Het blokje van mijn C70 (cabrio) is overleden. Hij was van het type B5244T, Bouwjaar 2000 en 230.000km ervaring.
Nu had ik al gelezen dat dit vaker gebeurde. Zover ik het kan zien is het blok gescheurd. Ik wil er niet heel veel onderzoekskosten aan besteden en had mij bedacht om er een ander blokje in te bouwen.
Nu ben aan het zoeken, maar de B5244T schijnen nogal schaars te zijn. Weten jullie of er ook een ander blokje past. Bijvoorbeeld een 2,5t uit '99 of een 2,4t met 200 pk (volgens mij een b5244T3). Dat maakt de zoektocht waarschijnlijk een stuk makkelijker.
Ik hoop dat jullie een ervaring hebben of beter nog, een mooi blok in de schuur hebben liggen.
Mijn motor is overleden. Heeft iemand ervaring met een alternatief voor een B5244T motor
- Joppe Maes
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19.06.2013 - 23:34
- Locatie: Liemers
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Jammer dat dit is gebeurd; enige aanwijzing hoe dit zo is gekomen? Een blok scheurt tenslotte niet zomaar. Er zijn diverse demontagebedrijven aktief die een ander blok kunnen leveren danwel kunnen adviseren wat een passend alternatief zou zijn. Succes ermee, goed dat je de auto op de weg houdt.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een ander type motor vergt ook aanpassingen in de motorregel eenheden enz..
- Maurits@Parts4Swedes
- Forumsponsor
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
- Locatie: Afferden Gld
- Contacteer:
Volgens mij heeft www.Autorima.nl nog wel een aantal C70s.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Kijk is op www.onderdelenlijn.nl
- TheDutchTango
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 15.11.2014 - 16:44
- Locatie: Emmen
Je kan er natuurlijk voor kiezen om een non-turbo blok erin te zetten. Wat minder vermogen maar wel een stuk goedkoper en ruim voldoende verkrijgbaar her en der, bovendien zijn ze minder gevoelig onder andere omdat ze uiteraard geen turbo, intercooler etc hebben die kapot kan gaan. Inderdaad wel even de ECU erbij mee nemen anders krijg je daar weer problemen mee. Een non-turbo blok zal sowieso wel passen alleen is een andere bak dan misschien wel noodzakelijk (durf ik niet te zeggen maar zijn ook ruim te koop aangeboden). Bovendien heeft een 2.5 20v net wat meer Pk's dan een 10v (170pk o.i.d dacht ik).