Aanschaf V50 T5

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
ijsga
5th Gear member

Cruisecontrol is inderdaad standaard. Stuurbediening voor de audio is niet standaard, al was dit in veel van de pakketten opgenomen.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
ijsga
5th Gear member

[very-off-topic] Ik droomde vannacht dat ik een rode C30 T5 voor erbij had gekocht en teleurgesteld was omdat ik dacht dat het een V50 zou zijn (‘maar hier past bijna niks in!’). Verder zat er een kleine ruitenwisser achter en nog een enorme grote ruitenwisser achter die de hele achterzijde schoonmaakte. Zat met vier dikke schroeven in de achterklep gemonteerd [/very-off-topic]. Mischien wel voer voor een nieuw topic; Volvo’s in je dromen. ;)
Laatst gewijzigd door ijsga op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
MN-NL
5th Gear member

Hier zit het ongeveer allemaal op inkl. de handbak en AWD:
http://ww3.autoscout24.de/classified/28 ... asrc=st|as

(daarom die vierkante doos in de kofferruimte, om de awd onder te verstoppen?)
ijsga
5th Gear member

Deze V50 T5 zit ongetwijfeld een stuk boven je budget, en is geen handbak, maar vond hem toch leuk om even aan te halen. Hij heeft namelijk maanden lang op Marktplaats te koop gestaan, aangeboden door een particuliere verkoper. Hij staat nu sinds kort dus bij deze autogarage te koop voor maar liefst € 3000 meer dan dat hij eerst werd aangeboden!
Laatst gewijzigd door ijsga op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
bveenhof
2nd Gear member

ijsga schreef: [very-off-topic] Ik droomde vannacht dat ik een rode C30 T5 voor erbij had gekocht en teleurgesteld was omdat ik dacht dat het een V50 zou zijn (‘maar hier past bijna niks in!’). Verder zat er een kleine ruitenwisser achter en nog een enorme grote ruitenwisser achter die de hele achterzijde schoonmaakte. Zat met vier dikke schroeven in de achterklep gemonteerd [/very-off-topic]. Mischien wel voer voor een nieuw topic; Volvo’s in je dromen. ;)
Uhh... gaat alles wel goed daar? :D

MN-NL schreef: Hier zit het ongeveer allemaal op inkl. de handbak en AWD:
http://ww3.autoscout24.de/classified/28 ... asrc=st|as

(daarom die vierkante doos in de kofferruimte, om de awd onder te verstoppen?)
Hmm... het eerste wat ik me meteen afvraag; waarom is die prijs zo absurd laag voor een volle auto met relatief gunstige km. stand? Ik gok dat er nog aardig wat aan onderhoud moet gaan gebeuren. Mijn A3 heb ik ook voor 2k minder gekocht dan vergelijkbare nette exemplaren en dat heb ik geweten. Eerst kortsluiting, toen nog even groot onderhoud, lading aan vacuüm slangen vervangen omdat er achteraf aardig wat paarden op stal bleven chillen etc. :D En in dezelfde periode bleek dat de distributie waarschijnlijk ook nog nooit vervangen was. Die prijs is er met een reden dus.

ijsga schreef: Deze V50 T5 zit ongetwijfeld een stuk boven je budget, en is geen handbak, maar vond hem toch leuk om even aan te halen. Hij heeft namelijk maanden lang op Marktplaats te koop gestaan, aangeboden door een particuliere verkoper. Hij staat nu sinds kort dus bij deze autogarage te koop voor maar liefst € 3000 meer dan dat hij eerst werd aangeboden!
Die zit inderdaad zo'n 6k boven budget. Hoewel budget natuurlijk een beetje onterecht is, aangezien de financiering het meeste zal moeten dekken voorlopig.

