EDIT: Nederlandse tekst ipv EngelseEuro NCAP: Volvo XC90 een van de veiligste auto’s ter wereld
Maximale veiligheidsscore voor Volvo XC90
Euro NCAP, het onderzoeksinstituut dat de botsveiligheid van auto’s test, heeft de Volvo XC90 beloond met de maximale veiligheidsscore van vijf sterren. City Safety – Volvo’s veiligheidstechnologie die standaard is in de Volvo XC90 – zorgde daarbij voor een primeur: nooit eerder behaalde een auto in de categorie Safety Assist de maximumscore voor de autonome noodremtests.
‘Deze botsproeven bewijzen dat de Volvo XC90 een van de veiligste auto’s ter wereld is. We scoren zelfs 100 procent in de Safety Assist-categorie. Volvo blijft koploper als het gaat om innovaties op het gebied van veiligheid. We lopen mijlenver voor op de concurrentie dankzij de standaard veiligheidssystemen’, vertelt Dr Peter Mertens, Senior Vice President, Research & Development bij Volvo Car Group.
Score van 100 procent
In de categorie Safety Assist behaalde de Volvo XC90 de perfecte score. Het is de eerste auto die de maximumscore behaalde voor de werking van het autonome noodremsysteem, zowel binnen als buiten de bebouwde kom: Autonomous Emergency Braking (AEB) City en Interurban. De XC90 is bovendien voorzien van geavanceerde voetgangersbescherming, iets wat nog niet is opgenomen in de testprotocollen van onafhankelijke testinstituten. Dit geeft opnieuw aan hoe groot de voorsprong van Volvo is op het gebied van veiligheid.
‘Volvo is de eerste autofabrikant die ruimschoots voldoet aan de criteria voor AEB City en Interurban. City Safety is een van de meest geavanceerde veiligheidssystemen om botsingen te helpen voorkomen. Het beschermt auto’s, fietsers en voetgangers in bepaalde situaties, overdag en ’s nachts’, zegt Martin Magnusson, Principal Engineer bij Volvo Car Group. Jaar in jaar uit houdt men bij Volvo Cars zich bezig met veiligheid. Het hele bedrijf werkt samen aan het volbrengen van een gezamenlijke missie: in 2020 mag niemand meer omkomen of zwaar letsel oplopen in een nieuwe Volvo. De maximumscore van de XC90 is een duidelijke mijlpaal in deze missie, die als ultiem doel heeft het creëren van auto’s die niet betrokken raken bij ongelukken.
XC90 haalt topscore in Euro NCAP test
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24371
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Bron: https://www.media.volvocars.com/global/ ... assessment
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24371
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Hier de resultaten op de site van Euro NCAP: http://www.euroncap.com/nl/results/volvo/xc90/20976
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4114
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Daar verschiet ik nu toch absoluut niet van. Minder dan de maximumscore ware nieuws geweest...
Laatst gewijzigd door Fulaks op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8472
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik heb nog altijd het idee dat veel auto's worden gebouwd voor deze test.
Volvo test de auto's zelf en ook op andere manieren (nog steeds?), waardoor ze vast niet bang zullen zijn voor de NCAP test.
Ik vond het stukje van die Amerikaanse test zo mooi toen ze het object ipv de halve breedte van de auto, terug brachten naar een kwart. Toen kwamen de 5 sterren auto's er ineens een stuk slechter van af.
Volvo test de auto's zelf en ook op andere manieren (nog steeds?), waardoor ze vast niet bang zullen zijn voor de NCAP test.
Ik vond het stukje van die Amerikaanse test zo mooi toen ze het object ipv de halve breedte van de auto, terug brachten naar een kwart. Toen kwamen de 5 sterren auto's er ineens een stuk slechter van af.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Dat kan en mag je ook niet verwachten.
NCAP is een verplicht nummer, consumenten verwachten dat er aan wordt voldaan, dus construeren fabrikanten daarop en halen ze ook allemaal nette scores. Net zoals ieder motor-management door heeft als de CO2-cycle gereden wordt.
Volvo steekt er veel meer tijd, investering en productkosten in en scoort daarom ook op vele andere punten goed. Wat NCAP bijvoorbeeld niet test is een rear-collision, speciaal bij auto;s met een derde zitrij.
NCAP is een verplicht nummer, consumenten verwachten dat er aan wordt voldaan, dus construeren fabrikanten daarop en halen ze ook allemaal nette scores. Net zoals ieder motor-management door heeft als de CO2-cycle gereden wordt.
Volvo steekt er veel meer tijd, investering en productkosten in en scoort daarom ook op vele andere punten goed. Wat NCAP bijvoorbeeld niet test is een rear-collision, speciaal bij auto;s met een derde zitrij.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription