Beste mensen,
Bij twee van mijn velgen zitten niet de juiste moeren (zie foto). Heeft iemand enig idee waar ik die kan bestellen zodat het weer een mooi geheel wordt?
En een andere vraag, kun je ook losse matten bestellen? Bij mij zijn alle matten, behalve die bij de bestuurder, nog origineel en bijna nieuw. Ik wil dus niet een complete set bestellen, maar alleen de bestuurdersmat. Is dat mogelijk en zo ja waar?
Alvast bedankt voor de reacties!
Moeren etc.
-
- 2nd Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V50 D2 Momentum, MY11, Barentzblue, navigatie, beige leder
-
- 4th Gear member
Wielmoeren bij estateservices
Die open versie kan wel behoorlijk vast zitten met afbreken als gevolg.
Die open versie kan wel behoorlijk vast zitten met afbreken als gevolg.
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Volgens mij ben je alleen 2 kapjes kwijt, heb ik ook gehad.
De wielmoeren van de V50 (en wellicht ook anderen Volvo's) zijn van pisbakken staal met een verchroomd blikken kapje er overheen.
Die kapjes gaan gemakkelijk stuk bij het los en vastdraaien. (Ze kunnen er normaal gesproken niet af)
Kapjes kun je overigens niet los kopen, dan moet je alsnog nieuwe moeren hebben.
De wielmoeren van de V50 (en wellicht ook anderen Volvo's) zijn van pisbakken staal met een verchroomd blikken kapje er overheen.
Die kapjes gaan gemakkelijk stuk bij het los en vastdraaien. (Ze kunnen er normaal gesproken niet af)
Kapjes kun je overigens niet los kopen, dan moet je alsnog nieuwe moeren hebben.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
-
- 2nd Gear member
Dat idee heb ik ook als ik de link bekijk. Gelukkig zijn het er maar 5 dus ben niet al teveel geld kwijt. Maar ik wil het wel graag netjes hebbenMarcnij schreef: Volgens mij ben je alleen 2 kapjes kwijt, heb ik ook gehad.

-
- 2nd Gear member
Iemand nog tips voor deze vraag??BjornVrijburg schreef:
En een andere vraag, kun je ook losse matten bestellen? Bij mij zijn alle matten, behalve die bij de bestuurder, nog origineel en bijna nieuw. Ik wil dus niet een complete set bestellen, maar alleen de bestuurdersmat. Is dat mogelijk en zo ja waar?
-
- 1st Gear member
Ik raad aan om te kijken bij https://www.automattenonline.coml/.
Hier heb ik al eerder tevreden matten besteld en ze zetten er een Volvo logo op als je wat bij betaald
Alleen ook hier worden ze per 4 geleverd, wat ik zelf geen straf vind voor een basis prijs van 44,95
Hier heb ik al eerder tevreden matten besteld en ze zetten er een Volvo logo op als je wat bij betaald

Alleen ook hier worden ze per 4 geleverd, wat ik zelf geen straf vind voor een basis prijs van 44,95
Volvo S40 2.0D Sport
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik heb die vraag ook al eens aan de dealer voorgelegd: de bestuurdersmat slijt altijd, de rest niet of nauwelijks. De 'markt' (die altijd zo wordt geroemd) speelt daar absoluut niet op in, 'nee meneer, dat hebben we niet, geen losse matten'. Ook uit milieu-oogpunt is het onzinnig om steeds maar 4 matten aan te bieden, doe dan sets van 2 of 4, dat valt nog te begrijpen. En inderdaad, even zoeken, automatten.nl levert sets van 2 voormatten.WesleyD schreef: Dat is ook wel een interessante vraag voor mij. Ik heb namelijk precies hetzelfde. Alle passagiersmatten zien er nog prima uit, maar de bestuurdersmat is zo goed als door.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
-
- 2nd Gear member
Was zelf ook al op zoek naar automatten en ik was ergens de mogelijkheid tegen gekomen om ze los te bestellen
http://www.matten-online.nl/5016-volvo- ... atten.html
Gemiddelde kwaliteit complete set voor weinig!
https://www.automatten.nl/automatten/Vo ... 12253.html
of
https://www.winparts.nl/interieur-bekle ... 11162.html
succes

http://www.matten-online.nl/5016-volvo- ... atten.html
Gemiddelde kwaliteit complete set voor weinig!
https://www.automatten.nl/automatten/Vo ... 12253.html
of
https://www.winparts.nl/interieur-bekle ... 11162.html
succes

Laatst gewijzigd door brutetyphoon op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V60 T5 SUMMUM POWERSHIFT 2012
V50 2.4 EDITION II SPORT GEARTRONIC
S40 2.0 AUTOMAAT
V50 2.4 EDITION II SPORT GEARTRONIC
S40 2.0 AUTOMAAT
-
- 1st Gear member
Oh, handig, dank u!
Vraag me alleen af, ik heb, zoals veel denk ik, een offblack interieur, zou ik dan bij matten-online voor zwart of voor donkergrijs moeten gaan? Dat vind ik altijd wel een dingetje, ik zou me namelijk ontzettend gaan irriteren met kleurverschil.
Vraag me alleen af, ik heb, zoals veel denk ik, een offblack interieur, zou ik dan bij matten-online voor zwart of voor donkergrijs moeten gaan? Dat vind ik altijd wel een dingetje, ik zou me namelijk ontzettend gaan irriteren met kleurverschil.

2006 Volvo S40 Elite 2.4 GT Silver Metallic
-
- 2nd Gear member
Hartelijk dank voor de reacties! Erg handig dat er dus toch een bedrijf is dat de matten los levert 

-
- 2nd Gear member
Net de moeren binnen. Helaas niet de goedeMarcnij schreef: Volgens mij ben je alleen 2 kapjes kwijt, heb ik ook gehad.

- Fredhead
- Geartronic member
Rijd even langs een dealer, die heeft ze wellicht zo voor je liggen.
Heb ik destijds ook gedaan.
De matten heb je al het adres voor zie ik
Voor de Saab van mijn ouders hebben we laatst ook bij automatten.nl 2 nieuwe matten besteld.
Netjes passend op de originele pennetjes en de kwaliteit is prima.
De matten heb je al het adres voor zie ik

Voor de Saab van mijn ouders hebben we laatst ook bij automatten.nl 2 nieuwe matten besteld.
Netjes passend op de originele pennetjes en de kwaliteit is prima.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
Dank Ferdi! Ik denk dat ik dat ook maar ga doen. Ik heb ondertussen gezocht en de naam van de velgen gevonden (Spartacus), maar dan kom ik niet verder dan een set afsluitbare wielmoeren.fredhead schreef: Rijd even langs een dealer, die heeft ze wellicht zo voor je liggen.
Dus op naar een dealer

-
- 2nd Gear member
En deze moeren?
V50 1.6D DRIVe MY2010