Twijfel slaat toch wel weer toe om de A3 te blijven rijden. Ik moest deze week (en voorlopig moet ik dat even blijven doen) Zaandam - Boxtel rijden voor mijn huidige opdracht. Da's 1250 km. per week en het oliepeil is van halfvol naar beneden minimum gegaan deze week...
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
MN-NL
5th Gear member

Die in Köln is een priveverkoop en je moet m nog importeren. Handbak dus iets minder gevraagd (jij bent een uitzondering). Kortom op NL kenteken kost ie alles bij elkaar zo'n 7k en dan heb je geen garantie, wel ruimte in he budget om wat achterstallig onderhoud weg te werken.
Natuurlijk moet je goed bezien of er geen addertje onder het gras zit maar ik vind de prijs in de Duitse markt niet zo gek.

Maar goed, jouw keuze, jouw muntjes :-)
bveenhof
2nd Gear member

Klopt. Zou dan gewoon heel goed moeten kijken en luisteren naar de auto, onderhoudshistorie checken enzo. Dan kun je er een leuke auto voor niet teveel geld voor krijgen.

Trouwens, ik kwam deze tegen en het vrouwtje leek ook wel enthousiast :)
http://m.tvk.nl/autoDetail.php?cavAccou ... r=priceASC

Weliswaar geen station, maar denk dat het qua ruimte echt wel genoeg biedt. Voordeel is dat gisteren mijn neef met zijn baby en de hele voorraad aan bende langskwam, in een Opel Insignia sedan. Dus was dan een "zie je wel, past prima dus we hoeven niet persee een station" momentje ^_^
Laatst gewijzigd door bveenhof op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
wdo
3rd Gear member

Trouwens, ik kwam deze tegen en het vrouwtje leek ook wel enthousiast
http://m.tvk.nl/autoDetail.php...r=priceASC

Weliswaar geen station, maar denk dat het qua ruimte echt wel genoeg biedt. Voordeel is dat gisteren mijn neef met zijn baby en de hele voorraad aan bende langskwam, in een Opel Insignia sedan. Dus was dan een "zie je wel, past prima dus we hoeven niet persee een station" momentje
Is mss ook wel een goede keus. Ik had ook een V50 2.4 en wilde ook een V50 T5 maar was bijna niet te vinden. Geen mooie dan. Of afgeragd. Ik denk laat ik is gaan zoeken naar een S40 T5. En zie daar een zeer mooi exemplaar gevonden van 4 jaar oud en 21000 km op de klok. Als nieuw. Komt mss wat minder sportief over dan een V50. Maar is wat goedkoper ook. En in de kofferbak kan je meer in kwijt dan in een V50 onder het afdekzeil. De stoelen van de S60 die je gevonden hebt zitten naar mijn mening beter dan van een S40/V50. Maar het onderstel is minder sportief. Gewoon proef gaan rijden.
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T

V50 2.4
S40 T5 fwd
Fredraket
4th Gear member

Die S60 ziet er goed uit. Gewoon gaan kijken. Houd er wel rekening mee dat 1250 km per week ook de nodige brandstof vraagt.
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
bveenhof
2nd Gear member

Een S40 zou inderdaad ook zeker geen verkeerde keuze zijn. Iets lichter, of eigenlijk iets minder zwaar :lol: , ook weer dan de S60. En volgens mij doet 'ie qua ruimte niet veel onder voor de S60?

Hoe bevalt de S40 T5 in het dagelijks gebruik? Wat doet 'ie qua brandstof? En gebruik je 'm ook vaak met meerdere personen of veel zooi om mee te slepen?

Yeah, 1250 km in de week kost wel wat brandstof! Met de A3 doe ik nu 2 dagen op een tank. Dan zit er nog een kwart in en moet ik tanken. Gekke ding doet wel zo'n 1:14.5 of zelfs 1:15.3 :o De T5 zal op de snelweg rustiger draaien dan de A3, dus ik denk dat het brandstofverbruik nog wel los zal lopen. In ieder geval zal het ruim binnen de reiskostenvergoeding van €250 per week vallen lijkt me. Plus dat het zeer tijdelijk is. Over 2 maanden hoop ik nog maar minder de helft daarvan te hoeven rijden.

