Aanschaf V50 T5

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

gose91 schreef: En juist om te voorkomen dat je regelmatig die lamp moet vervangen, zijn die aanpassingen nodig. Niks wegblijven, hebbe,hebbe! Wordt vervolgd...
Hahahaha! :D Ik ben benieuwd man, als het kan dan volg ik meteen!

m-kliko schreef: Valt me ook op dat de facelift T5 grotere uitlaten heeft, klopt dat?
Ik vind die van de facelift in ieder geval mooier! (Sowieso vind ik facelift veel mooiere lampen hebben).
Facelift is ook mooier, maar niet te vinden in T5 met handbak. Ik kan echter prima leven met de pre-facelift :) En met een R design lip kit erop, ziet deze er ook superstrak uit!
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

bveenhof schreef: Facelift is ook mooier, maar niet te vinden in T5 met handbak. Ik kan echter prima leven met de pre-facelift :) En met een R design lip kit erop, ziet deze er ook superstrak uit!
Ja een goed aangeklede phase 1 V50 T5 is niet mis hoor :)
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3799
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

ja,die kofferbak ga je idd missen, als kiespijn namelijk.
kofferbak vd V50 is niet bijster groot.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

toppertje schreef: ja,die kofferbak ga je idd missen, als kiespijn namelijk.
kofferbak vd V50 is niet bijster groot.
Hangt er vanaf wat je vergelijkingsmateriaal is natuurlijk. Een V70 zal ongetwijfeld ruimer zijn achterin, maar de bergruimte van een V60 is dan alweer een slag kleiner dan de V50.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Vrouwtje heeft gesproken; moet toch een station worden. En die T5 V50 is geen straf om te rijden. Morgen hoor ik meer van de dealer en wat ze me kunnen bieden. Ben benieuwd!
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Spannend! En wijze vrouw heb je ;)
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4841
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

http://link.marktplaats.nl/m1007402713

T5 - check
handbak - check
binnen budget - check
opties - dubbelcheck!

(Een Summum, dus standaard leer en xenon, maar deze heeft daar bovenop nog Premium Audio, schhuifdak, RTI navigatie en standkachel!) Hij lijkt eigenlijk sprekend op mijn oude liefde.

Hij heeft niet het sportstuur en de sideskirts/bumperlip. Maar die zijn er altijd achteraf op te schroeven. Komen ook wel eens als gebruikte onderdelen voorbij op Marktplaats.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Summum schreef: http://link.marktplaats.nl/m1007402713

T5 - check
handbak - check
binnen budget - check
opties - dubbelcheck!

(Een Summum, dus standaard leer en xenon, maar deze heeft daar bovenop nog Premium Audio, schhuifdak, RTI navigatie en standkachel!) Hij lijkt eigenlijk sprekend op mijn oude liefde.

Hij heeft niet het sportstuur en de sideskirts/bumperlip. Maar die zijn er altijd achteraf op te schroeven. Komen ook wel eens als gebruikte onderdelen voorbij op Marktplaats.
Wel een import. Ik zou voor origineel Nederlands gaan.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Pff dat is het dubbele als wat ik voor mijn '04 2.4i betaald heb, weliswaar met een iets minder dikke motor, maar verder ongeveer dezelfde uitrusting en een dikke ton meer op de klok.

Ik vind het nogal een prijs voor een 11 jaar oude auto, natuurlijk heb je het hier vaak over prijzen wat de gek wil geven, maar zijn die prijzen reëel vraag ik me dan altijd af.

<import afzeikmode> Ik heb helaas teveel mensen om mij heen gezien die met een import auto gezeik hadden, vaak veel meer gedraaid als op de klok stond, slechte staat van onderhoud noem maar op. Toppunt slecht onderhoud: een Belgische V50 1.6D die bij aanschaf een kapotte airco bleek te hebben en na een week de turbo er uit blies, verkoper gaf niet thuis. Toppunt gesjoemel, een VW Transporter T4 die gekocht werd met 196k op de klok die olie bleek te drinken en via een VW dealert men er achter kwam dat hij in Duitsland zijn laatste beurt had gehad bij 425k, OEPSIE </import afzeikmode>
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

