Verkleiningsoperatie

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
lancer
6th Gear member

Dat de bijtellingsregels met ingang van volgend jaar anders zijn is inmiddels voor iedereen duidelijk.

Nu rijd ik op dit moment naar volle tevredenheid rond in een mooie S60. Echter, deze is april volgend jaar einde contract. Het plan is, om dan kleiner te gaan rijden. Het bedrijf waar mijn vrouw werkt mag dan de vier jaar daarna gaan betalen voor ons gezinstransport (mijn vrouw heeft nu een BMW 1 en maakt bij lange na haar lease budget niet vol; de BMW is ook over 6 maanden einde contract).

Dus toch afgelopen vrijdag maar eens bij de dealer langs wat het nu kost om 4 maanden leasecontract af te kopen en of het voordelig is om dat te doen en per januari rond te gaan rijden in een 14% V40.

Blijkt dat je dat binnen een half jaar terugverdient, maar, de productieslots zijn bijna vergeven, dus enige haast was geboden. Nu ja, vrijdagmiddag een mailtje gestuurd naar onze directeur voor toestemming en maandag 11 uur was het accoord bij de lease maatschappij voor de nieuwe bestelling.

En dit is het geworden:
V40 Summum D2
* Business Pack Connect, met Park Assist Pilot
* Intellisafe Pro
* Luxury Line
* DAB+
* Extra getint glas achter
* Nog wat losse kleine opties
* Passion Red met Mannan velgen
* Espresso-Blond/Espresso-Brown interieur

Qua luxe ga ik er dus zeker niet op achteruit. Levering is waarschijnlijk in de eerste week van januari (productie half december).

Wat vragen die ik nog heb:
1) Wat is ongeveer de actieradius van de nieuwe D2?
2) Ik wil mijn zonnebrilhouder over laten zetten; nu heeft de V40 geen handgreep meer daar. Weet iemand of dat kan en als dat zo is, of de houder dan niet in de weg zit? (De V40 is behoorlijk laag)
3) Bij gebruik van ACC kun je in het elegance thema op het dash het snelheidsverschil zien met je voorligger. Kun je dit ook in de andere thema's zien?
4) Heeft de V40 een stoeltasje aan de voorzijde van de zitting? (Ideale plaats voor de Lifehammer)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mr. Reese
1st Gear member

Mooi rood is niet lelijk. :)

Aktieradius bij mij (grote benzinetank) is zo'n 1.200 km. Ik rijd voornamelijk in de randstad met een 30/30/40 mix stad, provinciaal, snelweg. En ik let niet op het verbruik.
V40 D2 Business Sport - Passion Red
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Ja man, met je verkleiningsoperatie. Daar is helemaal niks mis mee met zo'n V40......ik droom nog steeds dat, als de Slowmotion ten sloper gedragen gaat worden, mijn werkgever net zo lief is en zo eentje (met nog wat meer "hulpstukken") voor mij klaar laat zetten. Maar helaas helaas, ik droom lekker verder. Geluk er mee!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Mooie configuratie!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
lint
Geartronic member

Heel slim om nu nog een fraaie V40 te leasen met 14% bijtelling.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Fab1Man
2nd Gear member

lancer schreef: Wat vragen die ik nog heb:
1) Wat is ongeveer de actieradius van de nieuwe D2?
2) Ik wil mijn zonnebrilhouder over laten zetten; nu heeft de V40 geen handgreep meer daar. Weet iemand of dat kan en als dat zo is, of de houder dan niet in de weg zit? (De V40 is behoorlijk laag)
3) Bij gebruik van ACC kun je in het elegance thema op het dash het snelheidsverschil zien met je voorligger. Kun je dit ook in de andere thema's zien?
4) Heeft de V40 een stoeltasje aan de voorzijde van de zitting? (Ideale plaats voor de Lifehammer)
2. Zonnebrilhouder kan wederom geplaatst worden, alleen standaard zit er geen handgreep meer.
3. Ik heb er zelf geen directe ervaring mee, maar ik meen van wel.
4. Ja, de stoelen hebben een tasje.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Lifehammer heb je niks aan. Je kunt nooit genoeg kracht zetten om je ruit in te slaan.
Beter een Res-Q-me aan je sleutel. Je duwt hem tegen de ruit en de ruit is weg.