Wat denken jullie trouwens van de prijs van de S60? Is die redelijk? Of net zoals de V50 aan de hoge kant?
Laatst gewijzigd door bveenhof op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.

jaapburg
4th Gear member

Ik heb net een paar dagen een V50 T5 en ik moet zeggen: heerlijk!! Wat een rijgenot en souplesse. Heb dan wel een awd geartronic, hij is zeer rustig te rijden en dan heb je een gemiddeld verbruik van 1:11-1:12. Ga je wat meer sporten binnen de bebouwde kom zit je al snel op 1:8 gemiddeld.
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
gose91
3rd Gear member

bveenhof schreef: Een S40 zou inderdaad ook zeker geen verkeerde keuze zijn. Iets lichter, of eigenlijk iets minder zwaar :lol: , ook weer dan de S60. En volgens mij doet 'ie qua ruimte niet veel onder voor de S60?

Hoe bevalt de S40 T5 in het dagelijks gebruik? Wat doet 'ie qua brandstof? En gebruik je 'm ook vaak met meerdere personen of veel zooi om mee te slepen?

Yeah, 1250 km in de week kost wel wat brandstof! Met de A3 doe ik nu 2 dagen op een tank. Dan zit er nog een kwart in en moet ik tanken. Gekke ding doet wel zo'n 1:14.5 of zelfs 1:15.3 :o De T5 zal op de snelweg rustiger draaien dan de A3, dus ik denk dat het brandstofverbruik nog wel los zal lopen. In ieder geval zal het ruim binnen de reiskostenvergoeding van €250 per week vallen lijkt me. Plus dat het zeer tijdelijk is. Over 2 maanden hoop ik nog maar minder de helft daarvan te hoeven rijden.

Wat denken jullie trouwens van de prijs van de S60? Is die redelijk? Of net zoals de V50 aan de hoge kant?
De S40 is eigenlijk een tweezitter met vijf stoelen. Lange personen of korte personen op leeftijd vouwen zich met moeite door de korte achterportieren. Weet niet hoe de S60 is hoor. Als er enkel kinderen in de S40 gaan, voldoet deze prima! Kofferbak is nog best ruim, alleen door de krappe ingang weinig toegankelijk. Reken op de 1:11.
Laatst gewijzigd door gose91 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
bveenhof
2nd Gear member

Ja dat is zeker zo! Na de proefrit met de V50 T5 is dat ook wep wat ik wil :)

Verbruik schatte ik ook ong. daar op in. Mijn pa haalt 1:11 met zijn V70 T5 en die is een dikke 200k zwaarder dan de V50. Hij rijdt alleen wel echt heel erg rustig, blijft angstvallig onder de 3000 toeren :-D

bveenhof
2nd Gear member

Vandaag de S60 bekeken. Eenmaal binnen wijst de verkoper ons een splinternieuwe S60 T5 aan, welke al helemaal netjes klaarstond met kenteken en voor de schuifdeur. Ja... hele dikke bak, maar die bedoelde ik niet :D Bleek dat ik een 2.5T bedoelde en dat deze kennelijk niet als T5 bestempeld staat.

Goed, toen de juiste S60 bekeken. Aan de buitenkant een hele nette bak, maar zo in het echt vond ik 'm nogal... gedateerd. Van binnen leek dit nog erger, dus de fotograaf heeft het wel heel goed aangepakt want het leek me een dikke bak. Voeg daar, ondanks dat 'ie nog geen 90k gelopen had, wat gebruikerssporen aan toe (rubbertjes die los zaten, flinke pit in het dashboardkastje, achterkant stoelen aardig beschadigd door een hond? ofzo) en we stonden niet meer zo te springen om 'm nog te rijden. Dit ging 'm toch echt niet worden.

