Na meer dan 350.000km in mijn V50 2.0D 2004 (erg tevreden

Daarom enkele vragen die ik heb en waarbij de antwoorden van jullie me misschien kunnen helpen met het maken van de afweging.
Gebruik
Ik twijfel nog tussen de XC70 en V70. De looks zijn verschillend. XC heeft een meer sportieve look. Is er verschil in rijgedrag door de 4 wiel aandrijving?
Vanuit verschillende gebruikssites kan ik zien dat er niet heel veel verschil zit in het verbruik van de auto. Hebben jullie ook deze ervaringen?
Techniek
Zijn er nog qua techniek aandachtspunten waarbij rekening mee moet worden gehouden. Ik kwam tegen dat in 2009 nieuwe lijn motoren is geintroduceerd. Wat zijn de verschillen tussen deze twee motorlijnen en merk je daar iets van in betrouwbaarheid en rijgedrag?
Vanaf 2010 zijn er ook bij de XC70 modellen met alleen voorwielaandrijving. ben wel benieuwd naar eventuele voordelen hiervan.
Zijn onderhoudskosten voor een 4wiel aandrijving hoger? Zo ja wat zijn dan eventuele kwetsbare onderdelen?
Zijn er nog overige aandachtspunten qua techniek waar je bij de aankoop rekening mee moet houden.
Alvast bedankt!