Volvo 440 1.8i CTV start niet

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
intGod
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 18.07.2009 - 21:18

Hallo,

Sinds helaas zeer kort de eigenaar van een 440. Bij de garage opgehaald en naar huis gereden. De volgende dag proberen te starten, en dat ging goed. De automaat in D gezet, en de auto sputterde en stopte er mee. Sindsdien wil hij niet meer starten.

- Hij gaat wel over, maar slaat niet aan.
- Ik heb op een gegeven ogenblik ook de bougiekabels allemaal eens losgehaal en teruggestopt. Toen startte hij heel even, maar viel meteen weer stil.
- Brandstofpomp doet het (gehoord toen hij even weer aansloeg, toen draaide de brandstofpomp). Benzine zit er ook voldoende in.

Ik heb al aardig wat nagekeken op het internet, en heb wel een idee waar het aan zou kunnen liggen, maar ik weet niet waar alles zit. Ik vermoed dat er iets mis is met het vonksysteem - dat de bougies niet of slecht vonken, dus. Ik heb iets gelezen over een "coil pack". Daar zou spanning over moeten lopen, maar ik heb geen idee waar die coil pack zit. Zou iemand me dat kunnen vertellen? Oh, en wat is de Nederlandse naam daarvan?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Setje nieuwe bougies doet denk ik wonderen.
Met coil pack wordt de bobine bedoeld, bij een 440 heet dat de Rhenix..die zit tegen het schutbord aan geschroefd,waar de bobine kabel heen loopt.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”