Nog even naast een V50 gestaan en inderdaad, wel aardig wat plastic. Het voelt, net als in de A3 overigens, wel hoogwaardig aan allemaal en ik zou me daar prima in kunnen vermaken. Maar, wat we wel besloten hebben vandaag, is dat een sedan ook prima zou kunnen.

Zojuist heeft de A3 een kleine beurt gehad en ik knal nog vrolijk verder ermee, terwijl de zoektocht verder gaat :)

ijsga
5th Gear member

bveenhof schreef: Vandaag de S60 bekeken. Eenmaal binnen wijst de verkoper ons een splinternieuwe S60 T5 aan, welke al helemaal netjes klaarstond met kenteken en voor de schuifdeur. Ja... hele dikke bak, maar die bedoelde ik niet :D Bleek dat ik een 2.5T bedoelde en dat deze kennelijk niet als T5 bestempeld staat.

Goed, toen de juiste S60 bekeken. Aan de buitenkant een hele nette bak, maar zo in het echt vond ik 'm nogal... gedateerd. Van binnen leek dit nog erger, dus de fotograaf heeft het wel heel goed aangepakt want het leek me een dikke bak. Voeg daar, ondanks dat 'ie nog geen 90k gelopen had, wat gebruikerssporen aan toe (rubbertjes die los zaten, flinke pit in het dashboardkastje, achterkant stoelen aardig beschadigd door een hond? ofzo) en we stonden niet meer zo te springen om 'm nog te rijden. Dit ging 'm toch echt niet worden.

Nog even naast een V50 gestaan en inderdaad, wel aardig wat plastic. Het voelt, net als in de A3 overigens, wel hoogwaardig aan allemaal en ik zou me daar prima in kunnen vermaken. Maar, wat we wel besloten hebben vandaag, is dat een sedan ook prima zou kunnen.

Zojuist heeft de A3 een kleine beurt gehad en ik knal nog vrolijk verder ermee, terwijl de zoektocht verder gaat :)
Kan me voorstellen dat zo’n interieur een enorme afknapper is. Juist het interieur moet in goede staat zijn. Want ook als je een gebruikte auto koopt is het fijn als ie zo nieuw mogelijk voelt :)
ijsga
5th Gear member

Al gezien dat de V50 T5 bij TvK een stuk in prijs is gezakt?
bveenhof
2nd Gear member

Ja inderdaad. Grappig soms dat een auto met 200k er beter uitziet dan een auto met 90k in dit geval. Sommige mensen lijkt het geen zak te interesseren, laat de hond maar los op de achterbank :p En da's dan een afknapper.

Had nog niet naar de V50 bij TvK gekeken, maar het verbaasd me niets dat ze 'm afprijzen. Hij staat er al dik 6 maanden en hij lijkt moeilijk te verkopen. Het is ook wel een lastige combi; hoge prijs voor een auto met aardig wat gebruikssporen en niet al teveel opties.

De Mondeo is overigens ook nog niet verkocht, terwijl de verkoper ervan overtuigd was dat 'ie snel weg zou zijn.

bveenhof
2nd Gear member

De A3 is afgelopen vrijdag achtergelaten bij de Volvo dealer en ik ben nu trotse bezitter van een '08 S60 2.5t die dik in de opties zit! Heb 'm hier voorgesteld: clicky click

Mbx
1st Gear member

sebastiaan84 schreef: Dat heb ik ook altijd gezegd, totdat ik met een 170 pk 2.4i ging proefrijden....

Nadeel van de automaat, meer verbruik, minder snel in acceleratie en minder hoge topsnelheid.

Voordel van de automaat, lekker zoeven, lage toeren en relaxter rijden.
Voor mij precies andersom :)

Ik dacht altijd dat ik automaat wilde, door de auto's van mijn ouders (v70 170pk automaat, 3 serie 190pk automaat en nu de V60 280pk automaat). Ben er toch achter gekomen dat een automaat niet snel genoeg reageert op het moment dat je wat wilt, maar voor filerijden is er niks fijners dan een automaat.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”