XC70 achterdemper vervanging

Plaats reactie
EdwindeV
1st Gear member

Helaas maakt de achterdemper inmiddels een mooi sport geluid, maar dat betekend wel dat hij lek is. Begin van het voorjaar weer een apk in het vooruitzicht. Voor die tijd moet deze dan toch maar vervangen worden. Nu vraag ik me af of dit eenvoudig zelf te doen is of dat het beter is om dit te laten doen? Origineel of eventueel een alternatief. Ik woon zelf in Almere. Suggesties voor eventuele bedrijven, waar ik dat goed zou kunnen (laten) doen naast de dealer. Of een forum lid uit de buurt die zou willen helpen? Wat zou het gaan kosten?
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Een einddemper zie ik op de site van winparts.NL staat voor bedragend tussen de 210 en 240 euro. En de wissel is -1- van de meer eenvoudige klussen, veel langer dan een half uurtje hoeft dat niet te duren. Begin wel vroegtijdig met de kruipolie, kan het lekker inwerken.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
lint
Geartronic member

Het is verstandig om een goed merk uitlaat te monteren, scheelt echt in de levensduur.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
EdwindeV
1st Gear member

Ik had ook al het vermoeden dat het niet heel lastig zal zijn. Maar inderdaad het meeste tijd zal ik moeten steken in het los krijgen van de klem en de uitlaat zelf. Bosal lijkt me een prima uitlaat of hebben jullie andere voorkeuren?
EdwindeV
1st Gear member

Bleek een volledige vervanging nodig te zijn van achter en middendemper. Waren namelijk aan een stuk en dus nog niet eenvoudig deels te vervangen. Middendemper werd ook al slechter, dus maar allebei gedaan. Bouten behoorlijk vast. Bij lokale garage de uitlaat (midden en achterdemper) vervangen.
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”