 liter. Moet er waarschijnlijk wel een hoop olie bij, en natuurlijk een nieuwe ring, reken maar op €45"
Naar een turkse garage om de hoek van mijn werk gereden (waar ik was toen ik de dealer belde) die door een ANWB meneer was aangeraden bij mijn laatste hulpvraag bij de V40, 10 minuten laten staan zodat de olie goed kon zakken, en toen had ie er binnen 3 minuten minimaal 0,5 liter uit (het was tussen 0,5 en 1 liter) en ik hoefde niets af te tikken.
Dit wat bovenlangs, met zo'n vacuüm apparaat wat er duidelijk speciaal voor bedoeld was.
Dealers...
Trouwens dat APK gedoe dat ze hem uitlezen, is dat niet eens in de zo veel jaar dat ze naar de uitstoot kijken?
Ik moest met mijn 1e V40 diesel bij de dealer namelijk een roetmeting hebben, dit wisten ze ook al vantevoren, maar de vorige heb ik bij Van Abeelen laten keuren, en die werd nog uitgelezen nog gemeten. De voorgaande APK's met mijn 1e diesel heb ik volgens mij ook geen rekeningen voor roetmeting gehad...
Ik ga liever aan een volvo specialist dan een alleskunner, en voor lagere prijzen moet ik weer verder rijden + meer slechte verhalen.
Nog een beetje contact hebben of Dennis gelijk nog wat andere zaken kan doen, en dan denk ik een afspraak maken als de prijs daarvoor ook redelijk is.
Vandaag overigens maar preventief wat olie af laten tappen.
Niet meegekregen hoe veel het precies was, maar de olie lag dik boven max toen ik deze vandaag controleerde.
Grappig, bel ik de volvo dealer "Ja hij moet hier eerst een uur stil staan zodat hij kan afkoelen, en dan doen we het gewoon via de plug want bovenlangs duurt een uur voor 1 liter. Moet er waarschijnlijk wel een hoop olie bij, en natuurlijk een nieuwe ring, reken maar op €45"
Naar een turkse garage om de hoek van mijn werk gereden (waar ik was toen ik de dealer belde) die door een ANWB meneer was aangeraden bij mijn laatste hulpvraag bij de V40, 10 minuten laten staan zodat de olie goed kon zakken, en toen had ie er binnen 3 minuten minimaal 0,5 liter uit (het was tussen 0,5 en 1 liter) en ik hoefde niets af te tikken.
Dit wat bovenlangs, met zo'n vacuüm apparaat wat er duidelijk speciaal voor bedoeld was.
Dealers...
Trouwens dat APK gedoe dat ze hem uitlezen, is dat niet eens in de zo veel jaar dat ze naar de uitstoot kijken?
Ik moest met mijn 1e V40 diesel bij de dealer namelijk een roetmeting hebben, dit wisten ze ook al vantevoren, maar de vorige heb ik bij Van Abeelen laten keuren, en die werd nog uitgelezen nog gemeten. De voorgaande APK's met mijn 1e diesel heb ik volgens mij ook geen rekeningen voor roetmeting gehad...
Laatst gewijzigd door V3lv3TV50 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Diesel is elk jaar, bij de APK.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 04.01.2015 - 11:40
- Locatie: Hasselt
Ik laat mijn garage gaan en zorg dat hij goed op temp. issuban schreef: @ dirkp Wat ik niet begrijp is hoe je door de autokeuring geraakt zonder dpf,de uitstoot is toch niet meer conform tgv origineel?
Dirk
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Mijn wagen is aangepakt door volvotune, en ze hebben met de apk ook de roetmeting gedaan.
Daar kwam hij zonder problemen doorheen.
Tegenwoordig is het inderdaad uitlezen, bij geen problemen is het goed.
De APK was om 15.30 uur, en ik had de hele dag gewoon gereden (het is een lesauto), dus lekker warm.
Als een diesel gebruikt wordt waarvoor hij is gebouwd (kilometervreter) heeft hij dat roetfilter echt niet nodig.
Het gaat juist om die kleine pokkestukjes wat funest is voor de tegenwoordige diesels, komt niet op temperatuur, en kan ook dan het regeneratieproces niet afmaken, waardoor er diesel in de carterolie stroomt, met alle kwade gevolgen (op hol slaan etc)
Daar kwam hij zonder problemen doorheen.
Tegenwoordig is het inderdaad uitlezen, bij geen problemen is het goed.