Nu in de aanbieding in de volvoforum-webshop.nl :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Rob M
5th Gear member

Prachtige configuratie! Bij mij een soortgelijke beredenering, alleen ingegeven door de Volvo garage(!) Mijn stap is alleen het tegenovergestelde van jouw stap, ik ga van een V40 naar een V60.
Mijn V40 heeft nog geen slag verkeerd gedaan en doet ( met de standaard brandstoftank) ongeveer 900Km op een tank, dat is 1 op 20 ongeveer. Verder kan ik je niet helpen, mj 2013 heeft een handgreep zitten bij de bestuurder en deze heb ik opgeofferd voor de zonnebrilhouder, waar ik nog nooit mijn hoofd aan gestoten heb (ben 1.76 meter)
De electrisch verstelbare stoelen die ik in mijn Summum heb hebben geen tasje, maar dat kan alweer anders zijn.
Wens je er alvast veel plezier mee!
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
lancer
6th Gear member

Mr. Reese schreef: Aktieradius bij mij (grote benzinetank) is zo'n 1.200 km. Ik rijd voornamelijk in de randstad met een 30/30/40 mix stad, provinciaal, snelweg. En ik let niet op het verbruik.
Dan ben ik blij dat ik last minute toch nog de grote tank erbij heb genomen. Ik dacht met een 40l tank zo'n 800km ver te komen, maar dat lijkt dus iets te optimistisch
V70/2.4D/2003 schreef: Ja man, met je verkleiningsoperatie. Daar is helemaal niks mis mee met zo'n V40......ik droom nog steeds dat, als de Slowmotion ten sloper gedragen gaat worden, mijn werkgever net zo lief is en zo eentje (met nog wat meer "hulpstukken") voor mij klaar laat zetten. Maar helaas helaas, ik droom lekker verder. Geluk er mee!
Ik heb het als belastingbetaler graag voor je over ;)
Walter schreef: Mooie configuratie!
Dank!
Fab1Man schreef: 2. Zonnebrilhouder kan wederom geplaatst worden, alleen standaard zit er geen handgreep meer.
3. Ik heb er zelf geen directe ervaring mee, maar ik meen van wel.
2. Ga je daar niet met je hoofd tegenaan komen?
4. Daar ben ik blij om, ik heb in een 2e hands v40 gezeten; daar zat het niet meer in.
lancer
6th Gear member

@Ik rol. Ik ben 1,92m. Met de stoel in de laagste stand en een actieve zithouding borstelt mijn kruin tegen het plafond, de dag voordat ik naar de kapper moet. Dat is ook de reden dat ik mij er zorgen over maak. En eens geplaatst, moet daar iets blijven zitten.

Vrouwlief proberen we idd nog aan een V60 te helpen. (Geen idee of dat gaat lukken)
Poolrev
5th Gear member

lancer schreef: 1) Wat is ongeveer de actieradius van de nieuwe D2?
Dat ligt eraan of je de vergrote brandstoftank hebt mee besteld? standaard heeft de V40 een tank van slechts 40L, optioneel 62L. Dus dat scheelt nogal wat voor de actieradius.

Verder een heel mooi samengestelde V40! Succes met wachten.
lancer
6th Gear member

Ben schreef: Lifehammer heb je niks aan. Je kunt nooit genoeg kracht zetten om je ruit in te slaan.
Beter een Res-Q-me aan je sleutel. Je duwt hem tegen de ruit en de ruit is weg.

Nu in de aanbieding in de volvoforum-webshop.nl :-)
Ook goed, gooi ik een Res-Q-me in ieder stoeltasje (ik doe niet aan sleutelbossen)
DanielD1976
2nd Gear member

volgens mij is dat alleen bij een R-design. Mijn Momentum MY'15 heeft het in elk geval niet
Dit is mij niet bekend. Ik gebruik altijd het performance thema op het dash maar daar zie ik nooit het snelheidsverschil met mijn voorligger bij ACC aan. Ik wist ook niet dat dit bij het elegance thema wel aangegeven werd
Mercedes SLK 250d (2015)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
Rob M
5th Gear member

lancer schreef: @Ik rol. Ik ben 1,92m. Met de stoel in de laagste stand en een actieve zithouding borstelt mijn kruin tegen het plafond, de dag voordat ik naar de kapper moet. Dat is ook de reden dat ik mij er zorgen over maak. En eens geplaatst, moet daar iets blijven zitten.

