Tanken
- 19Remco80
- 1st Gear member
Telkens wanneer ik tank slaat de vulpistool om de haverklap af. Als ik de klep open, wacht ik altijd even zodat de lucht kan ontsnappen. Toch blijft hij telksen afslaan. Iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?
V40 business sport D2
Renault megane Bose
Seat leon 1.9TDI
Renault megane Bose
Seat leon 1.9TDI
- tjub
- 1st Gear member
Dat heb ik niet echt, maar wel dat aan het einde nadat het vulpistool 2 x af is geslagen meteen de diesel naar buiten komt zetten (had ik met vorige auto's niet echt). Lastig hoor. Maar als ie meteen al af blijft slaan wordt je ook niet echt vrolijk van denk ik. Geen idee wat dat kan zijn. Heb ik verder nooit gehad ook met andere auto's niet.19Remco80 schreef: Telkens wanneer ik tank slaat de vulpistool om de haverklap af. Als ik de klep open, wacht ik altijd even zodat de lucht kan ontsnappen. Toch blijft hij telksen afslaan. Iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?
MY16 V40 D2 Business Sport Power Blue
Hyundai I40 1.7 CRDI Wagon Buss Ed
Skoda Octavia 1.9 TDI
Peugeot 307 break 2.0 D
Opel Astra 1.6 Station
Renault Laguna 1.6
VW Golf G60
VW Golf GTI
Toyota Corolla 1.6 DX
Hyundai I40 1.7 CRDI Wagon Buss Ed
Skoda Octavia 1.9 TDI
Peugeot 307 break 2.0 D
Opel Astra 1.6 Station
Renault Laguna 1.6
VW Golf G60
VW Golf GTI
Toyota Corolla 1.6 DX
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
En als je de tankpistool en kwart slag draait? Slaat ie dan ook af?
- fret
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Tip van rsnhakan werkt bij mij ook. Net als het vulpistool iets minder ver in het gat duwen trouwens. Opvallend dat ik toen ik de auto net had, dat afslaan ook zo opmerkte, maar nu eigenlijk niet meer. Ervaring wellicht?
Laatst gewijzigd door fret op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
@19Remco80: Tank je altijd bij dezelfde pomp?
Dat was bij mij namelijk wel het geval. Een andere pomp van hetzelfde tankstation gaf geen problemen en de pomp van het tankstation in het volgende dorp gaf ook geen problemen.
Mijn vrouw had de truc van het kwart slag draaien van het pistool ook al ontdekt.
Dat was bij mij namelijk wel het geval. Een andere pomp van hetzelfde tankstation gaf geen problemen en de pomp van het tankstation in het volgende dorp gaf ook geen problemen.
Mijn vrouw had de truc van het kwart slag draaien van het pistool ook al ontdekt.
- 19Remco80
- 1st Gear member
Ik tank meestal bij dezelfde pomp, maar ook wel eens ergens anders. Ook dan heb ik het probleem. Ik zal het eens proberen om hem er minder ver in te stoppen en hem een kwartslag te draaien. Kijken of het euvel dan verholpen is.
V40 business sport D2
Renault megane Bose
Seat leon 1.9TDI
Renault megane Bose
Seat leon 1.9TDI
-
- 2nd Gear member
Bij mij slaat ie af toen ik een keer probeerde te tanken bij Tinq. Bij Shell, BP, Esso en Texaco heb ik nergens last van en werkt het perfect. Zodra die een keer afslaat wanneer de tank vol is wacht ik vijf seconden en in 90% van de gevallen komt er geen druppel meer uit.
Wat ik destijds ook ontdekte dat hielp was om het pistool niet compleet in te knijpen. De snelheid waarmee de brandstof eruit komt is dan lager en daarmee was de neiging tot afslaan veel minder.
Wat ik destijds ook ontdekte dat hielp was om het pistool niet compleet in te knijpen. De snelheid waarmee de brandstof eruit komt is dan lager en daarmee was de neiging tot afslaan veel minder.
-
- 1st Gear member
Ik heb dat ook randomly hoor, ik heb dan de indruk dat het gewoon overflow is door te hoge druk. Als je dan idd zoals Fab1man aangeeft het pistool maar half indrukt gaat het beter, en wat ik dan meestal doe is er een spelletje van maken om te zien hoever ik kan nijpen tot het weer klikt, je moet iets doen om je bezig te houden tijdens het voltanken van een tank van 70L hè
Bizar genoeg kan ik het na een paar liter helemaal indrukken.

-
- 6th Gear member
Ik kan bij Esso Express pompen totaal niet tanken.. Slaat continue af wordt je helemaal gek van..
Shell pompen geen probleem..
Shell pompen geen probleem..
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
Wat ik bij mijn vorige auto, een Ford, in het begin heb gehad is dat hij steeds afsloeg omdat ik het vulpistool een beetje omhoog trok. Je moet het eigenlijk echt in het tankgat laten hangen. Wellicht dat dat nog iets uitmaakt.
- codriver
- 3rd Gear member
Heb dezelfde ervaring, kwart slag draaien helpt inderdaad maar sommige pompen zijn tot ergernis slecht afgesteld.
Heb trouwens deze week, nadat onderste streepje rood brandde en boordcomputer -/- tot lege tank aangaf, getankt en kreeg er tot de rand toe vol niet
meer als 55 liter in terwijl tankinhoud 62 liter is.
Heb trouwens deze week, nadat onderste streepje rood brandde en boordcomputer -/- tot lege tank aangaf, getankt en kreeg er tot de rand toe vol niet
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
- fret
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ja, dat is echt superirritant want je weet niet of je nog door kunt. Ik word altijd zenuwachtig als ik 2 streepjes brandstof heb en bij een helemaal (als hij ook nog begint te zeuren en een pompstation wenst te zoeken op de navi)...maar meer dan 55,3 liter heb ik er ooit ingekregen. Terwijl je dus in theorie 62 tankt en nog bijna 120 kilometer had kunnen rijden!Heb trouwens deze week, nadat onderste streepje rood brandde en boordcomputer -/- tot lege tank aangaf, getankt en kreeg er tot de rand toe vol niet
- Get!em
- 3rd Gear member
Volgens instructieboekje moet je, als tank vol is, bij automatisch afslaan, nog 5 tot 10 seconden wachten met pistool eruit trekken, anders krijg je een terugspuiter. Hier ben ik ondertussen aangewend geraakt en wacht geduldig.
Als tank nog niet vol is en pistool slaat continue af: ander tankstation zoeken voor de volgende keer. Sommige hebben de druk van het pistool niet op orde en drukken er veel meer liters per minuut door dan een normaal autotankpistool. Hij zit dan qua druk ergens tussen normale auto en die van vrachtwagenpistool stand in. In de buurt weet ik welke pistolen en tankstations dit hebben, en die mijd ik dan ook.
Een enkele keer gebeurt het me ook bij een tankstation waar het normaal wel goed gaat, dan heb ik pistool niet diep genoeg, of juist te diep zitten. Ff wiebelen en het gaat goed.
Als tank nog niet vol is en pistool slaat continue af: ander tankstation zoeken voor de volgende keer. Sommige hebben de druk van het pistool niet op orde en drukken er veel meer liters per minuut door dan een normaal autotankpistool. Hij zit dan qua druk ergens tussen normale auto en die van vrachtwagenpistool stand in. In de buurt weet ik welke pistolen en tankstations dit hebben, en die mijd ik dan ook.
Een enkele keer gebeurt het me ook bij een tankstation waar het normaal wel goed gaat, dan heb ik pistool niet diep genoeg, of juist te diep zitten. Ff wiebelen en het gaat goed.