De APK was om 15.30 uur, en ik had de hele dag gewoon gereden (het is een lesauto), dus lekker warm.
Als een diesel gebruikt wordt waarvoor hij is gebouwd (kilometervreter) heeft hij dat roetfilter echt niet nodig.
Het gaat juist om die kleine pokkestukjes wat funest is voor de tegenwoordige diesels, komt niet op temperatuur, en kan ook dan het regeneratieproces niet afmaken, waardoor er diesel in de carterolie stroomt, met alle kwade gevolgen (op hol slaan etc)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 17.08.2014 - 15:30
Goed bevallen? Merk je direct verbetering van rij-eigenschappen?V3lv3TV50 schreef: Dinsdag een afspraak bij volvotune/volvoservice ☺
Heb zelf ook problemen met mijn V50 2.0D: te hoog oliepijl, zeer veel regenereren met hoog verbruik, schokkerig rijgedrag. Uitlezen bij dealer toont geen oorzaak. Ik ben bang dat mijn dealer me gaat adviseren het ene na het andere (dure) onderdeel te vervangen, wat mogelijk niets gaat helpen..
Dus ik overweeg ook door volvotune de roetfilter te laten verwijderen en uit te laten programmeren. Wat ik me afvraag.. als ik daarna voor onderhoud weer eens naar mijn dealer ga en die zet de nieuwste software er weer op.. krijg ik dan weer allerlei meldingen op mn dashboard?
Volvo V50 2.0D - Edition I - MY08
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 04.01.2015 - 11:40
- Locatie: Hasselt
Ik heb gezegd dat er geen software updat in mag omdat de auto getuned is. Gewoon melden.elmark schreef: Wat ik me afvraag.. als ik daarna voor onderhoud weer eens naar mijn dealer ga en die zet de nieuwste software er weer op.. krijg ik dan weer allerlei meldingen op mn dashboard?
Dirk
- RSV50
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 13.03.2015 - 16:10
Over milieuvriendelijk gesproken: mijn V50 uit 2006 heeft een nieuwe motor gekregen als gevolg van schade door het hele roetfiltersysteem gedoe. Inderdaad blijft het regeneratieproces doorlopen met als je er niet goed op let, het motoroliepeil blijft stijgen en uiteindelijk ontbranding in het carter plaatsvindt. De motor slaat op hol en...einde verhaal. Toen ik de auto kocht zat de nieuwe motor er al in en dat was de reden van aanschaf. Dat een reguliere volvogarage ook niet thuis blijkt te zijn in stijgende oliepeilen, blijkt wel uit het advies dat ik kreeg om de verstuiver te vervangen. Die konden wel eens gaan lekken boven 150.000 km. Een verstuiver kost 250 ex btw per stuk. tel uit je winst en achteraf geen goed advies...
Uiteindelijk ben ik 11 keer bij de garage geweest, waarvan 1 bij volvotune. Obbe constateerde dat het regeneratieproces idd door bleef lopen, en iedere keer opnieuw begint na starten. Gevolg: hoog brandstof verbruik 1:14 en onregelmatig lopen. Overigens had ik de inhoud vh roetfilter al laten verwijderen. Na de behandeling bij volvotune (Obbe's update van de originele software) loopt de V50 gemiddeld 1:18 en heb ik zelfs 1:24 gehaald (400 km @ 100 km/h).
Uiteindelijk ben ik 11 keer bij de garage geweest, waarvan 1 bij volvotune. Obbe constateerde dat het regeneratieproces idd door bleef lopen, en iedere keer opnieuw begint na starten. Gevolg: hoog brandstof verbruik 1:14 en onregelmatig lopen. Overigens had ik de inhoud vh roetfilter al laten verwijderen. Na de behandeling bij volvotune (Obbe's update van de originele software) loopt de V50 gemiddeld 1:18 en heb ik zelfs 1:24 gehaald (400 km @ 100 km/h).
Volvo V50 2.0d Edition II - 2006 - (engine 2008) - Full Options - Eco-Power-Tune - R design 17"
Saab 900 cabrio - 1990 - USA
Saab 9-5 Linear 2.2d - 2002 - 405.000 km
Saab 900 2.0 - 1998
Volvo 480es 1.7 - 1985
spritmonitor: spritmonitor
Saab 900 cabrio - 1990 - USA
Saab 9-5 Linear 2.2d - 2002 - 405.000 km
Saab 900 2.0 - 1998
Volvo 480es 1.7 - 1985
spritmonitor: spritmonitor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14.06.2015 - 01:14
We zijn nu bijna een week verder sinds volvotune.
