bveenhof schreef:
Bedankt voor de link, maar een import T5 lijkt mij ook geen heel best idee. Een kennis van me zit in de import van auto's en die vertelde dat 20% van alle auto's in Duitsland teruggedraaid is. Strafbaar of niet, Günther en Heinrich draaien er vrolijk op los. Dus, alleen bij een dealer kopen en die weten, net als hier, de prijzen wel

Wat een generieke onzin en bangmakerij weer. In NL ken ik ook veel kaf onder het koren in de autohandel. Het is net als overal: auto zonder historie of waarbij je geen goed gevoel hebt, en dito verkopers, links laten liggen!
Juist uit Duitsland kan je mooie en volle auto's halen met beschaafde km's. Waarbij kwaliteit net als overal ook gewoon een prijskaartje heeft.
Importeren is zo simpel dat je het net zo goed zelf kunt doen. Weet je meteen waar de auto vandaan komt en kan je jezelf overtuigen van de historie. Inderdaad is het moment tussen export en import een uitgelezen moment om de teller terug te draaien....maar daar 'raken ook de boekjes kwijt'

. Daarom dus zelf bij de bron kopen!
Koop je bij een dealer, al dan niet van het merk zelf, dan garandeert die de km-stand. Dat moet hij, en rotzooien zal hij achterwege laten. Auto's met een luchtje gaan de handel in (gekocht als gezien) en gaan meestal oostwaarts. Als een auto 'Nur für Export' of 'nur händler' wordt aangeboden, of 'Im Kundenauftrag' betekent dat tevens zonder garantie en gekocht als gezien. Die laat je liever staan...
En verder, als je er geen vertrouwen in hebt niet doen, dan koop je in NL bij een dealer en betaal je een premium voor een stuk zekerheid. Ieder zijn ding
Marc