hulp bij aankoop V40 occasion 2012-

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Montecito89
Starter

beste mede-volvo fanaten,

ik ben nieuw hier op het forum maar al jarenlang een trotse :-) volvo rijder.
de afgelopen 5 jaar rij ik dagelijks met veel plezier rond in een prachtige Volvo C30 1.6 R-Design uitvoering bouwjaar 2008 in de magische kleur blauw.
helaas word de auto "te klein" en onpraktisch (3-deurs) vanwege gezinsuitbreiding en een hond :-|
deze sportieve auto moet daarom plaats gaan maken voor een wat meer "gezinsauto"...

ik ben zelf helemaal weg van de nieuwe Volvo V40, prachtige auto en al meerdere keren met een :D in gereden.
hij rijd vrijwel identiek aan mijn C30 al zeg ik zelf, laat dat nou een dikke pluspunt zijn gezien ik eigenlijk geen afscheid van mijn C30 wil nemen, heb nog nooit zo'n fijne en probleemloze auto gehad ! ik ben al her-en-der rond wezen kijken bij verschillende Volvo dealers en wel het e.e.a. wijzer geworden, maar de meest "dagelijkse huishoudelijke" vragen zijn toch niet helemaal (eerlijk) beantwoord, vandaar ik het op het forum gooi voor de "dagelijkse gebruikers" onder ons die niet het soepele verkooppraatje hebben als bij de dealer (hopelijk :-/ ) ter verduidelijking: ik ben zoekende naar een jong gebruikte occasion (ex-lease bijv.) met max. 60.000KM op de teller en niet naar een nieuwe auto.

1. ik ben er over uit dat ik benzine blijf rijden, diesel loont voor mijn KM's niet. welke motor raden jullie mij aan, T2, T3 of toch T4? momenteel rijd ik in mijn C30 in een 1.6 en vind die opzich vlot in de toeren maar je merkt toch dat de auto zwaarlijvig is t.o.v. de motor. ik houd van een pittig doorkachelen maar het hoeft nou ook niet de schumacher in mij naar boven te halen :police:

2. wat is doorgaans het verbruik bij normale omstandigheden? dus niet stoplichtje scheuren en toeren maken?

3. welke uitvoering (behalve Summum) heeft er standaard; navigatie, cruisecontrol, handsfree bellen in pakket ?

4. is er een hondenrek als accessoire verkrijgbaar voor de V40? en zo ja, past formaatje Golden Retriever in de achterbak? (zonder de dubbele bodem weliswaar..)

5. meer tips and tricks die handig zijn om te weten voordat ik een bepaald type/model V40 aanschaf ?

ik hoor graag van jullie, alvast bedankt voor jullie reacties.
V50 R
6th Gear member

T2/3/4 zijn in de basis hetzelfde blok t/m my 2015/16. Daarna is er verschil gekomen als ik het goed zeg. Als je dus een wat eerdere v40 neemt is het in de basis hetzelfde 1.6 blok met turbo die makkelijk aan te passen valt mocht je nog wat vermogen missen.
Honden/bagagerekmis leverbaar: http://vstorenederland.nl/estates/V40_1 ... uct_id=409
Vebruik zou ik even kijken op spritmonitor.de
Meeste uitvoeirng met business pack hebben navi etc. Is vanaf kinetic leverbaar geweest volgens mij.
Oh en ik zou de powershift laten staan, die zijn niet geweldig betrouwbaar.
Veel plezier met uitzoeken! :D
Fab1Man
2nd Gear member

Ik denk dat V50 R al behoorlijk wat vragen voor je beantwoord heeft. Ik zou zelf nog even het verschil uitproberen tussen de T2/T3/T4. De T3 heeft net even dat beetje meer power waardoor er meer rust in de algehele auto komt. De T4 is daar weer een snellere versie van. CHRISITO hier op het forum heeft z'n T3 (1.6) heeft gechiptuned naar bijna gelijke waardes als de T4, dus ook daar heb je mogelijkheden (los van of je dat wel of niet moet doen, geef ik het je mee als optie ;) ). De nieuwe 2.0 L blokken zijn wel anders, ik weet alleen niet of dit budgettechnisch past aangezien dit een erg nieuw blok is.
Bij de V40 kun je er eigenlijk standaard van uit gaan dat cruise control, navi en handsfree bellen erin zit. Makkelijkste vuistregel is het digitale display. Zit die erin, heb je de rest ook (ja het is echt mogelijk nog een analoog klokje te krijgen).
Houdt er rekening mee dat als je kijkt naar een R-Design, deze in de modeljaren MY2013 en MY2014, ik meen standaard, een sportonderstel heeft.
bemmelenan
2nd Gear member

Hallo. Ik rij al ruim een jaar ( + 3mnd) in een V40 T4 R-design. Weliswaar getuned (Polestar) maar dit verschil is slechts 20pk meer.
Ik vind het prettig dat ik wat over heb bij het inhalen en hiervoor niet steeds hoef terug te schakelen. Vooral in 3, 4, 5, en 6 kun je lekker doorhalen. Voldoende Power. Heb ook gekozen voor het sportonderstel. Dit ligt wat strakker op de weg. Is prettiger in het bochtenwerk. Ik vind het comfort best wel meevallen, ondanks de iets hardere vering, maar dit is persoonlijk.
Mijn verbruik staat nu op 1 op 13,4 ( gemiddeld verbruik over 18.400 km.)hierbij zeggende , dat ik best wel sportief rijdt en veel korte stukjes. Ik denk als je rustig rijdt, zo rond de een op 14 a 15 uitkomt. Navigatie was bij mij onderdeel van het business pack.
Hondje vh formaat Golden Retriever zal achterin passen, mits geen dubbele bodem.
MY2021 Volvo XC 40 Inscription Interieur blond/carcoale + veel toeters en bellen.
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
manneke-D
2nd Gear member

Ik kan je als berijder van een diesel geen advies geven over de benzinemotoren.
Maar als je wilt weten wat er bij een specifieke uitvoering geleverd is moet je maar eens een kijkje gaan nemen bij de prijslijsten van eerdere jaren klikkerdeklik. Daar heb ik al een paar keer veel aan gehad.
Succes met de zoektocht en het beslissen.
Trucker
6th Gear member
Contacteer:

Montecito89 kijk eens op deze site daar kun je bijna al jou wensen in vullen en zo de juiste V40 vinden.
http://selekt.volvocars.nl/zoekresultat ... eccto=6000

Wij zijn van een C30 R-design 2.0 over gestapt op een V40 D2 R-design 2014 omdat ik door een verhuizing meer kilometers ben gaan rijden
De V40 die wij op 13-12-2014 gekocht hebben was een demo model en hij stond bij mijn eigen dealer en 18000km gelopen.

Als er nog een bij een dealer staat zou ik gaan voor een R-design omdat een auto is met veel opties.
Gr Trucker

Volvo V40 D2 R-Design

Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Plaats reactie

Terug naar “V40”