Inmiddels een paar maanden met succes in de auto.
Nu zag ik vorige week een heel klein sterretje en een wat groter sterretje in de ruit.
Zou kunnen natuurlijk (rijdt al 15 jaar auto en nog nooit sterretje gehad), dus vrienden van de glasboer bellen.
Rij ik net naar kantoor en pats nummer 3 erin.
Is dit enorm pech of zit er nog iets meer achter???
Glasschade
- Rha007
- 5th Gear member
Je zou verwachten dat in een hogere auto, de kans op sterretjes minder zou zijn. Dat derde gevalletje, is dat ook een ster of is dat echt een barst? Lijkt mij meer domme pech dan wat anders, maar dit is puur gevoelsmatig.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V50 T5
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Sinds dat de wegen beter onderhouden zijn, wo, A44 en A4 heb ik beduidend minder steenslag en stenen op ruit.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
-
- 4th Gear member
Of dat klopt hangt af van het aërodynamisch karakter van de voorkant.Rha007 schreef: Je zou verwachten dat in een hogere auto, de kans op sterretjes minder zou zijn. Dat derde gevalletje, is dat ook een ster of is dat echt een barst? Lijkt mij meer domme pech dan wat anders, maar dit is puur gevoelsmatig.
Het zou (denk ik) kunnen dat steentjes die zich laag boven de grond
bevinden net worden opgetild/opgezogen tot boven de motorkap en
zo de voorruit kunnen raken.
Willy
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- thavipah
- 3rd Gear member
Is gewoon pech. Ik heb het ook weleens 3x in een maand tijd gehad dat mijn ruit eruit lag (althans scheurde na een steeninslag). De derde keer voelde ik me knap lullig, echter de drie jaar daarna nooit meer een nieuwe ruit nodig gehad.
Ik kies overigens voor een nieuwe ruit altijd voor de dealer. Heb met een Seat een keer roestschade gehad aan de rand van mijn ruitframe. Dealer wees naar de ruitenboer en de ruitenboer naar de dealer. Uiteindelijk op mijn kosten laten repareren en sindsdien altijd mijn ruit door de dealer laten vervangen. Als er dan ooit een garantieprobleem ontstaat dan zijn zij degenen die de schade veroorzaakt hebben.
Ik kies overigens voor een nieuwe ruit altijd voor de dealer. Heb met een Seat een keer roestschade gehad aan de rand van mijn ruitframe. Dealer wees naar de ruitenboer en de ruitenboer naar de dealer. Uiteindelijk op mijn kosten laten repareren en sindsdien altijd mijn ruit door de dealer laten vervangen. Als er dan ooit een garantieprobleem ontstaat dan zijn zij degenen die de schade veroorzaakt hebben.
- m-kliko
- 4th Gear member
Het valt mij wel op dat er de laatste tijd veel zooi op de snelweg ligt.
Ik had laatst in een week tijd ook 3 keer een steen op mn ruit gehad.
Sommige plekken zijn weer aardig slecht op de snelweg hoor...
Gelukkig geen sterretjes/barsten. *fingers crossed*
Ik had laatst in een week tijd ook 3 keer een steen op mn ruit gehad.
Sommige plekken zijn weer aardig slecht op de snelweg hoor...
Gelukkig geen sterretjes/barsten. *fingers crossed*
Volvo S40 2.4i GT Edition II - MY2008 - Black and White
Volvo V90 T4 - MY2020 - Polestar tune - Inscription - Business Luxury Plus - Black
Je kan nooit teveel PK's hebben.
Volvo V90 T4 - MY2020 - Polestar tune - Inscription - Business Luxury Plus - Black
Je kan nooit teveel PK's hebben.

- mga1600
- 6th Gear member
Vroeger had je die rondvliegende steentjes voor mijn gevoel vooral na een vorstperiode, maar die hebben we tegenwoordig niet meer......, dus daar kan het niet aan liggen!
Ik had hetzelfdemet mijn toen spiksplinternieuwe XC70 ook...balen! Ondanks het feit dat het er best serieus uitzag, is de ruit op suggestie van de 'ruitenboer' toch in eerste instantie gerepareerd en niet direct vervangen i.v.m. de kosten (erg duur ruitje vanwege voorruitverwarming en alle toestanden erop als City Safety en regensensors e.d.)
Daar ben ik mee accoord gegaan en de afspraak met de verzekering was daarbij dat als dat niet mooi/niet goed zou worden de ruit alsnog vervangen zou worden.
Maar beide sterren zijn echt volslagen onzichtbaar en nu, twee jaar later is alles nog steeds "als nieuw".
Ik had hetzelfdemet mijn toen spiksplinternieuwe XC70 ook...balen! Ondanks het feit dat het er best serieus uitzag, is de ruit op suggestie van de 'ruitenboer' toch in eerste instantie gerepareerd en niet direct vervangen i.v.m. de kosten (erg duur ruitje vanwege voorruitverwarming en alle toestanden erop als City Safety en regensensors e.d.)
Daar ben ik mee accoord gegaan en de afspraak met de verzekering was daarbij dat als dat niet mooi/niet goed zou worden de ruit alsnog vervangen zou worden.
Maar beide sterren zijn echt volslagen onzichtbaar en nu, twee jaar later is alles nog steeds "als nieuw".
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- lancer
- 6th Gear member
Er is volgens mij best aardig gestrooid nog dit jaar. Wellicht dat het er mee te maken heeft. Met mijn nieuwe V40 van december ben ik inmiddels al 3 keer aan het polijsten geweest voor steenslag. Dus ja, ik heb ook de neiging te zeggen dat er op dit moment meer troep rondslingert op de snelweg. (Opvallend is dat in alle gevallen ik ruimschoots afstand had tot de voorligger; ACC op twee streepjes afstand)
-
- 2nd Gear member
Vanochtend nummer 4 in de raam. Hele klein putjes maar 2 van de 4 zijn behoorlijke putten.lint schreef: Is toeval en ruitschade kan gebeuren, laten repareren en klaar is het weer.
ik heb ze alle drie (buiten die van vanmorgen) laten maken.
aten we hopen op niet meer 'toevallig' geluk.
-
- 1st Gear member
Gisteren een beste ster opgelopen in mijn voorruit. Ik kan jullie berichten dat de Volvo Duck-Proof is!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- diesel01
- Geartronic member
Oei dat zijn klappers die je aan ziet komen maar niets aan kunt doen, geluk bij een ongeluk dat het een eend was een collega heeft soortgelijk met een zwaan gehad en die hebben een hoop massa en bloed bij zich.
Van binnen geen letsel?
Van binnen geen letsel?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
Nee, gelukkig geen persoonlijk letsel op de eend na dan. Veel glas binnen, motorkap kaduuk en onder de kap ook zooitje. Kap kan niet meer oper, hendel ook afgebroken. Met een zaklamp door de spleet gekeken, maar daar is wel wat poetswerk te verrichten. Het ergste is misschien nog wel die geur....mijn hemel zeg.
- Rha007
- 5th Gear member
Allemachtig, dat moet een flinke klap geweest zijn. Heb je het aan zien komen, zodat je kon anticiperen? Anders schrik je je helemaal kapot.
Goed om te lezen dat er verder niemand letsel heeft over gehouden.
Goed om te lezen dat er verder niemand letsel heeft over gehouden.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V50 T5
V50 T5
-
- 4th Gear member