ijsga schreef: Wel een import. Ik zou voor origineel Nederlands gaan.
Dat geeft echt geen meerwaarde voor een auto van deze leeftijd.
De prijs is echter wel zeker aan de hoge kant.
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Silver_R schreef:
ijsga schreef: Wel een import. Ik zou voor origineel Nederlands gaan.
Dat geeft echt geen meerwaarde voor een auto van deze leeftijd.
De prijs is echter wel zeker aan de hoge kant.
Nou.. als dat meer kans geeft op een kloppende kilometerstand vind ik dat wel wat waard.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Als de auto uit Dld komt is er niet gesjoemeld met de km stand.
Is daar al heel lang strafbaar.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33104
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik vind hem duur en echt ongelooflijk lelijke niet originele wielen. Maar dat ben ik ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Silver_R schreef: Als de auto uit Dld komt is er niet gesjoemeld met de km stand.
Is daar al heel lang strafbaar.
Het feit dat het strafbaar is betekent natuurlijk niet dat het niet gebeurt. My 2 cents.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Tja....
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5253
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

ijsga schreef: Wel een import. Ik zou voor origineel Nederlands gaan.
Alle recente Volvo's zijn import

Ik zou geen V50 T5 kopen maar een mooie S60 classic T5 meer voor minder
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Bedankt voor de link, maar een import T5 lijkt mij ook geen heel best idee. Een kennis van me zit in de import van auto's en die vertelde dat 20% van alle auto's in Duitsland teruggedraaid is. Strafbaar of niet, Günther en Heinrich draaien er vrolijk op los. Dus, alleen bij een dealer kopen en die weten, net als hier, de prijzen wel :)

TVK doet niet veel consessies wat betreft deze V50 T5. Ik kreeg een keurig lijstje met de prijzen van de opties die ik mis. Ook het bekraste zijraam (achter portier) doen ze niets mee, moet vervangen worden. Tja, dan wil ik 'm niet voor de volle prijs hebben denk ik zo. Wat zou zo'n zijruit moeten kosten? En parkeersensoren? En evt. stoelverwarming? (heb ik nu ook, best wel fijn om zelf warm te worden en toch de warme lucht in je koude motorblok te laten).

Tweede keus zou een Ford Mondeo met de T5 zijn. Misschien zaterdag een proefrit maken in eentje. Ik heb afgelopen weekend even in de C-max van m'n zusje gezeten, maar was niet echt onder de indruk van de materialen. Stuurde voelde echt heel cheap aan, stoelen achter waren kneiterhard en er zit veel plastic in. Wellicht dat de Mondeo in sportievere uitvoering beter is, maar weet niet of ik daaraan ga wennen :)

Overigens... https://www.pouw.nl/volvo/occasions/V50 ... pdc-17-lmv
Wel wat ouder en meer kilometers, maar heeft verder alles wat ik zoek. En dat voor een heel stuk minder geld...
ijsga schreef: En wijze vrouw heb je ;)
Ze heeft zeker haar momenten! Alhoewel ze dit beter niet kan lezen... dan krijgt ze het straks zelf ook nog door en wordt ze verwaand en arrogant enzo :)
Laatst gewijzigd door bveenhof op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1513
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

bveenhof schreef: Bedankt voor de link, maar een import T5 lijkt mij ook geen heel best idee. Een kennis van me zit in de import van auto's en die vertelde dat 20% van alle auto's in Duitsland teruggedraaid is. Strafbaar of niet, Günther en Heinrich draaien er vrolijk op los. Dus, alleen bij een dealer kopen en die weten, net als hier, de prijzen wel :)
Wat een generieke onzin en bangmakerij weer. In NL ken ik ook veel kaf onder het koren in de autohandel. Het is net als overal: auto zonder historie of waarbij je geen goed gevoel hebt, en dito verkopers, links laten liggen!

Juist uit Duitsland kan je mooie en volle auto's halen met beschaafde km's. Waarbij kwaliteit net als overal ook gewoon een prijskaartje heeft.

Importeren is zo simpel dat je het net zo goed zelf kunt doen. Weet je meteen waar de auto vandaan komt en kan je jezelf overtuigen van de historie. Inderdaad is het moment tussen export en import een uitgelezen moment om de teller terug te draaien....maar daar 'raken ook de boekjes kwijt' :ninja: . Daarom dus zelf bij de bron kopen!

