volvo 460 word bijna niet warm

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Kevin460
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30.11.2015 - 00:17

Goede avond

Ik heb een probleem
Ik hè b een volvo 460 en die word niet warm hij komt net uit het koude gedeelte ook al rijd ik op de snelweg
Heb de thermostaat al 2 x vervangen
Heeft er iemand een idee waarom dit is ?

Alvast bedankt gr kevin
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Thermostaat zou ik gelijk als schuldige aan willen wijzen. Maar ja, die is al vervangen... echter, iets anders kan ik niet bedenken. Is de meter wel goed? De temperatuurvoeler op het blok, de bekabeling, het metertje op het dashboard, etc. Dus dat de motor wel warm wordt maar dat niet aal jou durft te laten zien...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
xxbv92
2nd Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18

Doet de verwarming het wel goed? Met ventilator op hoogste stand, en worden alle slangen onder de motorkap goed warm?
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
knalrooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Kadett C coupe met Volvo b230a motor, m47 5 versnellingsbak, 4 x carburator, Volvo 240 Assen/schijfremmen ‘78
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19497
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik verdenk toch echt de meter in het dashboard of een kapot kabeltje. Als de thermostaat al 2x vervangen is, is dat in mijn ogen echt de boosdoener.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Fredraket
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
Locatie: Wierden

xxbv92 schreef: Doet de verwarming het wel goed? Met ventilator op hoogste stand, en worden alle slangen onder de motorkap goed warm?
+1
De eerste check nu is of de kachel het doet als signaal dat de motor in ieder geval warm wordt.
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Hier staat de meter ook erg laag, maar de verwarming in de auto doet het goed.

Schilder
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
wpee
5th Gear member
Berichten: 1367
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Als binnenkachel niet warm wordt kan het ook zijn dat de kachel verstopt zit.
Dan in motorruimte slangen eraf halen
even doorspoelen met tuinslang, kraan goed open draaien en druk erop.
Daarna koelsysteem weer aansluiten

(als motorthermostaat vervangen is moet de motor temp goed zijn)

Is ondanks alles toch iets aan de hand,bv kokende motor en binnen onvoldoende warm dan moet je naar de pomp kijken, dan circuleert deze niet. Meestal zie je wel flow van de koelvloeistof in het koelvloeistof reservoir als de motor warm is. Meestal is dit pas als thermostaat opent.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”