Preconditioning: comfortinstellingen en achter/voorruit

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SRI
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
Locatie: NO-NL

Morgen!

3 vragen:

a.
Auto onder de ijzel, mooi, preconditioning testen. Instellen timer over uurtje klaar. Poos bezig, timer instellen mislukt. Geen reden / oorzaak. Nog 3 keer, idem. Helaas. Misschien kan dat alleen als tie aan de kabel ligt? Iemand anders soortgelijke ervaringen?

b.
Verder: je hebt ook comfortinstellingen (stuur, stoel), die zet ik aan, moet je op diskette drukken, gaat tie weer timer proberen op te slaan (die was ik niet meer aan het aanmaken), en mislukt dus. Kan dus niet apart via app aangezet worden en is altijd gekoppeld aan een timer, en dus ook aanzetten verwarming? Zou los aanzetten ook wel handig vinden nl. Of kan dat wel?

c.
Dan handmatig starten verwarming. Dat lukt wel, ik vraag me hierbij af of de voorruit (elektrische ontdooiing) en achterruit (idem) dan ook aangaan, want kan dit niet los instellen (wel in de auto, niet op app).

Beginnersprobleempjes denk ik, alhoewel ik het ICT component nog best wennen vindt. Maar das gezeur in de marge :-)

Have a nice day!
KleineSimba
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 25.01.2015 - 00:15

Instellen van preconditioning timers gaat inderdaad vaak niet in een keer goed. Gewoon blijven proberen. Wat bij mij helpt, even WiFi uitzetten op mijn Iphone en via 4G de instelling opslaan, lukt dan wel. Of de VOC-app helemaal afsluiten en opnieuw inloggen. Dt zelfde geldt ook voor het instellen van de stuur- en stoelverwarming. Ik geloof dat je in de auto wel kunt instellen dat bij start pre-conditioning (via de VOC-app) de "heaters" aangezet worden.
'08 VW Tiguan Sport & Style
'11 XC 60 R-Design
'15 XC 90 Inscription
LJFS
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 11.06.2015 - 21:25

SRI,

ik heb hetzelfde probleem maar heb op dit forum gelezen dat je daarvoor een data-simkaart in de auto moet stoppen. Dit heb ik geprobeerd, maar deze data-simkaart werkt bij mij op een of andere manier nog niet dus weet niet of dit de oplossing is.

Ik heb het opgelost door de timer en de instelling van stoelverwarming etc. in de auto in te voeren. Dit kan bij de klimaatinstellingen. Nu is 's ochtends de auto lekker warm en hoef ik geen ruiten meer te krabben.

Gewoon aan en uitzetten van de preconditioning via de app lukt bij mij wel. Ook het uitzetten van de ereconditioning als ik onverhoopt later of niet weg hoef, lukt ook.
LJFS
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 11.06.2015 - 21:25

Wat bij mij helpt, even WiFi uitzetten op mijn Iphone en via 4G de instelling opslaan, lukt dan wel.
heb ik net even getest, dit werkt inderdaad bij mij ook!!

Dank!
Gebruikersavatar
SRI
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
Locatie: NO-NL

Bijzonder toch :-)
Ik kan weer niet inloggen via 4G, maar weer wel met WIFI. Apart.
Net deed de timer het wel een keer met WIFI, incl opslaan stuurverwarmingsinstelling.
Zou leuk zijn dat dat ook los kan van een preconditioning event, maar komt misschien nog wel. Hoop dat de ICTers meelezen.

Het starten en stoppen gaat overigens wel goed, ook als timer zetten niet wil.
En, voorruit en achterruit gingen daarbij ontdooien, scheelt al een heleboel!
Met de-icer ed op de andere auto kostte wel dik een kwartier, incl krabben / hakken.
Laatst gewijzigd door SRI op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

SRI schreef: Bijzonder toch :-)
Ik kan weer niet inloggen via 4G, maar weer wel met WIFI. Apart.
Net deed de timer het wel een keer met WIFI, incl opslaan stuurverwarmingsinstelling.
Zou leuk zijn dat dat ook los kan van een preconditioning event, maar komt misschien nog wel. Hoop dat de ICTers meelezen.
Het zal niet te maken hebben met Wifi of 4G zelf, de VOC server weet niet hoe je verbonden bent aan het internet, het zal ws gaan om het schakelen van de een naar de ander zodat er een nieuwe sessie met de VOC server gemaakt wordt.

Bij de V60 PIH waren er ook een hoop aanloopproblemen met de VOC app. Het goede nieuws is dat die volgens mij allemaal verholpen zijn. Het slechte nieuws is dat dat wel anderhalf jaar duurde.

Volvo en ICT...
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1337
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

Bij de V60 gaat de achterruitverwarming (en spiegelverwarming) automatisch aan onder de 5 graden,tijdens pre-conditionering en ook tijdens rijden kwam ik vandaag achter, ik neem aan dat dat ook bij zijn grote broer is.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Empereur
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 20.04.2015 - 14:57

In de VoC app zit een diagnose functie - onder instellingen. Heb je die al een keer gedraaid toen het niet goed functioneerde?
Gebruikersavatar
SRI
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
Locatie: NO-NL

Empereur schreef: In de VoC app zit een diagnose functie - onder instellingen. Heb je die al een keer gedraaid toen het niet goed functioneerde?
Nog niet icm de timer set probleempjes.
Wel met inloggen (lukt niet met 4g). Kan wel inloggen via wifi en dan switchen op 4g. Verschil met wifi en 4g in diagnose is dat bij 4g er onder abo berichten "fout" staat.

Overigens, bij beide staat preconditioning op ja, terwijl ik geen timer heb aanstaan, denk dat het de ja is om de mogelijkheid van preconditioning aan te zetten? Bij standkachel staat trouwens nee, die kan niet via de app dus?

App is trouwens enigste app die ik gebruik met kuren. Naast inloggen wat op 4g niet lukt en timerinstel trouble krijg ik ook geen kaart bij de ritten, wel waar de auto is in hoofdmenu, niet bik de ritten, waar je kan zien waar je wat hebt verbruikt ed. ICT valt niet mee :@
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”