Vrouwlief proberen we idd nog aan een V60 te helpen. (Geen idee of dat gaat lukken)
Tja, ik ben niet alleen een stuk kleiner, maar mijn kruin slijt niet meer want ik ben kaal! :)
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Hier met de oude D2 in een MY15 V40 summum met alle packs erop 1 op 23-25 en een std 40 liter tank. Krappe 1000 km op een tank.

Stoeltasjes wet ik zo niet. In mijn V50 summum zitten ze ook wel.

Dat je ziet hoe hard je voorligger rijd kan in performance niet, bij elegance en Eco wel.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Joh@n
3rd Gear member
Contacteer:

DanielD1976 schreef: volgens mij is dat alleen bij een R-design. Mijn Momentum MY'15 heeft het in elk geval niet
Precies dat, alleen de R-Design hebben er nog 1. Mijn life hammer ligt nog los in de deur, ik kan hem nergens anders kwijt :(
'17 Skoda Octavia 3 FL 1.6TDi DSG Style Business - Afbeelding Voorheen: '14 V40 D4 Momentum / '11 Golf 1.2TSi Highline / '07 Leon II 1.9TDi
Poolrev
5th Gear member

Joh@n schreef:
DanielD1976 schreef: volgens mij is dat alleen bij een R-design. Mijn Momentum MY'15 heeft het in elk geval niet
Precies dat, alleen de R-Design hebben er nog 1. Mijn life hammer ligt nog los in de deur, ik kan hem nergens anders kwijt :(
Summum ook, althans mijn huidige wel. Volgens mij is het type bekleding hierbij bepalend.
V50 R
6th Gear member

Heb je wel proef gezeten in een auto met elektrische bestuurdersstoel? Al vaak hier genoemd op het forum, maar er is een merkbaar hoogteverschil tussen wel en niet elektrisch.
Verder veel plezier met je nieuwe voiture! En om te kijken of de nieuwe zonnebrilhouder past zou ik gewoon even de onderdeelnummers checken. Verder kleine tip om het af te maken: de r design pedalen passen prachtig bij het std interieur en ze zijn erg makkelijk te plaatsen. ;)
lancer
6th Gear member

Zou het een rare conclusie zijn om te stellen dat het op leren bekleding wellicht nog wel aanwezig is en op andere niet?

@sebastiaan84, dank. Dat bevestigd overigens wel mijn mening over de themas, het is het allemaal net niet. Geen een heeft alle informatie die ik zou willen zien op de manier waarop ik het zou willen zien.

@V50R, ik het proefgereden in een Ocean Race versie (helaas vergeten te kijken naar de stoeltasjes), met electrisch verstelbare stoel en panorama dak. Dat is volgens mij de slechtste combo die je hebben kunt qua hoogte.

De onderdeelnummers kloppen wel, die zijn al jaren hetzelfde. Mijn brilhouder is inmiddels 8 jaar oud.

De R-design pedalen ga ik overzetten uit mijn S60, daar had ik ze als presentje van de dealer op gekregen.
zakraket
4th Gear member

Mr. Reese schreef: Mooi rood is niet lelijk. :)

Aktieradius bij mij (grote benzinetank) is zo'n 1.200 km. Ik rijd voornamelijk in de randstad met een 30/30/40 mix stad, provinciaal, snelweg. En ik let niet op het verbruik.
En dat is een diesel?

Ik begrijp hier dus niets van: ik heb een D2, ik rij op de boordcomputer 4,6L/100km overall (en de dagelijkse woon-werkritten rij ik 4,2L/100km) maar het is mij nog nooit gelukt om meer dan 1000km uit de tank te persen (en ik heb daadwerkelijk 2x langs de weg gestaan zonder brandstof omdat de BC op een bepaald moment ineens van 30 naar 0km springt en 20km verder sta ik stil). Ik kan maximaal 45L tanken als ik hem tot de rand vul.... In een 52L tank.
Lukt het jou om 1200km te rijden op één tank?? Hoeveel liter tank jij dan?

Ondanks mijn zuinige rijstijl is mijn actieradius maar 950km.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Plaats reactie

Terug naar “V40”