Koop je bij een dealer, al dan niet van het merk zelf, dan garandeert die de km-stand. Dat moet hij, en rotzooien zal hij achterwege laten. Auto's met een luchtje gaan de handel in (gekocht als gezien) en gaan meestal oostwaarts. Als een auto 'Nur für Export' of 'nur händler' wordt aangeboden, of 'Im Kundenauftrag' betekent dat tevens zonder garantie en gekocht als gezien. Die laat je liever staan...

En verder, als je er geen vertrouwen in hebt niet doen, dan koop je in NL bij een dealer en betaal je een premium voor een stuk zekerheid. Ieder zijn ding :-)

Marc
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

MN-NL schreef: Wat een generieke onzin en bangmakerij weer. In NL ken ik ook veel kaf onder het koren in de autohandel. Het is net als overal: auto zonder historie of waarbij je geen goed gevoel hebt, en dito verkopers, links laten liggen!

Juist uit Duitsland kan je mooie en volle auto's halen met beschaafde km's. Waarbij kwaliteit net als overal ook gewoon een prijskaartje heeft.

Importeren is zo simpel dat je het net zo goed zelf kunt doen. Weet je meteen waar de auto vandaan komt en kan je jezelf overtuigen van de historie. Inderdaad is het moment tussen export en import een uitgelezen moment om de teller terug te draaien....maar daar 'raken ook de boekjes kwijt' :ninja: . Daarom dus zelf bij de bron kopen!

Koop je bij een dealer, al dan niet van het merk zelf, dan garandeert die de km-stand. Dat moet hij, en rotzooien zal hij achterwege laten. Auto's met een luchtje gaan de handel in (gekocht als gezien) en gaan meestal oostwaarts. Als een auto 'Nur für Export' of 'nur händler' wordt aangeboden, of 'Im Kundenauftrag' betekent dat tevens zonder garantie en gekocht als gezien. Die laat je liever staan...

En verder, als je er geen vertrouwen in hebt niet doen, dan koop je in NL bij een dealer en betaal je een premium voor een stuk zekerheid. Ieder zijn ding :-)

Marc
+100
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

MN-NL schreef: Wat een generieke onzin en bangmakerij weer. In NL ken ik ook veel kaf onder het koren in de autohandel. Het is net als overal: auto zonder historie of waarbij je geen goed gevoel hebt, en dito verkopers, links laten liggen!
Ja, want iemand die z'n brood verdiend met import auto's zal er vast geen verstand van hebben :) Verder heb je gelijk hoor. Als een auto te mooi is voor die prijs... dan stinkt het vaak. Da's hier zo en in Duitsland niet anders. Kwestie van goed opletten en o.a. de boekjes controleren.

MN-NL schreef: Juist uit Duitsland kan je mooie en volle auto's halen met beschaafde km's. Waarbij kwaliteit net als overal ook gewoon een prijskaartje heeft.

Koop je bij een dealer, al dan niet van het merk zelf, dan garandeert die de km-stand. Dat moet hij, en rotzooien zal hij achterwege laten. Auto's met een luchtje gaan de handel in (gekocht als gezien) en gaan meestal oostwaarts. Als een auto 'Nur für Export' of 'nur händler' wordt aangeboden, of 'Im Kundenauftrag' betekent dat tevens zonder garantie en gekocht als gezien. Die laat je liever staan...

En verder, als je er geen vertrouwen in hebt niet doen, dan koop je in NL bij een dealer en betaal je een premium voor een stuk zekerheid. Ieder zijn ding :-)
En ook dat is waar, kwaliteit heeft een prijskaartje. En dat prijskaartje in DE misschien wel iets lager, maar dan krijg je de BPM nog. Al met al vraag ik me af of het echt iets scheelt. Ok, dan heb je de auto zoals je 'm hebben wilt en in goede conditie. Het kost alleen wel heel veel moeite. En daarbij, ik kan mijn huidige auto niet inruilen. Los verkopen is niet echt een optie, aangezien de auto gewoon niet 100% is. Meld je dit eerlijk, dan krijg je achterlijk lage bedragen. Al met al komt het erop neer dat ik de zoektocht liever in Nederland houdt.
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”