Het DPF er uit en EGR ben ik zeer tevreden over, schokkerig rijgedrag is weg, en het verbruik blijft stabiel.
Terplekke besloten het einde van de dag af te wachten en dan toch maar gelijk tuning er bij te doen.
Uiteindelijk moet ik zeggen dat ik hier geen groot verschil merk.
Het gemiddeld verbruik is wel omhoog gegaan (5,8l/100km vóór verwijdering DPF en tuning, 6,0l/100km erna) terwijl we nogsteeds heel erg rustig rijden, om het als een soort sport laag te houden.
Het kan een ilusie zijn, maar af en toe heb ik het gevoel dat simpelweg meer diesel ingespoten wordt, 125 op cruise control zit ie rond 6,3l/100km wat mij enigszins hoog lijk, en ook zeker hoger dan vóór de procedure (5,5 wanneer niet geregenereerd werd).
Stationair toerental lijkt ook hoger te zijn dan voorheen.
Nu weet ik dat er ook ergens bij cylinder 4 langzaam wat diesel doorlekt, dus het kan net zo goed daar aan liggen (zouden rubbertjes moeten zijn, retour van 4 zweet ook).
Komend weekend een tripje zweden, dan oordelen we meer
Hij rijd wel erg lekker, nog veel lekkerder nu ik me geen zorgen meer hoef te maken over stijgend oliepijl!
Na zweden zijn de voorste remmen aan vervanging toe.
Waarschijnlijk ATE powerdiscs met "keramische" blokken (had ik ook op de V40 die de vangrail in is gevolgen), alleen nog ff zoeken hier op het forum hoe dat bij de V50 in elkaar zit.
Alleen is me nog niet duidelijk welke van de 3 maten remschijven ik heb...
Het DPF er uit en EGR ben ik zeer tevreden over, schokkerig rijgedrag is weg, en het verbruik blijft stabiel.
Terplekke besloten het einde van de dag af te wachten en dan toch maar gelijk tuning er bij te doen.
Uiteindelijk moet ik zeggen dat ik hier geen groot verschil merk.
Het gemiddeld verbruik is wel omhoog gegaan (5,8l/100km vóór verwijdering DPF en tuning, 6,0l/100km erna) terwijl we nogsteeds heel erg rustig rijden, om het als een soort sport laag te houden.
Het kan een ilusie zijn, maar af en toe heb ik het gevoel dat simpelweg meer diesel ingespoten wordt, 125 op cruise control zit ie rond 6,3l/100km wat mij enigszins hoog lijk, en ook zeker hoger dan vóór de procedure (5,5 wanneer niet geregenereerd werd).
Stationair toerental lijkt ook hoger te zijn dan voorheen.
Nu weet ik dat er ook ergens bij cylinder 4 langzaam wat diesel doorlekt, dus het kan net zo goed daar aan liggen (zouden rubbertjes moeten zijn, retour van 4 zweet ook).
Komend weekend een tripje zweden, dan oordelen we meer

Hij rijd wel erg lekker, nog veel lekkerder nu ik me geen zorgen meer hoef te maken over stijgend oliepijl!

Na zweden zijn de voorste remmen aan vervanging toe.
Waarschijnlijk ATE powerdiscs met "keramische" blokken (had ik ook op de V40 die de vangrail in is gevolgen), alleen nog ff zoeken hier op het forum hoe dat bij de V50 in elkaar zit.
Alleen is me nog niet duidelijk welke van de 3 maten remschijven ik heb...
Laatst gewijzigd door V3lv3TV50 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Zo toch overwegen om andere remschijven en blokken te nemenV3lv3TV50 schreef: Na zweden zijn de voorste remmen aan vervanging toe.
Waarschijnlijk ATE powerdiscs met "keramische" blokken (had ik ook op de V40 die de vangrail in is gevolgen), alleen nog ff zoeken hier op het forum hoe dat bij de V50 in elkaar zit.
Alleen is me nog niet duidelijk welke van de 3 maten remschijven ik heb...


V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14.06.2015 - 01:14
De remden prima, alleen de banden hadden weinig grip 
Ik week uit voor een ree midden in de nacht, kleine slinger beweging was geen houden meer aan, hadden de remmen niets mee te maken
Wat altijd tevreden over de ATE schijven, collega had ze ook op zijn Ibiza FR en reed altijd als een mongool.
