Voorstellen Volvo 440 1992

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Mausje75
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22.08.2015 - 17:50

Hallo allemaal,

Na een tijdje redelijk wat topics doorgelezen te hebben, vind ik het tijd om mijzelf ook eens voor te stellen.

Ik ben Maurice 39 Jr, woonachtig op het eiland Tholen in Zeeland, getrouwd en een dochter van 14 jaar.

Een week of 4 geleden heb ik een leuke 440 uit '92 aangeschaft met 236.000 km op de teller. Ik ben zelf een fervent VW Kever rijder ( ja de echte oude) en ik heb mijn Kever afgelopen 4 jaar echt veel gebruikt ( waar ze ook voor gemaakt zijn) ik reed ongeveer zo'n 25.000 km per jaar. En het ging perfekt.. natuurlijk her en der wat reparaties ( motorisch) maar dat mag ook wel. Maar door al die jaren door weer en wind, ging hij er stiekem steeds slechter uitzien. ( logisch) Mijn vrouw en ik waren het er snel over eens dat als ik 'm zo nog een jaar of 2/3 zou rijden, dat er niet veel meer van over zou blijven. En dat vinden wij heel zonde. Dus we besloten hem met "pensioen" te laten gaan en 'm te gebruiken als hobby auto. Dus de komende tijd ga ik 'm langzaam aanpakken en 'm weer mooier maken.

Dus moest er een andere daily driver komen. Aangezien ik de 440 vroeger al een leuke auto vond, zijn we op zoek gegaan naar een 440. En het duurde niet lang tot we er 1 vonden voor een leuk bedrag. Hij ís redelijk goed onderhouden, van onderen kei hard, en de befaamde spatbord roest valt heel erg mee.
Het ís een DL met de 1.8i motor.

Als 1 van de eerste dingen die ik gedaan heb, ís wat stickers verwijderd, sierpijpje weg, dashboard verlichting vervangen,passagiersraam gefixt en een tectiel behandeling gegeven. Ik ben langzaam aan het ontdekken hoe het technische gedeelte inelkaar zit. Ik ben redelijk autotechnisch onderlegd..door de Kever en ik heb 7 jaar geleden een Classic Mini volledig gerestaureerd. Dus ik ben niet bang om mijn gereedschap te gebruiken. ( hoewel ik probeer dit tot een minimum te beperken)

Ik hoop dat deze Volvo ons nog vele leuke en veilige kilometers gaat bezorgen. Door de technische topics van de Volvo door te lezen ben ik al een hoop wijzer geworden. Alleen jammer dat veel links naar nuttige pagina's n meer werken.

Groetjes,
Maurice
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28215
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welkom.
Leuk dat van een echte klassieker naar een youngtimer overgaat.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
romanski
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 17.10.2014 - 13:14
Locatie: Velserbroek

Gaaf zeg! Ik heb zelf ook een DL met de 1.8i motor een jaartje jonger uit 1993. Net zonder schokkende dingen door de APK heen gekomen. Af en toe hoor je wel eens dat een 440 geen "echte" Volvo is, onzin. Het is een hele fijne auto. Welkom op het forum en nog veel (veilige) kilometers gewenst met de 440!
440 1.8 DL '93
v40 1.8 '03
v70 2.4t 200pk '00
v60 D6 PIH AWD '14 SUMMUM (Volvotune)

Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”