Links koude lucht rechts warme lucht

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Eerste Volvo
Starter

Ik heb sinds kort een Volvo V50 2.0 D van 2007. Kachelventilator was " geblokkeerd" na uitlezen bij Volvo garage. Door mijn neef is de kachelventilator vervangen en deze werkt weer goed.
Echter af en toe blijft de koelvin draaien (waarschijnlijk van de airco) en heb ik koele lucht (via climate control) links en rechts hete lucht (max. warmte).
Als ik naar links stuur voel ik de warme lucht in mijn gezicht. Ik heb een afspraak gemaakt met de Volvodealer om de auto uit te laten lezen. De chef werkplaats vertelde dat de kleppen van de kachel gekalibreerd moeten worden.
Ook heb ik op dit forum hier iets over gelezen dat het te maken zou gebben met de airco. Koppeling en bijvullen.
Is er iemand die misschien dezelfde ervaring heeft en hoe dit eventueel werd opgelost.
HbTps
2nd Gear member

Beginnen met kalibreren
Eerste Volvo
Starter

Computer is uitgelezen. Resultaat kapotte motor kachelklep besturing. Afspraak gepland voor vervanging. Afwachten of probleem straks is opgelost.
lint
Geartronic member

Waarschijnlijk is dan het probleem opgelost en anders weer verder zoeken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Eerste Volvo
Starter

Stelmotor was inderdaad kapot. Oorzaak muurvast zittende kachelklep. Alles moet los. Gaat alleen al aan arbeidsloon €800,- kosten. Waarschijnlijk is het naast mijn eerste Volvo tevens mijn laatste.
Is er iemand in de buurt van Amersfoort die dit kan (hele dashbord moet los) en het voor een acceptabele prijs kan doen?
Eerste Volvo
Starter

Is er een schema van het demonteren van het kachelhuis om toegang tot de vastzittende kachelklep te krijgen. En hoe kom ik daaraan.
sequence
5th Gear member

Eerste Volvo schreef: Stelmotor was inderdaad kapot. Oorzaak muurvast zittende kachelklep. Alles moet los. Gaat alleen al aan arbeidsloon €800,- kosten. Waarschijnlijk is het naast mijn eerste Volvo tevens mijn laatste.
Is er iemand in de buurt van Amersfoort die dit kan (hele dashbord moet los) en het voor een acceptabele prijs kan doen?
Dit kan je bij elke auto gebeuren....
V40 T2 Nordic+
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”