rsnhakan schreef:
Ger, ik kijk met een schuin oog ook naar een D5 185 pk. Afhankelijk van mijn baan natuurlijk, maar zijn deze motoren dan af te raden??
Alles staat of valt met goed onderhoud en wat geluk.
Ik heb hetzelfde blok en die doet geen slag verkeerd.
Aan het onderhoud ligt het bij Ger niet, alleen heeft die flink minder geluk
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Mijn V70N had bij aankoop 35.000km gelopen in 2,5 jaar, en perfect onderhouden bij de dealer, dus achterstalling onderhoud was hier geen sprake van.
De XC60 had 21.000km gelopen in 1 jaar toen ik hem kocht en was ex huur auto geweest !
De XC70 had 60.000km in 2 jaar gelopen als ex Volvocars Gent directiewagen.
V70/2.4D/2003 schreef:
En dan maar weer on topic: we gaan dit jaar NIET meer Volvo rijden. De garage is ook klaar met de leverancier die "ons" al twee weken aan het lijntje weet te houden en om de ene of de andere reden die kop niet wil/kan leveren. Die kop komt er maar nu via VCNL en dus is een goed begin van het nieuwe jaar.....De Volvo komt dan weer klaar. (klinkt mogelijk dubbelzinnig maar is niet zo bedoeld).
Dat is minder goed nieuws maar gelukkig komt de cilinderkop nu via VCNL en komt het goed.
Sterkte met werken tijdens oud en nieuw en een voorspoedig 2016 gewenst.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
edraket schreef:
Das balen. Komt er nu weer extra geld bij Ger? Hoop het niet voor je, zou zuur zijn.
Wel een voordeel, de auto staat binnen met oudjaar, en dat scheelt wellicht een dikke put in je dak door een grote vuurpijl (heb ik eens gehad).
Vrienden van ons gingen eens verhuizen, meubilair/interieur stond veilig binnen in opslag rond oud- en nieuw. Totdat de loods vlak ernaast affikte door een verdwaalde vuurpijl. Wegens rookschade: dag interieur!
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
@ Hakan: die motoren zijn goed.......ik heb alleen gewoon domme dure pech. Niks meer en niks minder maar, gevoelsmatig, ga dan voor een 163 pk, daar lees ik niet zulke rare dingen van als de 185 pk. Gezeik met tuimelaars en klepstoters wil bij die dingen nog wel eens spelen en een klepstoters kost grofweg 22 euro......maar er zitten dus wel 20 in.
Nou Ger, jij verdient echt de beste wensen voor 2016. Tjonge wat een pech.
De oorzaak is mij niet echt duidelijk.......
Iets van buiten af? Lijkt mij niet echt waarschijnlijk. In ieder geval niet de aircoriem, die staat namelijk los van de rest (niet als de oudere types).
Heb je ook foto's van de schade?
En wat was er stuk aan de kop dat ie niet meer gereviseerd kon worden?
Van cilinder 3 de klepstoters finaal uit de kop getrokken /gebroken. Er is "iets" in het distributiecircuit gekomen, mogelijk een stukje riem van de airco-aandrijving wat daar afgelopen zomer in terecht is gekomen. De kop is finaal naar de kleauten en slooprijp. Ik heb geen foto's van de schade, bewust niet. Want als dit klaar is haal ik de pinpas door de gleuf, toets vier cijfertjes in en alvorens ik op o.k. druk zal ik met alle emotie en gevoelens een knetterharde vloek ten gehore brengen. Daarna neem ik een spoedcursus voor langdurige en diepzinnige yoga om alles zsm te vergeten en dus is dat de reden dat er geen beeldmateriaal beschikbaar is.
Ter leering ende vermaeck. Bel je bank even dat je iets meer gaat pinnen bij die garage: niet elke bank staat toe dat je 5 ruggen ineens betaalt. En je daglimiet zal dus ook overschreden worden.
Laatst gewijzigd door Msuidgeest op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, ik begrijp je drang naar gemoedsrust en pijnbestrijding en wat al niet meer.
Maaaar er zijn techneuten die willen "genieten" van de technische uitvoering.
En als je hem ooit wil verkopen heb je (behalve de rekening) ook (beeld)bewijs van deze revisie.
Nog even over die multieriem. Ik had van je begrepen dat de aircopomp is vastgelopen (wat wel meer gebeurd) en de riem is "opgebrand".
Deze riem is kort en zit volgens mij aan de buitenzijde, naast de de riem voor de andere delen.
In de distributie lopen zoals bij de oude D5 komt volgens mij niet meer voor. Of jij moet nog de oude D5 uitvoering in NN versie hebben liggen. Ik weet niet of dit kan.
AlexV70 schreef:
In de distributie lopen zoals bij de oude D5 komt volgens mij niet meer voor. Of jij moet nog de oude D5 uitvoering in NN versie hebben liggen. Ik weet niet of dit kan.
Een collega van me heeft het met een S80 van de zelfde generatie ook gehad. (D5 Geartronic van 2007 of 2008 dacht ik)
Het komt kennelijk nog wel voor helaas.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Ik heb het stuk gezien Alex. De monteur wilde ook pertinent weten hoe het mogelijk was dat de distributie "zo maar" 2 tanden kan verspringen. Dat was eerst onduidelijk en toen we hadden besloten tot reparatie en ik had aangegeven wat ik wilde wat er allemaal gedaan moest worden ging hij aan de sleutel. En toen de looprollen en de waterpomp los kwamen vond hij dus dat stukje riem. Vraag niet hoe het kan, baal er van.
Status: auto op de brug, blok open.
Oorzaak: nieuwe kop besteld, gebruikte geleverd en dat na veel 5-en en 6-en pas. Kop was de 18e december besteld, 2 dagen geleden pas geleverd ondanks beloften en toezeggingen dat de kop, zodra de betaling binnen was, per omgaande geleverd zou worden. Maar wat ze uiteindelijk leverden was een gebruikte kop en daar hadden we niet voor betaald en dus, retour dat ding.
En nu: er is nu een goede nagelnieuwe kop besteld in Göteborg en die is naar verwachting gewoon maandag of dinsdag hier, let wel, bij mijn garage.
Conclusie: uitgaande van de thans bekende informatie lijkt het er op dat we (mogelijk) volgend weekend weer een V70NN met werkende en goed lopende D5 in het vooronder op de oprit hebben staan.
Laatst gewijzigd door V70/2.4D/2003 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
TOP. Nog eventjes geduld dus. En je ziet maar weer: al het goede komt van ver. Het gezegde klopt dus wel.
Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool