lekke koppakking v40 d2

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

@bemmelenan: "Ik heb alleen aangegeven dat om de twee maanden olie verversen onzin is "

Dat is inderdaad onzin als je 20.000 km per jaar rijdt. Ik rij echter ruim 80.000 per jaar, dat is bijna 14.000 km per 2 maanden.
Er is voorgeschreven om de 20.000 km. Ik doe het graag op tijd.

Ik doe het iets eerder, mede ook omdat je altijd ruim van te voren moet plannen, en zakelijk gezien moet ik ook ruim van te voren plannen, want bij mij is stilstaan geen geld in het laatje.
Elke eerste dinsdag van de even maand is iets wat makkelijk te plannen is. Dus vandaar.
Ook in mijn achterhoofd weet ik dat vooral de 1,6D, maar ook de D2 heel erg gevoelig is voor onderhoud, mn olie. En dan liever safe dan sorry voor die paar centen..

Over ritueel vermoorden: er zijn ook hier topics bekend dat het 1,6 blok, maar ook de D2 op hol sloeg, doordat er brandstof in de carter kwam, de carterolie te dun werd, hierdoor loopt de druk op, en via de cylinders in de verbrandingskamer terug komt.
Gevolg: ongecontroleerde toerental verhoging, met ernstige motor schade, zoniet compleet verloren.

Voorbeeldjes:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... tor;op;hol
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... tor;op;hol
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... tor;op;hol
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... tor;op;hol

er zijn er meerdere, zoeken maar.


Maar om op het probleem van de TS terug te komen........defecte koppakking is zuur met deze leeftijd/km stand.
Probeer eens een berichtje naar volvo Beest....wie weet, nee heb je al.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1091
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

En toch vraag ik me sterk af of de D2 (HDI 1.6 8V) problemen net zo erg zijn als de 1.6D (HDI 1.6 16V).

Met Google kom je weinig tot niets tegen qua turboproblemen en ik zie zelfs al dat sommige Peugeots met deze nieuwere 1.6 motor het onderhoudsinterval op 25.000 gezet hebben in plaats van 20.000.
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ook de late 1.6D's zijn al beter. Door andere software blijven die niet meer in het regeneratieproces hangen.
Maar ja zoals het spreekwoord zegt: reputatie komt te voet en gaat te paard
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Plaats reactie

Terug naar “V40”