Blokjes waren toen red stuff van EBC maar wil denk ik toch naar wat anders kijken.
Nog op kenteken nog op chassis nummer kom ik er trouwens achter welke maat schijven ik heb, is dat normaal bij de V50...? Moet ze dus echt gaan opmeten...

Ik week uit voor een ree midden in de nacht, kleine slinger beweging was geen houden meer aan, hadden de remmen niets mee te maken

Wat altijd tevreden over de ATE schijven, collega had ze ook op zijn Ibiza FR en reed altijd als een mongool.
Blokjes waren toen red stuff van EBC maar wil denk ik toch naar wat anders kijken.
Nog op kenteken nog op chassis nummer kom ik er trouwens achter welke maat schijven ik heb, is dat normaal bij de V50...? Moet ze dus echt gaan opmeten...
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1165
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Je hebt in elk geval geen 320 mm die zitten alleen op de D5.V3lv3TV50 schreef: Nog op kenteken nog op chassis nummer kom ik er trouwens achter welke maat schijven ik heb, is dat normaal bij de V50...? Moet ze dus echt gaan opmeten...
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14.06.2015 - 01:14
Volgens de dealer dus wel
Maargoed, die kwam aanzetten met 16" en dat dat echt wel de diameter van de remschijf was.
Toen ik hem heel dwaas bleef aankijken ging ie ff rekenen en vond meer dan 40cm toch ook wel wat groot...
Naar het magazijn gegaan en terug gekomen met de mededeling dat het 32cm is.
Nou, als ik de duimstok er naast houd lijkt het toch verdacht veel op 28cm...
Moet alleen nog wat zekerder meten want ik zou liever hebben dat het 30cm is
Ik verlies echt meer en meer vertrouwen in de dealer in Breda...
Toch briljant dat je alleen zekerheid kunt krijgen wat je moet bestellen door het originele deel op te meten.

Maargoed, die kwam aanzetten met 16" en dat dat echt wel de diameter van de remschijf was.
Toen ik hem heel dwaas bleef aankijken ging ie ff rekenen en vond meer dan 40cm toch ook wel wat groot...
Naar het magazijn gegaan en terug gekomen met de mededeling dat het 32cm is.
Nou, als ik de duimstok er naast houd lijkt het toch verdacht veel op 28cm...
Moet alleen nog wat zekerder meten want ik zou liever hebben dat het 30cm is

Ik verlies echt meer en meer vertrouwen in de dealer in Breda...
Toch briljant dat je alleen zekerheid kunt krijgen wat je moet bestellen door het originele deel op te meten.
Laatst gewijzigd door V3lv3TV50 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1165
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Nou je hebt:
Remschijf tbv vóóras C70 (06-), C30 (07-), S40 (04-), V50 (04-). tbv 15" (schijfdiameter = 278mm) remschijven.
Remschijf tbv vóóras C70 (06-), C30 (07-), S40 (04-), V50 (04-). tbv 16" (schijfdiameter = 300mm) remschijven.
Remschijf tbv vóóras S40 (05-), V50 (05-), C70 (06-), C30 (07-). tbv 16,5" (schijfdiameter = 320mm) remschijven.
Remschijf tbv vóóras C70 (06-), C30 (07-), S40 (04-), V50 (04-). tbv 15" (schijfdiameter = 278mm) remschijven.
Remschijf tbv vóóras C70 (06-), C30 (07-), S40 (04-), V50 (04-). tbv 16" (schijfdiameter = 300mm) remschijven.
Remschijf tbv vóóras S40 (05-), V50 (05-), C70 (06-), C30 (07-). tbv 16,5" (schijfdiameter = 320mm) remschijven.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 17.08.2014 - 15:30
Kun je nog eens je ervaring vertellen mbt het verbruik. Nog steeds iets hoger dan voor de ingreep bij volvotune/volvoservice ?V3lv3TV50 schreef: We zijn nu bijna een week verder sinds volvotune.
Het DPF er uit en EGR ben ik zeer tevreden over, schokkerig rijgedrag is weg, en het verbruik blijft stabiel.
Terplekke besloten het einde van de dag af te wachten en dan toch maar gelijk tuning er bij te doen.
Uiteindelijk moet ik zeggen dat ik hier geen groot verschil merk.
Het gemiddeld verbruik is wel omhoog gegaan (5,8l/100km vóór verwijdering DPF en tuning, 6,0l/100km erna) terwijl we nogsteeds heel erg rustig rijden, om het als een soort sport laag te houden.
