Beste forummers,
Sinds ik de CFE heb zie ik op de graad nauwkeurig wat de temperatuur is van mij'n koelwater.
Vandaag werd deze 99graden (misschien wel meer en kan het display dat niet aan) maar de ventilatoren gaan niet aan.
Hoe warm moet hij hiervoor worden?
Normaal rijden is rond de 81 / 85 graden
Koelwatertemp. 2.5T
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 18.06.2015 - 22:37
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27529
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als hij redelijk snel zakt is dit wel normaal.
Hoe was de rit voor de stilstand en de temperatuur op liep?
Had zelf vorige week 97 graden met mijn diesel en een grote trailer, even later zakte de temperatuur weer netjes
Hoe was de rit voor de stilstand en de temperatuur op liep?
Had zelf vorige week 97 graden met mijn diesel en een grote trailer, even later zakte de temperatuur weer netjes
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 18.06.2015 - 22:37
Merkte helemaal niks tijdens rijden, alles gewoon helemaal goed. Ik had alleen wel verwacht dat de fans aan waren gegaan. Airco was gehele rit uit.
Gehele rit netjes 81 tot 85 graden geweest. Na 3 minuten stilstaan in de garage met deuren dicht resulteerde in deze temp.
Gehele rit netjes 81 tot 85 graden geweest. Na 3 minuten stilstaan in de garage met deuren dicht resulteerde in deze temp.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 31.07.2014 - 17:23
Volgens mij is het vrij normaal dat je temp even op loopt als je de motor uit zet. tenminste dat meen ik hier te lezen? de resterende warmte wordt niet meer afgevoerd want de waterpomp staat stil. De temp van het koelwater stijgt dan tijdelijk even. Je kunt de Fan ook checken door de motor na een rit een tijdje stationair te laten lopen. dan slaat ie vanzelf na een tijdje aan.
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1211
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Klopt, mijn auto wordt ook 99 graden als ik stil sta. Als hij rijdt gaat hij max tot 89. mits het heeel warm is, dan wil hij wel eens de 100 aantikken.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 18.06.2015 - 22:37
En van waar gaat de koel fan dan aan?
- Willempie5
- 3rd Gear member
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
- Locatie: Twello
Ik heb ook een CFE en net terug uit Oostenrijk. Normaal gebruik schommelt hij tussen de 87 en 92 graden. Wanneer ik een pas op rij loopt hij op tot 110 graden (geen tot nauwelijks rijwind).
Ik heb na het beklimmen van de Grossklockner (2600 meter) vergeten mijn auto 2 minuten te laten nalopen (jaja stom, maar ik ben ook net een mens). Resultaat was een overdrukventiel wat 1 liter koelvloeistof heeft laten gaan. Temperatuur was voorbij 120 graden gestegen.
Ik wist niet hoeveel er uit het systeem was en heb me uit voorzorg laten afslepen.
Dealer heeft alles getest en zoals verwacht functioneerde alles normaal. Overigens fantastisch geholpen.
Ik heb na het beklimmen van de Grossklockner (2600 meter) vergeten mijn auto 2 minuten te laten nalopen (jaja stom, maar ik ben ook net een mens). Resultaat was een overdrukventiel wat 1 liter koelvloeistof heeft laten gaan. Temperatuur was voorbij 120 graden gestegen.
Ik wist niet hoeveel er uit het systeem was en heb me uit voorzorg laten afslepen.
Dealer heeft alles getest en zoals verwacht functioneerde alles normaal. Overigens fantastisch geholpen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Willempie5 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige Volvo’s:
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9335
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Dus de CFE kan wel meer dan 99 graden aangeven in de BC? Mooi om te weten, ik heb er ook wel eens over getwijfeld.Willempie5 schreef:Wanneer ik een pas op rij loopt hij op tot 110 graden (geen tot nauwelijks rijwind).
Ik heb een paar maanden geleden de sensor van de koelvloeistof temperatuur vervangen.
Hij zat altijd rond de 89 graden bij warme motor, met de nieuwe sensor is dat 95 graden geworden.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 31.07.2014 - 17:23
omdat je volvo stil staat is er geen rijwind koeling meer. na verloop van tijd stijgt de motor temp en zal de fan aanslaan.
daarvoor zit ie daar ook
en ja het kan verstandig zijn je motor even te laten lopen nadat je m goed hebt laten werken. kan het blok een beetje egaal afkoelen tot normale temp.
Dit geldt trouwens ook voor Turbo's even na laten lopen of laatste stukje rustig aan doen. kan ie afkoelen en de olie goed blijven smeren.
daarvoor zit ie daar ook

en ja het kan verstandig zijn je motor even te laten lopen nadat je m goed hebt laten werken. kan het blok een beetje egaal afkoelen tot normale temp.
Dit geldt trouwens ook voor Turbo's even na laten lopen of laatste stukje rustig aan doen. kan ie afkoelen en de olie goed blijven smeren.
denman1710 schreef: En van waar gaat de koel fan dan aan?
Laatst gewijzigd door GRUNNS60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.