Het kan een ilusie zijn, maar af en toe heb ik het gevoel dat simpelweg meer diesel ingespoten wordt, 125 op cruise control zit ie rond 6,3l/100km wat mij enigszins hoog lijk, en ook zeker hoger dan vóór de procedure (5,5 wanneer niet geregenereerd werd).
Stationair toerental lijkt ook hoger te zijn dan voorheen.
Nu weet ik dat er ook ergens bij cylinder 4 langzaam wat diesel doorlekt, dus het kan net zo goed daar aan liggen (zouden rubbertjes moeten zijn, retour van 4 zweet ook).
Komend weekend een tripje zweden, dan oordelen we meer
Hij rijd wel erg lekker, nog veel lekkerder nu ik me geen zorgen meer hoef te maken over stijgend oliepijl!
(...)
Volvo V50 2.0D - Edition I - MY08
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Olie aftappen omdat hij boven peil ( en niet pijl ) staat?V3lv3TV50 schreef: Vandaag overigens maar preventief wat olie af laten tappen.
Niet meegekregen hoe veel het precies was, maar de olie lag dik boven max toen ik deze vandaag controleerde.
Grappig, bel ik de volvo dealer "Ja hij moet hier eerst een uur stil staan zodat hij kan afkoelen, en dan doen we het gewoon via de plug want bovenlangs duurt een uur voor 1 liter. Moet er waarschijnlijk wel een hoop olie bij, en natuurlijk een nieuwe ring, reken maar op €45"
Naar een turkse garage om de hoek van mijn werk gereden (waar ik was toen ik de dealer belde) die door een ANWB meneer was aangeraden bij mijn laatste hulpvraag bij de V40, 10 minuten laten staan zodat de olie goed kon zakken, en toen had ie er binnen 3 minuten minimaal 0,5 liter uit (het was tussen 0,5 en 1 liter) en ik hoefde niets af te tikken.
Dit wat bovenlangs, met zo'n vacuüm apparaat wat er duidelijk speciaal voor bedoeld was.
Je gaat dus olie aftappen waardoor je met vervuilde en dieselolie verdunde motorolie blijft rijden.
Goed voor je motor en maar klagen als de motor in puin draait. Dan is het weer zo'n rottige PSA motor.
Vervuilde zooi er helemaal uit en verse olie er in.
V3lv3TV50 schreef:Trouwens dat APK gedoe dat ze hem uitlezen, is dat niet eens in de zo veel jaar dat ze naar de uitstoot kijken?
Ik moest met mijn 1e V40 diesel bij de dealer namelijk een roetmeting hebben, dit wisten ze ook al vantevoren, maar de vorige heb ik bij Van Abeelen laten keuren, en die werd nog uitgelezen nog gemeten. De voorgaande APK's met mijn 1e diesel heb ik volgens mij ook geen rekeningen voor roetmeting gehad...
Het is inderdaad uitlezen en bij twijfel roetmeting.V70/2.4D/2003 schreef: In NL lezen ze hem uit, geeft het uitlaatgebeuren geen storing is een ouderwetse roetmeting niet nodig. Geeft hij wel een storing dan moet er een roetmeting in de uitlaat gedaan gaan worden en dan het dus goed kunnen dat je het bokje bent zeg maar.
Alles hangt dus af van de hokus pocus met de software.
Krijg je echter een steekproefkeuring is het alsnog een roetmeting.
Maar waarom een roetfilter duur vervangen als je hem voor ca. € 300.00 kunt laten reinigen?
Laatst gewijzigd door Schorpioen op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14.06.2015 - 01:14
In totaal ongeveer 0,1l/100km lager.elmark schreef: Kun je nog eens je ervaring vertellen mbt het verbruik. Nog steeds iets hoger dan voor de ingreep bij volvotune/volvoservice ?

Ja, aangezien er binnen afzienbare tijd een ingreep met olieverversing gepland stond.Schorpioen schreef:Olie aftappen omdat hij boven peil ( en niet pijl ) staat?
Je gaat dus olie aftappen waardoor je met vervuilde en dieselolie verdunde motorolie blijft rijden.
Goed voor je motor en maar klagen als de motor in puin draait. Dan is het weer zo'n rottige PSA motor.
Vervuilde zooi er helemaal uit en verse olie er in.
Laatst gewijzigd door V3lv3TV50 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.